El nou FW38. |
Entrant: Williams Martini Racing
Nom: Williams Grand Prix Engineering Ltd.
Seu: Grove, Gran Bretanya
Fundada el: 1966 (FWRC) 1977 (WGPE)
Llicència: Britànica
Cotxe: Williams FW40
Motor: Mercedes M08 EQPower+
Benzina i lubricants: Petronas
Pilots: Felipe Massa i Lance Stroll
Pilots reserva: Paul di Resta
Fundadors: Frank Williams i Patrick Head
Propietaris: Frank Williams, Patrick Head i accionistes borsa de Frankfurt.
Caps d’equip: Frank i Claire Williams
Cap executiu: Mike O’Driscoll
Director tècnic: Paddy Lowe
Director d’enginyeria: Rob Smedley
Dissenyador en cap: Ed Wood
Web: williamsf1.com
Twitter: @WilliamsRacing
Facebook: Williams F1 Team
Instagram: @williamsmartiniracing
Wolf va acabar fent fora Williams i quedant-se l’equip que passaria a ser Walter Wolf Racing. El 1977, Williams juntament amb Patrick Head va fundar Williams Grand Prix Engineering, que és l’equip que ha arribat fins als nostres dies. Head va aportar organització i atenció als detalls i els resultats aviat es van veure: primera victòria el 1979 i primers títols mundials el 1980, amb Alan Jones.
Durant la dècada dels 80 Williams es va establir com un equip punter, associant-se amb Honda, aconseguint títols amb Keke Rosberg i Nelson Piquet, si bé el 1986 també va ser l’any on en Frank va patir l’accident de trànsit que el va deixat tetraplègic. Malgrat les evidents dificultats del seu estat, Williams ha seguit al peu del canó i només en els últims anys ha cedit una mica el testimoni a la seva filla Claire.
Després de perdre Honda, l’equip va unir-se a Renault en el que van ser els anys més gloriosos de l’equip. Entre 1992 i 1997, es van guanyar cinc títols de constructors i quatre de pilots, amb Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill i Jacques Villeneuve, però també es va viure un dels dies més negres de l’equip i de la Fórmula 1 amb la mort d’Ayrton Senna al volant d’un FW16 el 1994.
Renault va plegar i l’equip es va haver de tornar a reorganitzar: la solució va ser el retorn de BMW a la Fórmula 1. Amb Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya es van aconseguir victòries i es va lluitar per mundials però sense guanyar-ne cap.
La marxa de BMW i el progressiu abandonament dels patrocinadors va deixar l’equip en hores baixes i patint temporades força dolentes on aconseguir un podi era força rar. D’aquelles èpoques el dia gloriós va ser la victòria de Pastor Maldonado a Montmeló el 2012. Aquests anys van coincidir amb la gradual retirada de Williams i Head, que segueixen sent propietaris però -especialment Head- ja no són dia rere dia al darrere del funcionament de tot.
Amb el canvi normatiu de 2014, els motors Mercedes i el patrocini de Martini, l’equip ha tornat a ser protagonista i a petjar més vegades el podi.