Crònica del Gran Premi de Corea: La catapulta

Corea ha estat una cursa clau en aquest setge al castell. En aquesta fortalesa, sobre el tro reial, hi ha una copa platejada amb la següent inscripció: “FIA F1 2010 World Champion”. Els cavallers intenten, setmana si, setmana no, acostar-se a aquesta fita, però ni els ariets més potents poden amb els murs d’aquest castell. Per això, i ara sense cap altre alternativa, toca usar la catapulta.

El què passa quan uses la catapulta és que massa sovint les roques acaben xocant als forts murs del castell enlloc d’estaballar-se sobre els soldats que en protegeixen els seus murs. Pujar a la catapulta és un risc, perquè mai saps on et portarà. Avui Alonso hi ha pujat, i la sort (i una perfecte execució) l’ha portat a rebentar totes les defenses enemigues. L’ha seguit Hamilton, una roca que ja semblava massa lleugera per una catapulta, però no, aquesta pedra també ha destruït uns quants soldats. I les pedres de Webber i Vettel? eren potser les més rodones i pesades, aquelles que més bé havien de vèncer les forces del vent i arribar a dins del castell. Però en aquesta ocasió els càlculs han fallat, la catapulta no s’ha ajustat del tot bé. En efecte, Webber i Vettel s’han estampat sobre els murs grisos del castell. Button els ha acompanyat ja en un últim intent desesperat.

Sigui per sort d’uns, per desgràcia d’altres o simplement perquè estava destinat a fer-ho, Alonso torna a liderar el campionat. Va deixar el relleu a principis de temporada i per tornar-lo a recuperar ha hagut de lluitar de valent. Ha hagut també d’ajustar-se a la seva recepta pel títol: 2 victòries i la resta podis. De fet, fins i tot s’ha permès el luxe de millorar-la, de polir-la, amb aquesta tercera victòria. Alonso és ja el pilot que ha guanyat més carreres aquest any, i tots els dubtes que es van tenir a mitjans de temporada s’han esvaït: és l’home perfecte per l’Suderia, i l’Scuderia és el seu equip perfecte.


Ferum de tricampionat?

La desgràcia ha recaigut sobre l’equip Red Bull de la manera més cruel i dolorosa. Després de la sessió del dissabte s’imaginaven ja amb mig títol a la butxaca. Els dos toros es veien ja al més alt del podi, capitanejant amb autoritat l’últim tram de campionat. Però després d’un error reconegut de Webber i d’un motor Renault que no podia més, els dos integrats de l’equip d’Adrian Newey veuen com perden 25 punts de cop i se’ls escapa el tren del títol, sobretot a Vettel.


La caiguda ha estat dolorosa per l’alemany. Es veia liderant el campionat i de sobte puff… a 25 punts del líder

Però Vettel, i sobretot Webber i Hamilton, encara tenen possiblitats de fer-se amb la corona, de penetrar  dins del castell. Webber està a sols 11 punts del Fernando, podem dir que fins i tot depèn d’ell mateix. Les opcions de Vettel i de Hamilton ja passen per una mala actuació d’Alonso o un problema mecànic. Però a qui se li ha acabat el joc  ja és a Jenson Button: 42 punts en dues carreres ja em semblen una distància impossible (considerant amés que hauria de passar també a WEB, HAM i VET). El britànic no renovarà el títol, però tot i que hem de borrar el seu nom de la cova “dels candidats” no em queda sino felicitar-lo per l’excel·lent temporada que ha fet en, amés, un equip nou.


Button és el primer candidat que descartem

Però es clar, potser que parli de la cursa! Després d’una espera interminable de pràcticament dues hores finalment hem pogut gaudir d’una de les curses més emocionats i transcendents de tota la temporada. Corea ha complert les meves expectatives i és ja, per mi, el millor circuit de Herman Tilke. Fins i tot m’atraviria a parlar de “l’obra mestra de Tilke”. Cert és que tota la cursa ha estat sobre moll, però el traçat dóna moltes possibilitats d’avançament. La recta és simplement espectcular i l’enllaçada de viratges ràpids del segon i del tercer sector tampoc tenen cap pèrdua. Corea s’ha estrenat amb l’orgull que el seu poble transmet. Cert, la pista no estava apunt (concretament l’asfalt), però això precisament ha estat una de les variables que han fet interessant la cursa. Qui ha esgarrat una mica aquesta estrena ha estat la FIA. Entenc que prorroguessin la sortida i entenc també que aquesta fos amb el Safety Car, però les voltes amb aquest han estat interminables. Hamilton ja parlava d’utilitzar intermitjos i el Mercedes de les sirenes encara encapçalava el tren. La pluja d’avui no ha estat ni molt menys extraordinària o monsònica. Charlie Waiting i el seu equip ens han privat de ben bé 10 voltes de cursa. L’inici ha estat decebedor, fins arribar al punt que hi ha gent que ha marxat del circuit! És cert que plovia, però això és la Fórmula 1, són els millors pilots del món. Quan la seguretat es converteix en una obsessió excessiva aquest esport podria perdre la gràcia.


Masses voltes de “trenecito”…

No em queda sinó despedir-me i deixar als nostres lectors els nostres habituals semàfors.

El circuit de Corea: Jo ja el catalogo com l’obra mestra de Herman Tilke
Lewis Hamilton: Això sí que és un pilot amb un “bon parell”. Demanava a l’equip que marxés el Safety Car. Bona cursa també.
Fernando Alonso, Felipe Massa i Ferrari: Per la feina ben feta, digne del nom de Ferrari.
Michael Schumacher: La seva experiència l’ha servit per dur-lo a la quarta posició.
Sebastian Vettel: Gran actuació amb final tràgic.


Jaume Alguersuari: Després de firmar una bona actuació s’ha queixat en calent de l’equip i del cotxe quan també ha set ell qui ha comés una petita errada al final. L’última cursa fins i tot va dir que el seu company d’equip no mereixia els punts que va obtenir. Ha de controlar les seves declaracions, d’això Alonso li pot fer unes bones classes.

Direcció de cursa: Per programar un GP a una hora que gairebé ens tornem a quedar a les fosques i per prorrogar el safety car fins a límits absurds.
Mark Webber: Errada molt greu que li pot costar perfectament el títol.
Els motors Renault: No només són lents, sino que tampoc són fiables. El taló d’Aquil·les d’aquest Red Bull.
Jenson Button: Fora de la lluita pel títol després d’una actuació molt discreta.

Ens veiem a Brasil. Catapultarà Interlagos l’asturià al títol?
Salut i benzina