Carlos Reutemann va fer unes voltes d’exhibició el 1995. |
El circuit va veure la Fórmula 1 per última vegada entre 1995 i 1998, i ha estat en perill de desaparició. Actualment sembla que se’l vol reformar per tornar-lo als màxims estendards de seguretat. Regularment hi ha rumors del retorn de la Fórmula 1 al país…
Les diferents configuracions. La vermella i la burdeus no feien servir les primeres corbes; amb el Curvón connectaven la recta de meta i la de darrere, i la única diferència era la llargada de la última paella. La configuració de 1974, en blau, era la més llarga i ràpida. La part final era igual que les anteriors, però allargava el circuit 2 quilòmetres de rectes i corbes ràpides. |
Una volta al circuit: La primera corba era a dretes i s’obria cap a l’esquerra anomenada Confitería. Seguia una nova esquerra i una dreta rodona. Recta fins a la dreta ràpida d’Ascari i frenada fins a la paella d’entrada a “los Mixtos”. Seguien unes esses anomenades Viborita per la forma de serp, una esquerra de nom Ombú i una S (Senna) esquerra-dreta. La última corba era una nova paella a dretes.
Localitat: Buenos Aires, Argentina
Creador: Jorge Sabaté
Longitud (1953-1960): 3912 m
Longitud (1972-1973): 3345 m
Longitud (1974-1981): 5968 m
Longitud (1995-1998): 4259 m
Inauguració: 1952
Primer GP: 1953
Primer GP de F1: 1953
GPs totals: 21
GPs de F1: 20
Configuració 1953-1960
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’38.9, 142.400 kph, Stirling Moss, Cooper T51-Climax, 1960
Volta més ràpida mai donada: 1’36.4, 146.104 kph, Stirling Moss, Cooper T51-Climax, 1960 (FP3)
Rècord de la cursa més ràpida: 2h 17’49.5, 136.256 kph, Bruce McLaren, Cooper T45-Climax, 1960
Més pole positions: 2, Fangio, Moss i Coulthard
Més primeres files: 6, Fangio
Més victòries: 4, Fangio
Més voltes ràpides: 3, Fangio
Més podis: 4, Fangio i Reutemann
Més punts: 34, Fangio
Més curses liderades: 5, Fangio
Més voltes liderades: 232, Fangio
Més pole positions: 4, Ferrari i Williams
Més primeres files: 17, Ferrari
Més victòries: 4, Williams
Més voltes ràpides: 5, Ferrari
Més podis: 18, Ferrari
Més punts: 129,99, Ferrari
Més curses liderades: 9, Ferrari
Més voltes liderades: 285, Ferrari
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1953 | I GP de la República Argentina | ASC (Fer) | ASC (Fer) | ASC (Fer) |
1954 | II GP de la República Argentina | FAR (Fer) | FAN (Mas) | GON (Fer) |
1955 | III GP de la República Argentina | GON (Fer) | FAN (Merc) | FAN (Merc) |
1956 | IV GP de la República Argentina | FAN (Fer) | MUS/FAN (F) | FAN (Fer) |
1957 | V GP de la República Argentina | MOS (Mas) | FAN (Mas) | MOS (Mas) |
1958 | VI GP de la República Argentina | FAN (Mas) | MOS (Coo) | FAN (Mas) |
1960 | VII GP de la República Argentina | MOS (Coo) | McL (Coo) | MOS (Coo) |
1972 | IX GP de la República Argentina | REU (Bra) | STE (Tyr) | STE (Tyr) |
1973 | X GP de la República Argentina | REG (BRM) | FIT (Lot) | FIT (Lot) |
1974 | XI GP de la República Argentina | PET (Lot) | HUL (McL) | REG (Fer) |
1975 | XII GP de la República Argentina | JAR (Sha) | FIT (McL) | HUN (McL) |
1977 | XIII GP de la República Argentina | HUN (McL) | SCH (Wol) | HUN (McL) |
1978 | XIV GP de la República Argentina | AND (Lot) | AND (Lot) | GVI (Fer) |
1979 | 15º GP de la República Argentina | LAF (Lig) | LAF (Lig) | LAF (Lig) |
1980 | 16º GP de la República Argentina | JON (Wil) | JON (Wil) | JON (Wil) |
1981 | 17º GP de la República Argentina | PIQ (Bra) | PIQ (Bra) | PIQ (Bra) |
1995 | (18º) GP Marlboro de Argentina | COU (Wil) | HIL (Wil) | MSC (Ben) |
1996 | (19º) GP Marlboro de Argentina | HIL (Wil) | HIL (Wil) | ALE (Ben) |
1997 | (20º) GP Marlboro de Argentina | VIL (Wil) | VIL (Wil) | BER (Ben) |
1998 | (21º) GP Marlboro de Argentina | COU (McL) | MSC (Fer) | WUR (Ben) |