Dijous al Circuit: Visita al Pit-Lane

Els autors de Formula 1 en Català assistim religiosament al Circuit de Catalunya cada any, hem volgut doncs fer una série d’articles especials per al nostre Gran Premi, un per jornada que aniran acompanyats d’una bitàcora del dia al circuit i de la corresponent crònica, comencem doncs amb la primera jornada:

Entrada a Montmeló des de la C17, accessos al ciruit sense retencions, entrada al Parking C; cap control, el pàrking està buit, no hi ha pols. “No per aquesta no, aquesta és la de paddock” i t’envien per l’accés ordinari. Però, avui no es pdia entrar al pit-lane? Sí però més tard, com diu en Pere “amb la llupada”. Això és el dijous al circuit.

Una mica de cua per creuar la recta principal que puntualment a les 4 ens ha obert les portes del cel dels aficionats de la F1; el pit-lane; el carril de box. Sota un Sol de justicia uns pocs milers (si hi arribàvem) d’aficionats ens hem desplaçat amunt i avall del pit-lane, observant i fotografiant religiosament com els equips treballàven als garatges amb els monoplaces (unes cintes i unes valles ens impedien acostar-nos més de 5 metres, que ja és molt), tafanejant els murs dels enginyers de pista i sobretot sobretot, esperant amb ànsia (alguns molt més que d’altres) la sortida dels pilots, anunciada a les 17.00h i fins a les 17.30h.

Evidentment podeu imaginar el que ha passat; concentració davant del box de Renault i un cop a sortit el Fernandito, la gent s’ha tornat boja. De manera que hem renunciat religiosament a “lluitar” contra la resta de la gent, amb cops de coltze i càmeres per aconseguir un miserable autògraf. Els pilots de Ferrari també estaven molt concorreguts. Solució, hem anat amb qui està de moda (no pels “aficionats” del circuit); Brawn GP i Red Bull Renault, ens hem endut dues simpàtiques estampes, de Rubens Barrichello (realment se’l veu “avi”), al qui he fet firmar una gorra firmada per en Schumacher (li he comentat que ara ja no tenia que fer-li cap tipus de mal!) i de Sebastien Vettel, també hem tingut d’aprop en Button i el senyor Webber o Rosberg entre d’altres.

Una altra cosa interessant han sigut els simulacres de parades de box que anaven fent els equips, que les tenies a tocar. El rogir dels motors dins del box i les verificacions de pesos de la FIA, que ens han permès veure tots els cotxes desfilar davant dels morros.

També ha estat tot un plaer poder fer “d’espies” i jo personalment me n’he fet un tip, entre d’altres coses comentar-vos que el més destacat és la nova aerodinàmica del BMW, el morro del monoplaça és completament nou i realment impactant; no te angle d’atac; el morro és completament pla, d’aquesta manera, es redueixen dues coses, la downforce per una banda, cosa que no acabo d’entendre ja que és el que manquen precisament els monoplaces amb la nova normativa, i això sí, la resistència, de totes maneres, que jo recordi és el primer morro “pla” que recordo des de els morros dels extints Arrows i Minardi, la solució per a l’aleró del darrere era completament nova; 4 perfils en comptes de 2 i connectat també pel centre al monoplaça; més downforce, més resistència se’ns dubte, s’entén doncs que BMW ha desplaçat el centre de gravetat del vehicle cap al darrere del monoplaça, segurament per compensar l’absència del KERS. A BMW doncs estan buscant solucions radicals al greu problema de rendiment que pateixen, sense KERS les noves enganxines ja no parlen d’Active Hybrid sinó de Connected Drive (?¿).

Tristement destacable és la total absència de novetats visibles en el Ferrari F60, de ben segur que porten un doble difussor, ara us asseguro que no hi ha cap altra novetat, d’aquelles que s’havien anunciat, per suposat el nou difusor no era visible al públic, entre altres coses per estar sota del cotxe.

Finalment volia comentar el “lleig” que li ha fet la majoria dels aficionats a Lewis Hamilton que quan a sortit del box l’han començat a escridassar, cosa totalment lícita; ja que no l’han insultat.

Us deixem fins demà, que tornarem a estar al circuit per viure de primera mà els entrenaments lliures pel Gran Premi, espero que tots disfrutem d’aquesta festa de l’automobilisme mundial i sobretot, català!