Crònica GP de Brasil: Amic Retrobat

Ales al títol. El reconeixement a un gran esforç col·lectiu

“Amic Retrobat” és una novela infantil de Fred Uhlman sobre la resistència danesa a la IIa Guerra Mundial, recordo que me’l van fer llegir a la secundària. Amic retrobat és també Sebastian Vettel per a Fernando Alonso com Christian Horner és a Stefano Domenicali. Sabeu del que estic parlant no?
Sebastian Vettel ha sigut aquesta setmana el millor amic de Fernando Alonso per motius que ja tots coneixem i el pitjor enemic per a Mark Webber. Al final en una cursa molt ordenada i lògica, el potencial, la superioritat dels monoplaces d’Adrian Newey es va imposar sobre la casuísta, la loteria o qualsevol altre cosa i el domini dels Toros Vermells va ésser com hom podia esperar, aplastant. No va durar ni una recta el liderat d’un crescudíssim Nico Hülkenberg. Aviat doncs el va passar Vettel i Webber. No tardaria tampoc Fernando Alonso a passar-lo i tampoc tardaria aquest a fer efeciva la pressió sobre Lewis Hamilton i induir-lo a l’error per passar-lo. D’aquesta manera i a l’espera d’una gran reumntada de Jenson Button (de nou amb una estratègia tant arriscada com efectiva) les coses prendrien l’ordre lògic que s’ha imposat aquesta temporada: els 5 magnífics reduits a 4 candidats en les 5 primeres posicions: VET WEB ALO HAM BUT.
Aquesta jerarquia no es veuria posada en perill fins la irrupció d’un Cotxe de Seguretat promogut per Luizzi a poques voltes del final; una rúa caòtica de doblats (motiu de debat el diumenge pels editors d’aquest lloc, bàsicament vàrem arribar a la conclusió de que l’actual normativa és massa laxa i hauria de ser més clara tant amb S.C. com amb el tema dels doblats) posava en perill l’estabilitat de les 5 primers posicions especialment la del Fernando que durant poca estona es va veure amenaçada per un fantasma: ambdós McLaren havien canviat les gomes per unes fresques aprofitant l’entrada del Safety. No va ser res més que aixo: una amenaça fantasma.
Ja al final de la cursa el Ferrari d’Alonso s’acostava tímidament als Red Bulls i els superava en ritme; res fora del normal, segurament els Red Bull no estarien aprentant. D’aquesta manera els tres candidats supervivients (ara que Button està definitivament descartat tal com us vàrem adelantar en la última crònica i amb Hamilton pràcticament fora de joc), els escollits per “la illa”, arribaven a la meta a pocs segons de distància entre ells. Pel que fa a la resta destacar de NOU la magnífica actuació d’Alguersuari de nou a les portes dels punts i de nou superant al seu company d’equip i l’avançament de Schumacher sobre Hülkenberg… igualet que el que li va clavar a Räikkonen el 2006 uns girs abans de retirar-se temporalment del circ.
Així doncs Brasil aquesta vegada no ha sigut determinant pel títol i la normalitat de les condicions tant meteorològiques com casuístiques ha proporcionat la calma abans de la tempesta. La posada en escena de l’espectacle final i atonyinador pels nervis que ha de suposar el magnífic escenari d’Abu Dhabi.

Jacob ja ha borrat a Hamilton de la llista de candidats

Així doncs… no hi va haver ordres d’equip. Així doncs Red Bull es varen pronunciar sobre la pista i durant aquest parell de dies que han passat també als mitjans: prefereixen ser segons en el campionat de pilots que guanyar usant les ordres d’equip. Evidentment és absurd que tirem endarrere i comencem a pensar el “què hauria passat si…”: arribaríem a un absurd. El que sí que podem fer és analitzar la situació des d’una altra òptica, què passrà si Alonso és segon a Abu Dhabi i Webber primer (descartem tota la resta de situacions que ja em discutit al grup de Facebook etc.)? És condemnarà als cotxes energètics per no fer el que tothom va condemnar a Ferrari fer a Alemanya? Jo crec que sí. És la Fórmula 1 un esport d’equips? És suficient el títol de campions en constructors suficient per resoldre quin és el millor equip? O també volem el de pilots? La opinió d’un humil editor és que a can Red Bull estan fent el gall d’indi. Webber ja es podria haver assegurat el títol. Massa em recorda tot plegat a 2007. Massa em recorda. Massa? A sí Felipe Massa, s’ha disculpat als fans des del Twitter “aquest no és el meu any” no cal que ho juris Felipinho.
I ésclar, per cert, tot i que bàsicament tingui una gran repercussió econòmica: Red Bull Racing – Renault son els NOUS campions del campionat de constructors del 2010! Enhoraboníssima i és que és un premi merescut no, merescudíssim! Després de quatre anys d’imparable ascens i de l’actuació de la temporada anterior amb els recursos humans i econòmics de l’equip (es plantejen motoritzar-se i tot) Red Bull mereix entrar en el Club dels 15 constructors guanyadors i estar almenys durant uns mesos colze a colze amb els grans de la F1: Ferrari, McLaren i ¿Williams?, però que no s’adormin que si no pot passar com a can Mercedes/Brawn GP.
I ara siusplau, donem pas als nostres semàfors:



Sebastian Vettel: Un altre verd total i absolut pel jove Alemany
Red Bull Racing: Ja són campions
Fernando Alonso: El Fernando va tornar a protagonitzar una cursa impecable
Jenson Button: Fantàstica cursa sense esperances pel pilot anglès

Mark Webber: Si no hi ha ordres d’equip, perquè no intentar lluitar?
Nico Hülkenberg: Una brillant classificació una cursa totalment resignada

Renault: Decepcionants dos punts de l’escuderia gala

Bruno Senna: No crec que el salvi el seu cognom, i és que el Bruno està protagonitzant unes actuacions bastant lamentables
Els Doblats: Sense recordar qui i què, varen posar en perill el normal transcurs de la cursa dels cantidats
“Amics Retrobats” és també en honor al fet que en aquesta ocasió i aprofitant l’horari del GP i que jo mateix estigués per terres catalanes, hem fet el que podríem catalogar la “Ia trobada de seguidors de la Fórmula 1 en català”. El nostre poder de convocatòria en aquesta ocasió no ha sigut massa gran, tot s’ha de dir, però estem molts satisfets de com va transcórrer la vetllada :), que va servir sobretot per conèixe’ns entre la major part dels editors. Volem donar també les gràcies als amos i cambres del City Arms de Vic per obrir-nos el local una hora i mitja abans d’hora perquè poguéssim veure la cursa! (Teniu fotos de l’esdeveniment al grup del Facebook)

Què passarà Mark? Crec que és la teva última oportunitat

Senyores i senyors, com deia en Gandalf:

El taulell està diposat, les peces ja es mouen.
Salut i Benzina!