Crònica GP de Abu Dhabi: Exhibició dels grans del 09

És de sabis reconèixer els errors d’un mateix. Tinc que dir-ho, no m’esperava l’assistència de públic massiva que hi ha hagut al nou traçat dels Emirats Àrabs, m’esperava una moguda bestial en quan a instal·lacions, però no pas una tan bona acollida pel públic “emirat-arabí”, on, tot i tenir ja el mundial decidit, han omplert les grades del nou traçat. Cal comentar per això que hi ha una mica de trampa: l’aforament del nou traçat és de 50.000 persones, més o menys una tercera part del que té Monmeló. No obstant això, cal comentar que l’escenari del Gran Premi “feia patxoca”.

(Engegant mode irònic) Malàisia ja va donar-nos la oportunitat de veure un Gran Premi on es feia de nit (apagat mode irònic), però aquest ha estat força més espectacular. Qui no li han vingut ganes de passar una nit en aquell hotel tan màgic? Però referent a l’aspecte purament esportiu de la cursa podríem dir que no ha brillat tant com la seva posada en escena. La cursa es deixava veure, però el fet que no hi hagués pràcticament res en joc donava força indiferència a l’espectador. Amés amés, una altre carrera perfecte de Sebastien Vettel (aquest cop sense sortir de la Pole), ha fet que el subcampionat de l’alemany no estès en dubte en cap moment. Personalment en aquesta carrera mai m’he cregut Lewis Hamilton, he vist a Vitelo controlant la situació tant bé que el Lewis ja podia anar fent. El jove alemany estava especialment emocionat amb la victòria, serà pel subcampionat que ell mateix va dir que no servia per res?

El Gp De Malàisia va ser el primer en disputar-se al crepuscle 🙂

Personalment penso que hi ha dos protagonistes més del Gran Premi. Un d’ells és Jenson Button, que ha demostrat que, quan treu les piles de la calculadora, pot ser un pilot molt agressiu i que obté bons resultats. S’ha reivindicat com a merescut campió del món. La lluita amb Mark Webber ens ha fet oblidar que no hi havia res en joc. L’altre pilot que m’ha impressionat, i ja ho va fer també al Brasil, és el japonès Kobayashi. Toyota ja tarda a confirmar-lo com a pilot oficial. És tot el que volen, un pilot japonès, jove (23 anys) i ràpid. És el primer japonès que corre a la categoria reina i em desperta admiració. El noi ha fet més punts en dos carreres que un munt de pilots en tota la temporada. Mereix una oportunitat.

Finalment, comentar que aquest ha estat un Gran Premi ple d’ “últimes vegades”, ja que ha estat la última vegada que:

  • BMW Sauber disputa un Gran Premi
  • S’utilitza el KERS en una carrera de F1
  • Es permeti el subministrament de carburant en el transcurs de la carrera
  • Fisichella disputa el que segurament serà el seu últim Gran Premi com a pilot titular
  • Fernando Alonso corre per Renault F1

De totes maneres ja ho sabeu, mai diguis mai, i menys en aquest esport .

Sebastian Vettel: Fantàstic, brillant, perfecte.
Jenson Button: Reivindicant-se. El Button necessitava una carrera així justament en aquest moment.
Kobayashi: Espectacular. Recorda a Sebastian Vettel en els seus inicis.


El mundial 2009. N’hi han hagut de millors, però és cert que també n’hi han hagut de pitjors.

Renault. Possiblement, el pitjor cotxe que ha portat Alonso amb molt temps ha estat el que l’escuderia francesa ha portat a Abu Dhabi. “La despedida” no ha estat gents bona.

I parlant de despedides, la de Raikkonen tampoc ha set massa bona, culpa del Ferrari d’aquest any. Ni l’abadonament de Hamilton ha estat suficient per assaltar la tercera plaça del mundial de constructors.

Giancarlo Fisichella: 0 punts com a pilot de Ferrari. Personalment penso que si el Marc Gené hagués estat al volant desde València ho hauria fet una mica millor. Almenys no ha fet el ridícul espantós que feia Badoer…