Rouen-les-Essarts

Rouen-les-Essarts va tenir cinc vegades el gran premi de França.
Ickx a Nouveau Monde el 1968. Va ser la primera victòria d’un cotxe amb aleró.
El circuit de Rouen-les-Essarts va inaugurar-se l’any 1950 en un meandre del Sena proper a Rouen, entre les viles de Orival i Grand-Couronne. L’automòbil club de Normandia va ser-ne el promotor, i dos anys després de la seva inauguració ja va rebre el gran premi de França, a la versió original del circuit. Eren famoses les enllaçades de Six Frères, en baixada i molt ràpides.
El 1955 el circuit es va allargar a la configuració més coneguda i ràpida i s’hi van disputar 4 grans premis més. Tot i que Rouen era un circuit força modern per ser en carreteres obertes al públic, l’adveniment de traçats permanents com Paul Ricard i Dijon va fer que el gran premi ja no tornés mai més. Per acabar-ho d’adobar, la construcció d’una autovia va obligar a retallar al circuit el 1971 amb una nova part construïda expressament. Fins a finals dels 70 hi van haver curses internacionals, mentre s’anaven afegint chicanes per alentir la velocitat. Després només hi hauria campionats regionals francesos fins al tancament el 1994 per motius econòmics i de seguretat.
Al contrari de Reims, a Rouen el 1999 es van demolir totes les tribunes i edificis, i els trossos de pista construïts expressament. Així doncs, només es pot conduir pel traçat original de 1952, seguint les carreteres D938, D132 i D132A. El traçat de 1955 és quasi complet però no es pot acabar perquè van eliminar la corba de Gresil que connectava la D132 amb la N138, i la part construïda al 1971 gairebé ni es veu.

Una volta al circuit: La recta de meta donava pas a unes enllaçades en baixada (Six Frères) molt ràpides que acabaven a la paella de Nouveau Monde, punt més baix del circuit, que no tenia asfalt sinó llambordes. En pujada, seguia l’esquerra de Sanson i la dreta de Beauval, al punt on trencava el traçat de 1952 (en blau). Al de 1955, el circuit seguia fins a la corba ràpida a dretes de Gresil, i dues dretes més (Scierie i Paradis) ens tornaven a la recta de meta.

Localitat: Grand-Couronne, Normandie, França
Creador: Automobile-Club de Normandie
Longitud (1952): 5100 m
Longitud (1957-1968): 6542 m 

Inauguració: 1950

Primer GP: 1952
Primer GP de F1: 1952
GPs totals: 5
GPs de F1: 5

Configuració 1952
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’17.3, 133.700 kph, Alberto Ascari, Ferrari 500, 1952
Volta més ràpida mai donada: 2’14.8, 136.201 kph, Alberto Ascari, Ferrari 500, 1952 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 3h 02’42.6, 128.958 kph, Alberto Ascari, Ferrari 500, 1952

Configuració 1957-1968
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’11.4, 179.200 kph, Jack Brabham, Brabham BT7-Climax, 1964
Volta més ràpida mai donada: 1’56.1, 202.852 kph, Jochen Rindt, Brabham BT26-Repco, 1968 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 07’49.1, 175.000 kph, Dan Gurney, Brabham BT7-Climax, 1964

Més pole positions: 2, Clark
Més primeres files: 2, Clark
Més victòries: 2, Gurney
Més voltes ràpides: 1, Ascari, Musso, G. Hill, Brabham i Rodríguez
Més podis: 2, Gurney
Més punts: 18, Gurney
Més curses liderades: 2, Clark i Gurney
Més voltes liderades: 77, Ascari

Més pole positions: 2, Lotus
Més primeres files: 6, Ferrari
Més victòries: 2, Ferrari
Més voltes ràpides: 2, Ferrari i BRM
Més podis: 6, Ferrari
Més punts: 42, Ferrari
Més curses liderades: 3, Ferrari
Més voltes liderades: 139, Ferrari

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1952 39e GP de l’ACF ASC (Fer) ASC (Fer) ASC (Fer)
1957 43e GP de l’ACF FAN (Mas) FAN (Mas) MUS (Fer)
1962 48e GP de l’ACF CLA (Lot) GUR (Por) GHI (BRM)
1964 50e GP de l’ACF CLA (Lot) GUR (Bra) BRA (Bra)
1968 54e GP de France RIN (Bra) ICK (Fer) ROD (BRM)