Stefano Domenicali a l’acabar la segona sessió d’entrenaments ens ha resumit el que ha significat el divendres: “Els resultats que hem obtingut avui arriben a ser fins i tot més díficils d’interpretar que els ja complicats reultats que solem obtenir es divendres. A les típiques incògnites sobre la gasolina i la utilització dels pneumàtics s’ha sumat la relacionada a les condicions de la pista, que han canviat moltíssim durant les dues sessions“.
Però abans de entrar als entrenaments, que tampoc han de ser objecte de Prèvia, anem al circuit:
El circ de la Fòrmula 1 arriba per cinquena vegada en la seva història a Turquía, tercer traçat europeu i segon traçat estandaritzat; sí, es d’aquells circuits abans dels quals no ens paren de repetir allò de: “No veurem on està cada equip fins que correm a Turquia” i després arribem a Turquia i succeeix el que ens diu Stefano en la seva declaració.
Turquia torna a ser un d’aquells circuits en els que els espectador brillen per la seva absència, de totes maneres, les altres 4 vegades que la Fòrmula 1 ha vingut al circuit, la victòria se l’ha emportada en tres ocasions Felipe Massa; sense anar més lluny, Felipe va obtenir la seva victòria en aquest circuit per davant de Michael Schumacher i sortint des de la Pole el 2006. L’altre vencedor és Kimi Räikkönen. Ambdós pilots estan a Ferrari: molt extranya hauria de ser la situació perquè no hi hagués un vencedor que no fos rosso, aquest cap de setmana.
El GP de Turquia, que sincerament mai ha brillat en la meva memòria (personalment tinc mania als circuits en els quals no hi ha public assistent), ens ha portat això sí una cosa molt positiva: la corva 8, la corva 8 és una encadenació de 4 corves que sotmet als pilots a 5G durant 4 segons i que els ha fet envirollar en múltiples ocasions, avui sense anar més lluny.
Com a curiositat, el GP de Turquia va ser escenari d’un fet molt controvertit que va amenaçar greument el futur del GP; Turquia va colar un gol a la FOM: no va declarar fins a última hora qui entregaria els trofeus al GP i els hi va colar el primer ministre de la República Turca independent de Xipre… que només reconeixia Turquia… Tot es va solucionar amb una multa.
Així doncs, què ha succeit avui als entrenaments lliures? Doncs que per enèssima vegada aquesta temporada Bridgestone ha proveit en un circuit ple de pols, pel poc que s’hi córre, uns pneumàtics el funcionament òptim dels quals és tan misteriós com l’alquímia; els tous es desfan i els dusos adhereixen més que els tous, tot un misteri; igual misteri que el que ens presenta la classificació dels entrenaments lliures, què ens amaga Brawn GP? Demà, segurament ho descobrirem. Bon Gran Premi!
Una volta amb Kimi Räikkönen a Istambul Park: