Óscar y Juan Gálvez

Tots els grans premis d’Argentina s’han disputat a Buenos Aires.

Carlos Reutemann va fer unes voltes d’exhibició el 1995.
L’Autódromo Óscar y Juan Gálvez és potser un dels circuits amb més noms de la història. Construït al barri de Villa Riachuelo de la capital per iniciativa dels pilots argentins del moment, es va inaugurar el 1952 amb el nom de Autódromo 17 de Octubre, que era el Día de la Lealtad Peronista. Però dos anys més tard va caure el govern de Perón. Els militars de la “Revolución Libertadora” va anomenar el traçat Autódromo Municipal de Buenos Aires. La dictadura de Videla de finals dels 70 canvia el nom a Autódromo General San Martín (un dels “libertadores” de la independència argentina). Però la guerra de les Malvines del 1982 acabaria amb el gran premi i amb la dictadura, i el traçat s’anomenaria Óscar Gálvez, exitós pilot nacional que havia estat perseguit pels de la Revolución Libertadora. Més tard es va afegir el nom de Juan Gálvez, germà del primer i també pilot.
El circuit va veure la Fórmula 1 per última vegada entre 1995 i 1998, i ha estat en perill de desaparició. Actualment sembla que se’l vol reformar per tornar-lo als màxims estendards de seguretat. Regularment hi ha rumors del retorn de la Fórmula 1 al país…

Les diferents configuracions. La vermella i la burdeus no feien servir les primeres corbes; amb el Curvón connectaven la recta de meta i la de darrere, i la única diferència era la llargada de la última paella. La configuració de 1974, en blau, era la més llarga i ràpida. La part final era igual que les anteriors, però allargava el circuit 2 quilòmetres de rectes i corbes ràpides.

Una volta al circuit: La primera corba era a dretes i s’obria cap a l’esquerra anomenada Confitería. Seguia una nova esquerra i una dreta rodona. Recta fins a la dreta ràpida d’Ascari i frenada fins a la paella d’entrada a “los Mixtos”. Seguien unes esses anomenades Viborita per la forma de serp, una esquerra de nom Ombú i una S (Senna) esquerra-dreta. La última corba era una nova paella a dretes.

Localitat: Buenos Aires, Argentina
Creador: Jorge Sabaté
Longitud (1953-1960): 3912 m
Longitud (1972-1973): 3345 m
Longitud (1974-1981): 5968 m
Longitud (1995-1998): 4259 m

Inauguració: 1952
Primer GP: 1953
Primer GP de F1: 1953
GPs totals: 21
GPs de F1: 20

Configuració 1953-1960
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’38.9, 142.400 kph, Stirling Moss, Cooper T51-Climax, 1960
Volta més ràpida mai donada: 1’36.4, 146.104 kph, Stirling Moss, Cooper T51-Climax, 1960 (FP3)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 17’49.5, 136.256 kph, Bruce McLaren, Cooper T45-Climax, 1960

Configuració 1972-1973
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’11.22, 169.110 kph, Emerson Fittipaldi, Lotus 72D-Ford, 1973
Volta més ràpida mai donada: 1’10.54, 170.737 kph, Clay Regazzoni, BRM P160D, 1973 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 56’18.22, 165.690 kph, Emerson Fittipaldi, Lotus 72D-Ford, 1973
Configuració 1974-1981
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’45.287, 204.066 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49C-Ford, 1981
Volta més ràpida mai donada: 1’42.665, 209.277 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49C-Ford, 1981 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 34’32.74, 200.740 kph, Nelson Piquet, Brabham BT49C-Ford, 1981
Configuració 1995-1998
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’27.981, 174.269 kph, Gerhard Berger, Benetton B197-Renault, 1997
Volta més ràpida mai donada: 1’24.473, 181.506 kph, Jacques Villeneuve, Williams FW19-Renault, 1997 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 48’36.175, 169.304 kph, Michael Schumacher, Ferrari F300, 1998

Més pole positions: 2, Fangio, Moss i Coulthard
Més primeres files: 6, Fangio
Més victòries: 4, Fangio
Més voltes ràpides: 3, Fangio
Més podis: 4, Fangio i Reutemann
Més punts: 34, Fangio
Més curses liderades: 5, Fangio
Més voltes liderades: 232, Fangio

Més pole positions: 4, Ferrari i Williams
Més primeres files: 17, Ferrari
Més victòries: 4, Williams
Més voltes ràpides: 5, Ferrari
Més podis: 18, Ferrari
Més punts: 129,99, Ferrari
Més curses liderades: 9, Ferrari
Més voltes liderades: 285, Ferrari

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1953 I GP de la República Argentina ASC (Fer) ASC (Fer) ASC (Fer)
1954 II GP de la República Argentina FAR (Fer) FAN (Mas) GON (Fer)
1955 III GP de la República Argentina GON (Fer) FAN (Merc) FAN (Merc)
1956 IV GP de la República Argentina FAN (Fer) MUS/FAN (F) FAN (Fer)
1957 V GP de la República Argentina MOS (Mas) FAN (Mas) MOS (Mas)
1958 VI GP de la República Argentina FAN (Mas) MOS (Coo) FAN (Mas)
1960 VII GP de la República Argentina MOS (Coo) McL (Coo) MOS (Coo)
1972 IX GP de la República Argentina REU (Bra) STE (Tyr) STE (Tyr)
1973 X GP de la República Argentina REG (BRM) FIT (Lot) FIT (Lot)
1974 XI GP de la República Argentina PET (Lot) HUL (McL) REG (Fer)
1975 XII GP de la República Argentina JAR (Sha) FIT (McL) HUN (McL)
1977 XIII GP de la República Argentina HUN (McL) SCH (Wol) HUN (McL)
1978 XIV GP de la República Argentina AND (Lot) AND (Lot) GVI (Fer)
1979 15º GP de la República Argentina LAF (Lig) LAF (Lig) LAF (Lig)
1980 16º GP de la República Argentina JON (Wil) JON (Wil) JON (Wil)
1981 17º GP de la República Argentina PIQ (Bra) PIQ (Bra) PIQ (Bra)
1995 (18º) GP Marlboro de Argentina COU (Wil) HIL (Wil) MSC (Ben)
1996 (19º) GP Marlboro de Argentina HIL (Wil) HIL (Wil) ALE (Ben)
1997 (20º) GP Marlboro de Argentina VIL (Wil) VIL (Wil) BER (Ben)
1998 (21º) GP Marlboro de Argentina COU (McL) MSC (Fer) WUR (Ben)