Prèvia GP d’Alemanya: La insoportable lleugeresa de la F1

La FOTA va marxar de la reunió amb la FIA el passat dimecres

No fa gaire que m’he aficionat a aquesta sèrie de moda, LOST, confesso que m’agrada molt, tot i que de tant en tant em poso molt nerviós: arriba un moment de la sèrie en el que sembla que tothom menteix i no ens podem rafiar de ningú,i jo que no soporto la pràctica de l’enganyifa i la mentida, em poso MOLT nerviós.

Doncs bé, això mateix és pel que està passant la FOTA, i si en deuen estar de nerviosos. Inlcloent el senyors de la FOM, encapçalats per Bernie Ecclestone. Aquí ja no sabem qui diu veritat, qui diu mentida. El que ha succeit avui, portarà cua i no ajuda gens a la fràgil credibilitat del nostre “esport” preferit. Jo ho anomenaria, el NurburGATE.

Fa una setmana l’Ivan ja ens va dedicar una entrada a aquest mític circuit alemany que teòricament any sí any no, havia d’estar al calendar-hi, compartint plaça amb Hockenheim. Sembla ser que al final no serà així: És realment complicat que Hockenheim torni al calendari, per si ens faltaven poques incerteses a la F1, ja en tenim una altre.

La cursa en sí de nou, deixa de ser l’atenció del cap de setmana.

Les incerteses que ens agradaria patir avui en dia, son d’un altre caire; més aviat ens agradaria dubtar sobre qui estarà al capdavant de la graella el diumenge. Malauradament això no serà així, i tenim ben clar que segurament o bé Red Bull o bé un Brawn estaran al davant. Les incerteses, ens venen d’altres bandes.

Resulta que dimecres, hi havia reunió tècnica de la FIA amb els equips, tots els equips per suposat, per la temporada 2010, això és: FOTA + Williams + Force India + Manor + Campos + US F1. Durant la reunió es pretenia fixar el reglament tècnic de 2010, per aquest motiu els nous equips estaven convocats. Durant el transcurs de la reunió el delegat de la FIA Charlie Whiting, va anunciar als equips de la FOTA que no tenien dret a fer propostes ni a aprovar res de la reunió ja que oficialment encara no estaven totalment inscrits pel mundial 2010 de manera que eren mers espectadors de la reunió, la FOTA que portava tot una sèrie d’elaborades propostes, va decidir en fila abandonar la reunió. Arribat al punt dramàtic com els agrada tant fer a LOST, fem un flaixbac en el temps abans de continuar.

Quan finalment es van dissipar els dubtes sobre el futur de la F1 i va semblar que la FIA s’abaixava els pantalons, es va arribat a l’acord que les normes tècniques (a excepció de la prohibició de repostatge) del 2010 serien les mateixies del 2009. De la mateixa manera es pactava que Max Mosley no es presentaria a la reelecció. Amb aquestes condicions els equips FOTA acceptaven particiar al mundial 2010 i alhora la FIA publicava la llista definitiva d’incrits.

No obstant pocs dies més tard, Max Mosely comentava sentir-es obligat a la reelecció davant les amenaces fantasmes sofertes per la F1, més tard…

durant la reunió els equpips varen ser informats que els havien enganyat: qualsevol acord per 2010 promés o no promés per la FIA havia de ser acceptat per absolutament totes les escuderies del 2010, és a dir Williams + Force India + “Els Cosworth” és a dir, els nous i els dos “renegats” tenen dret a veto. Dret a tallar les ales a la FOTA. La guerra continua.

La F1 viu moments de turbulència interna a Nurburing, la FOTA demana disculpes als aficionats, les amenaces de competició paral·lela segueixen presents, les disputes pel control de la F1 segueixen endavant; no hi ha encara data pel nou pacte de la Concòrdia, amb un borrador en camí, la FIA acaba de declarar que la FOTA coneixia la seva situació abans de la reunió. Cada vegada es fa més insoportable la insostenible lleugeresa de la Fórmula 1.

No tot és crim i càstig, Lewis Hamilton l’actual campió ha tingut l’honor de conduir dues fletxes platejades al circuit.