Crònica Pole GP de Bahrein: Sorpresa?

Ha sigut bastant sorprenent. Ha sigut una pole que ens ha deixat diverses sorpreses. Començant des del primer fins a gairebé l’ultim classficat. Sebastian Vettel, a l’últim sospir li ha près la Pole a un Hamilton que de ben segur, ja ho tenia coll avall.
Sorprenent que els Red Bull hagin tornat, sorprenent aquesta temporada que decideix concedir “la sort” que sempre es necessita per la victòria i pel triomf. Tinc aquesta sensació, que guanyarà un Red Bull, perque no? I així sumant seguirem. Ja no hi ha millor cotxe, hi ha millor afortunat (amb permís dels privilegiats propulsats per un motor Mercedes). Hamilton, Webber, Button, Rosberg. La llògica  impera.
Una altra sorpresa ha estat veure al Fernando a la Q3 i més sorprenent encara -i aquí enganxem la crònica amb el tema clau del cap de setmana-, que no hagi marcat cap crono. Els pneumàtics, l’eterna discussió del pàddoc cursa rere cursa. Citant a Pedro de la Rosa: “Al final de la meva primera volta ràpida amb tous ja m’he quedat sense els de darrere”. La degradació és tal que pot arribar a significat 0.8 segons per volta. Els tous es desfan entre els rogents motors, la fina pàtina de sorra del desert (que deixa als cotxes sense pintura a l’impactar a més de 300km/h) i l’asfalt a 45º Centígrads. Aquí, s’han d’economitzar els dusos. Ai qui ho diria. Demà podem veure rècord de parades al pit i mes d’una punxada. Per aquest motiu, excloc a Hamilton del podi.
L’altra sorpresa ha sigut veure a Rob Smedley tan content amb el temps de misèria que ha fet Massa l’únic mèrit del qual s’ha convertit en entrar a la Q2, fantàstic. L’altra sorpresa -que no la ultima-: veure a  Schumacher caure a la Q1, diuen que el DRS no li funcionava, a mi em sona a excusa barata, molt barata. Crec que ho han gestionat molt malament des del mur, un dia en el que Rosberg, no ha pogut acabar de brillar.
Sorpresa, veure a Kovalainen passar la Q1! M’encanta el seu Angry Bird al casc, m’encanta. Avui, a més he vist cert paral·lelisme entre els dos finlandesos i els dos “lotus”, reflexionem-hi.
Última sorpresa: Pedro de la Rosa, bé, HRT. Per davant de Marússia? Bé tampoc deu ser massa difícil. Demà, més millor i de ben segur… molta emoció!
Ah i per cert… me n’oblidava

http://www.elmundo.es/elmundo/2012/04/21/internacional/1334991849.html

Pos. Pilot Dorsal Equip Xassís Motor Temps
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 Renault 1’32″422
2 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 Mercedes 1’32″520
3 Mark Webber 2 Red Bull RB8 Renault 1’32″637
4 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 Mercedes 1’32″711
5 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 Mercedes 1’32″821
6 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 Ferrari 1’32″912
7 Romain Grosjean 10 Lotus E20 Renault 1’33″008
8 Sergio Pérez 15 Sauber C31 Ferrari 1’33″394
9 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 Ferrari Sense temps
10 Paul di Resta 11 Force India VJM05 Mercedes Sense temps
11 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 Renault 1’33″789
12 Kamui Kobayashi 14 Sauber C30 Ferrari 1’33″806
13 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 Mercedes 1’33″807
14 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 Ferrari 1’33″912
15 Bruno Senna 19 Williams FW34 Renault 1’34″017
16 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 Cosworth 1’36″132
17 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 Mercedes 1’34″865
18 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 Ferrari 1’35″014
19 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 Cosworth 1’35″823
20 Charles Pic 25 Marussia MR01 Cosworth 1’37″683
21 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 Cosworth 1’37″883
22 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 Renault Sense temps
23 Timo Glock 24 Marussia MR01 Cosworth 1’37″905
24 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 Cosworth 1’38″314H