Shanghai

El gran premi de la Xina sempre s’ha disputat al Shanghai International Circuit, situat al districte de Jiading de la megalòpoli xinesa.
Les característiques graderies del circuit xinès (Copyright: Ferrari Media)
A principis del segle XXI es va encarregar a Hermann Tilke la construcció d’un nou circuit prop de Shanghai. En el seu moment va ser el circuit més car del món, havent costat 400 milions d’euros.
És un circuit enorme però tot i tenir 260.000 espectadors a la primera edició, no s’ha omplert mai i de fet algunes graderies resten tancades per a concentrar el públic. Els preus de les entrades i la falta de pilots o equips xinesos no ajuden a estimular l’interès.
El traçat té les característiques clàssiques del disseny de Tilke, llargues rectes, corbes molt tancades i una corba significativa i diferent de l’habitual.
Pel que fa als grans premis, les curses més interessants han estat les que han tingut la pluja com a protagonista, com les de 2006, 2007, 2009 i 2010.

Una volta al circuit: La primera corba és una de les més tècniques del circuit. A dretes, es va tancant i tancant en baixada fins arribar a una paella d’esquerres. És complicat avançar però és possible. Després de la paella torça a esquerres i a dretes fins a una nova corba tancada a dretes, també punt d’avançament. Una recta ens porta a dues enllaçades esquerra-dreta que acaben tancant-se en dues corbes d’esquerres gairebé consecutives. Recta i nou punt d’avançament a esquerres, seguit d’una llarga corba rodona a dretes que porta a la recta més llarga del circuit, de més d’un quilòmetre. Acaba en un angle molt tancat on es pot avançar fàcilment. Curta recta i corba a esquerres d’entrada a meta. Val a dir que l’entrada a boxes es bastant compromesa.



Localitat: districte de Jiading, Shanghai, Xina
Creador: Hermann Tilke
Longitud: 5451 m


Inauguració: 2004
Primer GP: 2004
Primer GP de F1: 2004
GPs totals: 16
GPs de F1: 16

Rècord de la volta ràpida en carrera: 1’32.238, 212.749 kph, Michael Schumacher, Ferrari F2004, 2004
Volta més ràpida mai donada: 1’31.095, 215.419 kph, Sebastian Vettel, Ferrari SF71H, 2018 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 29’12.420, 205.185 kph, Rubens Barrichello, Ferrari F2004, 2004

Més pole positions: 6, Hamilton
Més primeres files: 7, Hamilton
Més victòries: 6, Hamilton
Més voltes ràpides: 4, Hamilton
Més podis: 9, Hamilton
Més punts: 204, Hamilton
Més curses liderades: 8, Hamilton
Més voltes liderades: 306, Hamilton

Més pole positions: 7, Mercedes
Més primeres files: 10, Mercedes
Més victòries: 6, Mercedes
Més voltes ràpides: 4, Red Bull
Més podis: 13, Ferrari
Més punts: 293, Mercedes
Més curses liderades: 10, Mercedes
Més voltes liderades: 375, Mercedes

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
2004 (1st) Sinopec Chinese GP BAR (Fer) BAR (Fer) MSC (Fer)
2005 (2nd) Sinopec Chinese GP ALO (Ren) ALO (Ren) RAI (McL)
2006 (3rd) Sinopec Chinese GP ALO (Ren) MSC (Fer) ALO (Ren)
2007 (4th) Sinopec Chinese GP HAM (McL) RAI (Fer) MAS (Fer)
2008 (5th) Sinopec Chinese GP HAM (McL) HAM (McL) HAM (McL)
2009 (6th) Chinese GP VET (RBR) VET (RBR) BAR (Bra)
2010 (7th) Chinese GP VET (RBR) BUT (McL) HAM (McL)
2011 (8th) UBS Chinese GP VET (RBR) HAM (McL) WEB (RBR)
2012 (9th) UBS Chinese GP ROS (Merc) ROS (Merc) KOB (Sau)
2013 (10th) UBS Chinese GP HAM (Merc) ALO (Fer) VET (RBR)
2014 (11th) UBS Chinese GP HAM (Merc) HAM (Merc) ROS (Merc)
2015 (12th) Chinese GP HAM (Merc) HAM (Merc) HAM (Merc)
2016 (13th) Pirelli Chinese GP ROS (Merc) ROS (Merc) HUL (FI)
2017 (14th) Heineken Chinese GP HAM (Merc) HAM (Merc) HAM (Merc)
2018 (15th) Heineken Chinese GP VET (Fer) RIC (RBR) RIC (RBR)
2019 (16th) Heineken Chinese GP BOT (Mer) HAM (Merc) GAS (RBR)