Victoria de Felipe Massa, pseudovictoria de Lewis Hamilton, alegria de Robert Kubica, Jarno Trulli, Timo Glock i Sebastian Vettel, derrota de Kimi Raikkonen, derrota de Fernando Alonso. Mentrestant un gran premi molt molt interessant, molt net, fet que podria fer minvar l’interes general de la cursa (amb el que ens agrada l’espectacle… per mala sort espectacle sol ser homonim d’accidents a la F1). Comencem doncs pel principi.
Despres d’una molt bona (no perfecte) posada en escena, el Gran Premi Txe es donava a coneixer a la resta del mon, al costat del mediterrani, en un balanc entre luxe i austeritat (la propia de Monaco i la propia d’un port industrial), una tracada molt interessant, i unes panoramiques espectaculars. Qui ho diria que els pilots no coneixien el circuit… practicament no hi ha hagut errades en tota la cursa… per alguna cosa se’ls considera els 20 millots pilots del mon! El divendres va comencar amb un sorprenent “domini” de Sebastian Vettel i Toro Rosso, secundat d’un bon Kimi Raikkonen i finalment dissabte al mati, Robert Kubica va ressorgir de les cendres amb el seu flamant BMW-Sauber. Va arribar la Pole, varem coneixer el circuit i de nou varem veure com Hamilton sempre esta on ha d’estar, Kovalainen sembla estar cobert de la llarga sombra del pilot britanic, Raikkonen fa honor de la poca habilitat de preparar els reglatges i escollir els pneumatics que ultimament el caracteritza… i Flelipe Massa es revenja… fa la Pole. Una anecdota que no deixa de sorprendre es la del canvi del canto de la graella de sortida, al veure els comissaris la tracada que feien els pilots en la “recta” de sortida.
Ens arriba el diumenge, ens arriba la sortida. Tot normal, tot normal? No! Felipe al davant, una fantastica sortida que Hamilton no ha pogut igualar… i Kimi de nou amb el mateix cotxe i per enesima vegada… perd una posicio. Monoloeg, fantastic monoleg de Felipe Massa al capdavant de la cursa durant tot el desenvolupament d’aquesta, perfecte constancia d’un Hamilton que segons Pedro Martinez de la Rosa, per algun motiu “personal”, estava “tocat” i es que Lewis no sembla gaire comode a Espanya… perque sera? Vostes m’entenen…. no es d’extranyar, de fet quan li han entregat el trofeu (per cert! Ai quins trofeus mes bonics! El de Massa era gairebe mes gros que ell mateix) el public l’ha xiulat ostentosament, em perdonaran pero en veu baixa… no es per menys! Sobretot despres de veure el pobre Fernando llanguidejar a la Pole i sense poder completar un sol gir al circuit. Pobre Fernando i pobre public que avui, mes que mai, era una “marea azul”. Mirant la cursa mes o menys aixo es el que ha succeit, es d’extranayar pero ni un sol Safety Car, ni un sol accident… una cursa aburrida? Per a mi no, per a mi ha sigut molt interessant… I doncs?
Tres retirats, dos d’ells els unics campions del mon, Alonso y Raikkonen… Raikkonen amb aquest home em vull centrar… que li passa? Com es possible? La viva imatge de qui vol governar a Ferrari: Felipe efectua la seva primera parada… s’incorpora just davant de Kimi, que lluitava amb Heikki per la… 5a posicio, Felipe no deixa a Kimi avancar-lo, a Felipito nomes li faltava cridar: “Aqui mano jo!”. Fantastic per part de Felipe, tot una declaracio d’intencions, tot un simbol, per un moment semblava una fantastica estrategia de Ferrari, on Raikkonen aniria a una sola parada i ja teniem doblet, pero no. La realitat es una altra, Ferrari ja no es el que era amb les estrategies (Ross Brown es a Honda i ja va brindar una 2a placa a Rubinho) i Raikkonen ja no es el competidor que era. Ni un sol avancament, quan se li pregunta sempre te un as a la maniga… es refereix a la seva incapacitat d’avancar amb un “trafic a la pista”, els teus collons bon home! Un ritme, mig segon mes lent que el seu company d’escuderia… un error garrafal al pit, on ha ferit a un mecanic seu a l’accelerar abans que el semafor del pit de Ferrari li indiques que podia seguir (a accelerat en la transicio del semafor de vermell a taronja) i li ha costat no nomes la 4a posicio, sino tambe la 5a. I despres… retirada… retirada i ni un sol copet a l’esquena amb cap mecanic, de pet al motor home… quin tipus d’actitud es aquesta? Han vist Felipe al podi? Felipe abracant-se amb tot Deu? Aaaah! L’allargada ombra de Michael Schumacher, deu ser aixo, avui se l’ha vist entre la direccio de cursa al mur… molt actiu, sabien que va dir que un dels motius pels quals es retirava era per no deixar al seu amic Felipe sense cotxe? Doncs aixo, sembla que Schumi a visitat Ferrari per posar els punts sobre les is. De totes maneres la fiabilitat rossa es preocupant… La mateixa trencada que Felipe la cursa anterior, sera que el motor Ferrari no aguanta el final de la segona cursa del cicle?
Pel que fa a la resta de pilots, ja em perdonaran pel monoleg ferrarista, BMW ha recuperat l’esperit que el caracteritzava: bona actuacio de Kubica, amb un fenomenal podi, i decepcionant actuacio de Nick Heidfeld fora dels punts. Bon i constant cap de setmana de McLaren que sembla que no han volgut tenir gaire protagonisme durant tot el cap de setmana i excelent cursa de no de Toyota, que van agafant empenta. Felicitacions tambe per Sebastian Vettel.
El campionat segueix obert (l’autor creu que te dos candidats), i en resum, Felipe passara als analegs de la historia si mes no per ser el primer vencedor del GP de Valencia amb hat-trick: Pole, Volta rapida i Victoria.
Pos. | Driver | Team | Tires | Time | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | F. Massa | Ferrari | 1:35:32.339 | |||
2 | L. Hamilton | McLaren | + 5.600 | |||
3 | R. Kubica | BMW | + 37.300 | |||
4 | H. Kovalainen | McLaren | + 39.700 | |||
5 | J. Trulli | Toyota | + 50.600 | |||
6 | S. Vettel | Scuderia Toro Rosso | + 52.600 | |||
7 | T. Glock | Toyota | + 1:07.900 | |||
8 | N. Rosberg | Williams | + 1:11.400 | |||
9 | N. Heidfeld | BMW | + 1:22.100 | |||
10 | S. Bourdais | Scuderia Toro Rosso | + 1:29.700 | |||
11 | N. Piquet jr. | Renault | + 1:32.700 | |||
12 | M. Webber | Red Bull | + 1 laps | |||
13 | J. Button | Honda | + 1 laps | |||
14 | G. Fisichella | Force India F1 | + 1 laps | |||
15 | K. Nakajima | Williams | + 1 laps | |||
16 | R. Barrichello | Honda | + 1 laps | |||
17 | D. Coulthard | Red Bull | + 1 laps | |||
18 | K. Räikkönen | Ferrari | + 12 laps | |||
Did not finish | ||||||
19 | A. Sutil | Force India F1 | + 16 laps | |||
20 | F. Alonso | Renault | + 56 laps |
PD: Em sap greu la mancanca d’accents i de c trencades, estic utilitzant un teclat fora del Pais i es Angles.