Que el domini de Red Bull és aplastant i increïble el propi Button ho ha exagerat: “tenen més avantatge del que teníem a Brawn GP”. Que Sebastian Vettel va camí a convertirse en el Schumacher pero sense el “baby” també: Algú recorda un domini tan aplastant a principis d’any després de dominar les últimes carrers de la temporada anterior? A mi em ve al record Schumacher… En resum… que com a Austràlia, sembla que res hagi canviat des d’Abu Dhabi, com ja he expresat aquí en diverses ocasions.
Que el DRS i el KERS funcionen, és una altra evidència. Que Kobaiashi pugui avançar tan fàcilment a Mark Webber és quelcom que l’any passat era senzillament inimaginable. Molt s’han queixat escuderies i pilots… que si la FIA l’havia cagat de nou, que si els canvis no suposaven res… que si això encara és un Scalextric… doncs no, per res del món. El DRS com tots hem pogut evidenciar és una aventatge primordial i quedar-se sense com el cas del Fernando pot ser fatal… i conduir al desastre. Que el KERS és també l’hòstia en patinet també ens ho va ben demostrar els Renault, perdó! Lotus Renault a la sortida on segons paraules de Vettel “unes taques negres s’apropaven de forma increible”. Que els pneumàtics tinguin un comprotament tan variable segons l´stint i sigui tan important conservar un bon parell de pneuàtics tous frescos (que li diguin a Hamilton) i que arribem normalment a les 3/4 parades és una altra evidencia. En resum… que molt ha canviat des d’Abu Dhabi!
I això és al que em refereixo, tot canvia però res canvia. I en tot plegat hi ha una clau important: la darrera temporada l’emoció només la va aportar les errades que cometien equips i pilots: trencades de motor, errors de pilotatge, errors estratègics, comissaris amb criteris dubtosos…a quest any ben segur que tornarem a tenir aquests elements desequilibrants sobre la taula, però és que a més a més els hi haurem de sumar tres novetats que han demostrat que sí FUNCIONEN.
Una altra cosa que m’ha sorprès moltíssim i que o bé no ens n’adonavem o bé no s’havia fet servir tant: l’ocultisme i les mentidetes. McLaren va encetar la caixa dels trons: ens varen voler fer creure que tenien un nyap de cotxe i ens la van ven colar: tots ens ho vàrem creure, però no ens enganyem, no es redissenya un cotxe amb un parell de setmanes: ells ja sabien on estaven i fins i tot els seus pilots varen jugar al joc amb declaracions creuades, fins i tot Hamilton va dir que s’estava pensant escampar la boira. No son llestos ni res. Exactament el mateix que ha fet Red Bull amb el KERS, no ens enganyem: no l’han fet servir encara, de res serveix que ens parlin de “Pla B” o de que sense KERS no haurien pogut guanyar, ens han ben enganyat. I Ferrari? Ai Ferrari per l’amor de Déu: quan a tàctica y el cotxe no fallen (era el monoplaça més ràpid en pista), ens falla el Fernando…
La sanció que varen veure tan el Fernando com Hamilton varen ser ridícules, el xoc propinat per Alonso al quedar-se sense DRS i volen adelantar a un Hamilton amb problemes als pneumàtics i arribar a la 2a plaça varen poder amb els nervis d’acer de l’asturià. Un accident de cursa… i que es sanciona ridículment. Més avaiat crec que la sanció a ambdós prové del fet que davant dels comissaris després de la cursa Hamilton i Alonso no es varen saber posar d’acord de forma que els comissaris varen decidir-se per sancionar a ambdós.
I vaja… encara no hem parlat del teòricament més important: increible triomf de Sebastian Vettel que ja treu gairebé una cursa d’avantatge a tots els seus competidors. Excel·lent cursa dels “segons” com ja esperàvem puix que Mailàisia els hi cau en gràcia: Button i Massa. Debacle Ferrarista on es va perdre un més que assegurat podi. Podi que ja en dues ocasions han ocupat els meteòrics Lotus Renault, aquesta vegada encapçalats per un renascut Heidfeld. Cursa per oblidar pel nostre Jaume i poca cosa més… Mercedes amb l’excusa oficial de que estaven configurats per pluja (90% de probabilitat que no es va complir) i uns sorprenents Team Lotus que s’apropen als primers! En breu la Xina, lloc on sembla que les coses… no canviaran massa.
Fernando Alonso: Crec que és el primer semàfor que li posem a l’asturià. Va perdre els nervis i no ho ha volgur reconèixer.
Williams: Completament absents, tots n’esperàvem més.
Sabuer: A veure si resultarà que els alerons eren realment determinants.
Felipe Massa: A pesar de protagonitzar una cursa digne el carioca segueix tenint una textura gris en la seva conducció.
Lewis Hamilton: La seva conducció agresiva li pot jugar males passades amb els Pirelli, culpa seva va ser no tenir tous frescos en el 3r stint.
HRT: Tot i passar el tall la seva presència és transparent.
Vettel i Red Bull: Per no canviar!
Lotus Renault i Nick Heidfeld: Ai qui ho diria…
DRS, KERS i Pirelli: Les millors novetats que recordo!