Sebastien Vettel al final de la Q2 els hi comentava als seus enginyers: “Anem a per totes”, cosa que tan sols es pot traduir d’una manera: No em carregueu benzina. I amb o sense càrrega de benzina (cosa que com vàrem veure a Mònaco i Catalunya sobretot tampoc va ser tan trascendental). I just en l’últim moment, quan el rellotge ja estava al zero pràcticament i quan tan sols 20 segons abans encara no notàvem aquella guspira emocionant de les Poles, Vettel ens ha fet treure el barret i tot i trencar el motor ahir i apenes poder córrer, juntament amb Mark Webber (3r) han aconseguit posar als Blancs de Brown, Button (2n) i Rubinho (3r) entre un sandvitx energètic.
Les coses han començat revolucionades a la Pole d’avui, pels que no hem pogut veure els entrenaments lliures, trobar-nos de nou amb la corva 8 ha sigut tot un plaer, no ha pensat el mateix Nelson Piquet, eliminat de nou avui a la Q1, amb problemes declarats als frens, lo del brasiler segueix sent tot un misteri. També ens ha sorprés avui Withmarsh, negant amb el cap impotent veient com el que era el pupil predilecte de la casa no aconseguia fer-se un lloc a la Q2, normalment al augmentar la temperatura de la pista, les condicions òptimes de funcionament dels pneumàtics s’assoleixen i aleshores vola a volta es milloren els temps, sembla que res funciona a Woking i si no veiguem les declaracions de Hamilton: “És culpa del cotxe, en cada sessió del cap de setmana era més lent, com més calenta estava la pista més lent anava”. Doncs anem bé.
Arribava la Q2, i amb ella la normalitat; justos per pecadors els BMW han anat justos, tan justos que s’han quedat entre el tall, tan sols aconseguint el passaport per estar entre els 10 millors Robert Kubica, que ha acabat això 10è, fet que li posa les coses encara més complicades que al seu company Heidfeld 11è. Glock ha seguit amb problemes d’origen desconegut en le seu Toyota, molt distànciat de Jarno Trulli i el que finalment s’ha donat una alegria ha estat un sorprenent Fernando Alonso, que no només ha sigut capaç d’entrar a la Q3, sinó que a més a més demà sortirà 8è, emparellat amb Felipe Massa (7è), ni més ni menys.
Estan contents al box de Ferrari? Tenint en compte que Felipe ha aconseguit la primera plaça en els lliures 2.1, no n’estem del tot segurs, de totes totes, Räikkönen (6è) i Massa han completat una bona sessió, estant en tot moment entre els 6 primers, fet que CONFIRMA, amb permís de Toyota, que Ferrari, ara sí, és el tercer equip, i no està tan lluny dels cotxes de Newey i Brawn. Menció especial també s’ha de fer a Jarno Trulli, magnífica 5a plaça, Adrian Sutil que ha aconseguit entrar a la Q2 i Rubens Barrichello, l’únic que s’ha atrevit a utilitzar els penumàtics dusos.
I a l’espera dels pesos que publicarem al grup del Facebook, demà crec que gràcies a Sebastien, ens espera una cursa interessant.