Primers Premis "Home de l'Any 2010" de Fórmula1EnCatalà


Per primera vegada en la història d’aquesta pàgina tenim l’honor de presentar-vos els primers premis “Home de L’any” de Fórmula1EnCatalà. Uns 300 lectors heu votat al llarg de 20 dies segons varis aspectes d’aquesta fantàstica temporada 2010. Us annexo els resultats finals d’aquestes votacions. Gràcies per participar-hi!



Home de l’any 2010
Sebastian Vettel

El campió del món més jove de la història no podia passar desapercebut. Tot i no liderar el campionat durant tot l’any i protagonitzar alguna que altre errada ,els seguidors de Fórmula1EnCatalà us heu decidit a votar-lo a ell com a home de l’any. És un pilot carismàtic que aquest any ha hagut d’afrontar molts reptes: un company d’equip molt dur, nombrosos rivals, avaries mecàniques i una recta final del campionat que semblava impossible. El Sebastian ha guanyat perquè mai s’ha donat per vençut, i imagino que aquest esperit de lluita ha set clau perquè el votéssiu com a home de l’any.

Personalment he de dir que m’ha sorprès el poc suport als directius de Red Bull Christian Hornet i Adrian Newey qui penso que han fet un treball excepcional. El primer per guanyar un títol amb la política de deixar lluitar sempre els seus pilots, el segon per construir un cotxe tan potent que recordava als Ferraris de l’era Schumacher. Alonso ha estat el segon classificat després d’un espectacular primer any de vermell. Sorprèn una mica que NINGÚ hagi votat al Jenson Button, que també canviava d’equip i ha fet una temporada molt bona.

Pilot de l’any 2010
Sebastian Vettel

De totes les categories que hi havia en aquesta votació aquesta ha estat clarament la més discutida, coronant al final també a Vettel per uns pocs vots. De fet he de dir-vos que ha guanyat al estil Sebastian: “a l’últim dia”. Heu estat clarament bipartidistes: o Alonso o Vettel. Molts pocs heu votat a un altre pilot.

Cotxe de l’any
RB6

Mireu les votacions: podríem dir allò de “no hace falta decir nada más”. L’avió que ha construït Adrian Newey ha clavat pallisses espectaculars en moltes curses i no s’ha mostrat especialment dolent a cap Gran Premi. Potser se li pot criticar alguns problemes de fiabilitat, però a mitjans de temporada ja els van solucionar. L’únic defecte? motor Renault potser…

Millor Gran Premi
Gran Premi de Corea

L’estrena del país asiàtic ha estat totalment sonada. Tots vam patir fins a últim moment per si el circuit estaria apunt. Fins i tot a 2 setmanes de la cursa sonaven possibles emplaçaments de substitució (Jerez sobretot). Però Corea, amb obres fins i tot a menys de 12 hores de la Pole Position, va estrenar-se i va agradar, va agradar molt. El circuit té molt joc i està ple de viratges espectaculars. La pluja va ser l’ingredient que faltava per tenir el millor Gran Premi de la temporada. Amés, amb l’errada de Webber i l’avaria de Sebastian Vettel el van convertir amb un dels Grans Premis més transcendents de tota la temporada. La cursa se la va emportar el Fernando, els Tifossi ja somiaven.

Millor pilotatge
Alonso a Singapur

Crash-Gate apart, Singapur és un circuit talismà per el Fernando: no ha baixat mai del podi, ni amb aquell Renault del 2009 que fins hi tot va fer-hi la volta ràpida. La cursa de l’Asturià va ser impecable i si no m’equivoco va ser el seu primer Grand Challange (pole, victòria, volta ràpida i no abandonar en cap moment el liderat a la cursa). No obstant això, no ho va pas tenir fàcil: Vettel va estar enganxat al darrere seu tota la cursa. Ni una errada. Vettel també ha convençut amb la seva cursa a Suzuka, però no de la manera que ho ha fet Alonso.

Rookie de l’any
Nico Hulkenberg

L’inesperada pole de l’increïble Hulk a Brasil de ben segur que ha estat un factor determinant, però no obstant això, el Nico ha fet una boníssima temporada. Ha puntuat en 7 ocasions, no està gents malament! Barrichello ha fet el doble de punts, però es clar, l’experiència és un plus important. Petrov l’ha seguit d’aprop, sobretot per les actuacions del principi de temporada. Per cert, el rus renovat per 2011.

Millor equip debutant

Mercedes estava 10.000 passos més endavant que la resta de debutants i gairebé és absurd considerar-lo un equip nou. És per això que heu estat bastant unanims: Mercedes ha fet una molt bona feina, ha quedat davant d’escuderies com Renault i Williams, s’ha consolidat com la quarta força. Les claus d’això són l’herència de Brawn GP, el propi Ross Brawn i els seus pilots. Schumacher no ha convençut com ho ha fet Rosberg, però la seva experiència segur que ha set un plus importantíssim. De la resta destaca Lotus que ha estat clarament la millor dels “3 últims”. Segur que tenir Trulli i Kovalainen hi ha influït.


Decepció de l’any
L’errada de Ferrari Abu Dhabi

Després d’una remuntada espectacular Alonso arribava a Abu Dhabi com a màxim aspirant al títol. Després de la Pole Position gairebé semblava impossible que no guanyés, però nois, Ferrari va fer el préssec de mala manera. En Hitler no els ho perdonarà. De totes maneres tot i ser una gran temporada també ha set una temporada de decepcions. No oblidarem la manera que van expulsar el Pedro, el German-Gate o la ultradiscreta tornada del Kaiser.

Error de pilot més decisiu
Webber a Corea

El final del campionat ha estat apretadíssim, això vol dir que el títol s’ha decidit per detalls. L’errada de Webber a Corea, aquest instant tant decisiu, l’ha privat del seu primer títol mundial. Però, calculadora en mà, també ho ha fet l’errada d’Alonso a SPA. Ningú pot fer una temporada sense cometre una sola errada, el que passa és que normalment una sola errada no et condemna a perdre el títol.


Moltes gràcies a tots per participar!