Riverside

El Riverside International Raceway va tenir el gran premi dels Estats Units de 1960.

Jim Hall (més tard co-propietari de Chaparral) davant de Phil Hill a la cursa de 1960.
La relació de la Fórmula 1 amb Riverside es limita a una cursa el 1960 de la mà del promotor Alec Ulmann. Problemes econòmics (amb els pilots Charles Moran i Briggs Cunningham pagant els diners dels premis als participants de les seves butxaques) van emportar-se el gran premi americà a Watkins Glen.
Però Riverside va ser molt més que això. Creat per la West Coast Automotive Testing Corporation de Doug Cleye i ajudat en el finançament per John Edgar, durant 30 anys va ser el principal circuit de Califòrnia. Tant la NASCAR com la IndyCar hi van disputar curses durant anys i Dan Gurney va dominar diverses curses en les dues categories. Sota la presidència de l’ex-jugador de futbol americà Les Richter, es van modificar corbes, es va millorar la seguretat i de tant en tant, gràcies a la proximitat amb Hollywood, s’hi gravaven escenes de pel·lícules.
Richter va vendre el circuit l’any 1983 a Fritz Duda, un promotor immobiliari que havia treballat en curses de NASCAR com a comentarista. Molts van pensar que Duda mantindria el circuit, però no va ser així. L’any 1989 el circuit va tancar i el 1992 va obrir un centre comercial. Encara es veien parts del vell circuit, però el 2003 va desaparèixer del tot amb la construcció de noves illes de cases.
No semblen tenir sort els circuits californians. En pocs anys, van tancar l’oval d’Ontario, Riverside, Ascot Park i fa poc també ha tancat Irwindale, tots enterrats pel desenvolupament immobiliari. Només Laguna Seca i Fontana semblen resistir…

Una volta al circuit: La primera corba era una esquerra ràpida seguida d’una recta i una dreta ràpida. Seguien unes enllaçades fins a la corba 6, rodona de dretes. Recta, i angle a esquerres força lent. Nova recta i corba rodona a dretes que es tancava i s’obria a esquerres. Venia després la recta més llarga del circuit, en baixada, que era un dur test per als frens. L’última corba era rodona i a dretes.

Localitat: Riverside, Califòrnia, Estats Units
Creador: West Coast Automotive Testing Co.
Longitud: 5270 m

Inauguració: 1957

Primer GP: 1958
Primer GP de F1: 1960
GPs totals: 2
GPs de F1: 1

Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’56.3, 163.148 kph, Jack Brabham, Cooper T53-Climax, 1960
Volta més ràpida mai donada: 1’54.4, 165.858 kph, Stirling Moss, Lotus 18-Climax, 1960 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 28’52.2, 159.318 kph, Stirling Moss, Lotus 18-Climax, 1960

Més pole positions: 1, Moss
Més primeres files: 1, Moss, Brabham i Gurney
Més victòries: 1, Moss
Més voltes ràpides: 1, Brabham
Més podis: 1, Moss, McLaren i Ireland
Més punts: 8, Moss
Més curses liderades: 1, Brabham i Moss
Més voltes liderades: 71, Moss

Més pole positions: 1, Lotus
Més primeres files: 1, Lotus, Cooper i BRM
Més victòries: 1, Lotus
Més voltes ràpides: 1, Cooper
Més podis: 2, Lotus
Més punts: 14, Lotus
Més curses liderades: 1, Cooper i Lotus
Més voltes liderades: 71, Lotus

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1960 III United States GP MOS (Lot) MOS (Lot) BRA (Coo)