Prèvia Gran Premi d’Alemanya: El pop Paul no ho té clar…

El Gran Circ arriba aquesta vegada a Alemanya, terra de cerveses, bons enginyers, cotxes cars, salsitxes i… el pop Paul? Toca el torn de que la F1 arribi a casa d’aquest divertit animaló. Ningú li ha preguntat per un pronòstic. Serà potser perquè farien falta 5 o 6 caixes enlloc de les típiques dues? Val més que li donin una mica de Red Bull enlloc de l’habitual cloïssa, perquè li faltarà energia després de tant dilema…

El pop Paul no va amb Vettel?
Tornem doncs , una vegada més, a un Gran Premi obert amb varis candidats a la victòria. Podem dir que estem vivint una temporada sana. De fet, ho podem veure veient que el monoplaça més ràpid (Red Bull) ni tant sols va líder. Sí que hi va per això l’equip que més bé s’ha organitzat i el pilot que millor ha executat.

Rere aquests dos hi ha la ballena dorment: Ferrari. Tothom sap de l’enorme potencial dels italians qui encara no han donat la temporada per perduda. Els Italians són orgullossos i lluiten fins al final (Valentino Rossi dieu?). A Can Maranello es parla d’aires de remuntada i em recorda al viscut la temporada passada amb el Barça-Inter de Milà. “La remuntada” és difícil però no impossible, i menys amb el sistema de puntuació nou. No obstant això, els que encara situen a Mercedes com a candidats al títol ja em semblen potser massa agosarats. No sé si li faria falta la caixa amb el logotip de Mercedes al pop Paul en el Gran Premi de casa seu…

I parlant de Mercedes, Schumacher torna a Alemanya! Fins i tot el seu públic més fidel té el cor dividit entre ell i el jove Nico Rosberg. El Kaiser no pot fallar aquesta vegada, no davant la seva gent. Un equip 100% Alemany ha de fer un bon paper a Alemanya de la mateixa manera que Mclaren ho va fer a Silverstone.

M’ho deixava! El circuit. M’agradaria més sinó hom no recorda l’impressionant traçat de l’antic Hockenheim. L’antic no tenia res a envejar a Monza i evidentment era més interessant que l’actual, no obstant això, si ens oblidem de l’antic traçat, el nou Hockenheim no és pas un mal circuit!

Estem davant d’una pista on clarament es pot avançar. Hi ha dues frenades molt potents després de rectes considerablement llargues. És un circuit de “a veure qui frena últim”. També és un circuit curt (4.6 km) i, en conseqüència, un circuit on s’hi fan moltes voltes (72). De fet, no sé perquè us ho explico jo si us ho pot explicar Jaume Alguersuari:

Esperem que el pop Paul no s’inscrigui a La Superporra, ja que sinó si que veurem una bona remuntada i ja me l’imagino col.locant-se la seva nova gorra amb els seus tentacles ☺.

Salut i benzina.