Reims-Gueux

El circuit de Reims-Gueux va ser el primer francès a veure el mundial de Fórmula 1.

Els monoplaces enfilant la corba de Muizon, l’any 1961.
El circuit de Reims-Gueux, a l’estil dels circuits de la primera meitat del segle XX, eren carreteres d’ús diari. Situat a les afores de Reims, en el triangle que conformaven les poblacions de Gueux, Muizon i Thillois, va inaugurar-se el 1926 per iniciativa de l’automòbil club de Champagne i abans del campionat mundial de Fórmula 1 ja va tenir cinc grans premis de França.
Fins al 1952 es va còrrer amb la configuració inicial i que de fet encara existeix avui en dia, formada per la carretera D27 fins a l’enllaç amb la D26 al centre de Gueux i la N31, avui una autovia de dos carrils. A partir de 1953 es va decidir deixar de passar per dins de Gueux i es va construir una variant que es manté en part (la resta ha estat eliminada). El circuit va passar a ser un dels més ràpids del campionat.
El gran premi de França el compartia amb Rouen, però la Fórmula 1 va deixar d’anar-hi el 1966 i finalment el 1972 el circuit va tancar per problemes econòmics.
Actualment una associació (Les Amis du Circuit de Gueux) es preocupa pel manteniment dels edificis encara existents del circuit (que es veuen a la carretera D27) que a més estan protegits pel govern francès com a patrimoni monumental.

En blau la versió antiga, que entrava dins Gueux i feia servir l’actual carretera D26 per tornar a la N31.

Una volta al circuit: La primera corba era a dretes (Calvaire) just abans d’entrar a Gueux. Recta i nova corba a dretes, anomenada Annie Bousquet en honor de la pilot que va morir-hi en un accident el 1956. Seguia un petit trencant a esquerres i la corba més lenta, Muizon, a dretes, que donava lloc a la recta més llarga (actual N31). L’última corba, Thillois, a dretes, ens retornava a la línia de meta.

Localitat: Gueux, Alsace-Champagne-Ardenne-Lorraine, França
Creador: Automobile Club de Champagne
Longitud (1950-1951): 7815 m
Longitud (1953-1966): 8302 m

Inauguració: 1926

Primer GP: 1931
Primer GP de F1: 1950
GPs totals: 16
GPs de F1: 11

Configuració 1950-1951
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’27.8, 190.400 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951
Volta més ràpida mai donada: 2’25.7, 193.095 kph, Juan Manuel Fangio, Alfa Romeo 159, 1951 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 3h 22’11.0, 178.600 kph, Juan Manuel Fangio i Luigi Fagioli, Alfa Romeo 159, 1951

Configuració 1953-1966
Rècord de la volta ràpida en cursa: 2’11.3, 227.625 kph, Lorenzo Bandini, Ferrari 312, 1966
Volta més ràpida mai donada: 2’07.8, 233.859 kph, Lorenzo Bandini, Ferrari 312, 1966 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 48’31.3, 220.322 kph, Jack Brabham, Brabham BT19-Repco, 1966

Més pole positions: 4, Fangio
Més primeres files: 4, Fangio
Més victòries: 3, Fangio
Més voltes ràpides: 4, Fangio
Més podis: 4, Fangio
Més punts: 36, Fangio
Més curses liderades: 5, Fangio
Més voltes liderades: 176, Fangio

Més pole positions: 6, Ferrari
Més primeres files: 16, Ferrari
Més victòries: 5, Ferrari
Més voltes ràpides: 4, Ferrari
Més podis: 13, Ferrari
Més punts: 99, Ferrari
Més curses liderades: 8, Ferrari
Més voltes liderades: 275, Ferrari

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1950 37e GP de l’ACF FAN (Alfa) FAN (Alfa) FAN (Alfa)
1951 38e GP de l’ACF FAN (Alfa) FAG/FAN (A) FAN (Alfa)
1953 40e GP de l’ACF ASC (Fer) HAW (Fer) FAN (Mas)
1954 41e GP de l’ACF FAN (Merc) FAN (Merc) HER (Merc)
1956 42e GP de l’ACF FAN (Fer) COL (Fer) FAN (Fer)
1958 44e GP de l’ACF HAW (Fer) HAW (Fer) HAW (Fer)
1959 45e GP de l’ACF BRO (Fer) BRO (Fer) MOS (BRM)
1960 46e GP de l’ACF BRA (Coo) BRA (Coo) BRA (Coo)
1961 47e GP de l’ACF PHI (Fer) BAG (Fer) PHI (Fer)
1963 49e GP de l’ACF CLA (Lot) CLA (Lot) CLA (Lot)
1966 52e GP de l’ACF BAN (Fer) BRA (Bra) BAN (Fer)