Els monoplaces enfilant la corba de Muizon, l’any 1961. |
Fins al 1952 es va còrrer amb la configuració inicial i que de fet encara existeix avui en dia, formada per la carretera D27 fins a l’enllaç amb la D26 al centre de Gueux i la N31, avui una autovia de dos carrils. A partir de 1953 es va decidir deixar de passar per dins de Gueux i es va construir una variant que es manté en part (la resta ha estat eliminada). El circuit va passar a ser un dels més ràpids del campionat.
El gran premi de França el compartia amb Rouen, però la Fórmula 1 va deixar d’anar-hi el 1966 i finalment el 1972 el circuit va tancar per problemes econòmics.
Actualment una associació (Les Amis du Circuit de Gueux) es preocupa pel manteniment dels edificis encara existents del circuit (que es veuen a la carretera D27) que a més estan protegits pel govern francès com a patrimoni monumental.
En blau la versió antiga, que entrava dins Gueux i feia servir l’actual carretera D26 per tornar a la N31. |
Una volta al circuit: La primera corba era a dretes (Calvaire) just abans d’entrar a Gueux. Recta i nova corba a dretes, anomenada Annie Bousquet en honor de la pilot que va morir-hi en un accident el 1956. Seguia un petit trencant a esquerres i la corba més lenta, Muizon, a dretes, que donava lloc a la recta més llarga (actual N31). L’última corba, Thillois, a dretes, ens retornava a la línia de meta.
Localitat: Gueux, Alsace-Champagne-Ardenne-Lorraine, França
Creador: Automobile Club de Champagne
Longitud (1950-1951): 7815 m
Longitud (1953-1966): 8302 m
Inauguració: 1926
Primer GP: 1931
Primer GP de F1: 1950
GPs totals: 16
GPs de F1: 11
Configuració 1950-1951
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’27.8, 190.400 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951
Volta més ràpida mai donada: 2’25.7, 193.095 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 3h 22’11.0, 178.600 kph, Juan Manuel Fangio i Luigi Fagioli, Alfa Romeo 159, 1951
Més pole positions: 4, Fangio
Més primeres files: 4, Fangio
Més victòries: 3, Fangio
Més voltes ràpides: 4, Fangio
Més podis: 4, Fangio
Més punts: 36, Fangio
Més curses liderades: 5, Fangio
Més voltes liderades: 176, Fangio
Més pole positions: 6, Ferrari
Més primeres files: 16, Ferrari
Més victòries: 5, Ferrari
Més voltes ràpides: 4, Ferrari
Més podis: 13, Ferrari
Més punts: 99, Ferrari
Més curses liderades: 8, Ferrari
Més voltes liderades: 275, Ferrari
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1950 | 37e GP de l’ACF | FAN (Alfa) | FAN (Alfa) | FAN (Alfa) |
1951 | 38e GP de l’ACF | FAN (Alfa) | FAG/FAN (A) | FAN (Alfa) |
1953 | 40e GP de l’ACF | ASC (Fer) | HAW (Fer) | FAN (Mas) |
1954 | 41e GP de l’ACF | FAN (Merc) | FAN (Merc) | HER (Merc) |
1956 | 42e GP de l’ACF | FAN (Fer) | COL (Fer) | FAN (Fer) |
1958 | 44e GP de l’ACF | HAW (Fer) | HAW (Fer) | HAW (Fer) |
1959 | 45e GP de l’ACF | BRO (Fer) | BRO (Fer) | MOS (BRM) |
1960 | 46e GP de l’ACF | BRA (Coo) | BRA (Coo) | BRA (Coo) |
1961 | 47e GP de l’ACF | PHI (Fer) | BAG (Fer) | PHI (Fer) |
1963 | 49e GP de l’ACF | CLA (Lot) | CLA (Lot) | CLA (Lot) |
1966 | 52e GP de l’ACF | BAN (Fer) | BRA (Bra) | BAN (Fer) |