Marina Bay

El circuit de Marina Bay és on té lloc el gran premi de Singapur.
Vista de la primera corba. (Copyright: McLaren)
Singapur havia tingut curses abans i després de la seva independència de Malàisia, però no va ser fins 45 anys més tard que una cursa internacional va tornar al petit país. L’inevitable Hermann Tilke va dissenyar un circuit pels carrers de la ciutat, traçat que s’ha mantingut majoritàriament sense alterar més que per petits retocs.
El tret principal del Marina Bay és que es disputa de nit, amb una il·luminació artificial que s’encén el dimecres abans de la cursa i no s’apaga fins al dilluns després. Altres curses han seguit aquest camí però els de Singapur varen ser els primers a fer-ho a la Fórmula 1.
El traçat és tirant a lent, però té un parell de punts on es pot avançar. Els pilots solen acabar esgotats per la humitat i per la llargada de la cursa que gairebé arriba al límit de les dues hores, cortesia dels Safety Cars sempre presents. Esportivament cal recordar l’edició “arreglada” per Renault el 2008 per a que guanyés Fernando Alonso mitjançant un accident aposta de Nelson Piquet Jr.
Una volta al circuit: Amb DRS s’arriba a la primera corba, un conjunt esquerra-dreta-esquerra que es va alentint. Segueix una curta recta i una corba de dretes que porta a la recta més llarga, també amb DRS i principal oportunitat d’avançament. Segueixen tres angles de 90 graus seguits de curtes rectes, primer dreta, després esquerra i de nou dreta. Una recta més llarga porta al que abans era el Singapore Sling, que ara es una corba d’esquerres que dona pas a una S dreta-esquerra i una nova recta molt estreta fins a un angle d’esquerres. Recta llarga i angle a dretes, recta i dues corbes seguides, dreta i esquerra. En aquesta última és on Piquet va xocar. Segueix una recta arran de la badia i corba a esquerres que passa per sota de la graderia. Dos angles de 90º graus a dretes, una esquerra més suau i una recta fins a la última corba, bastant ràpida.



Localitat: Singapur
Creador: Hermann Tilke
Longitud: 5065 m


Inauguració: 2008
Primer GP: 2008
Primer GP de F1: 2008
GPs totals: 12
GPs de F1: 12

Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’41.905, 178.860 kph, Kevin Magnussen, Haas VF-18-Ferrari, 2018
Volta més ràpida mai donada: 1’36.015, 189.832 kph, Lewis Hamilton, Mercedes W09 EQ Power+, 2018 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 51’11.611, 166.577 kph, Lewis Hamilton, Mercedes W09 EQ Power+, 2018

Més pole positions: 4, Vettel i Hamilton
Més primeres files: 6, Vettel
Més victòries: 5, Vettel,
Més voltes ràpides: 2, Alonso, Ricciardo, Hamilton i Magnussen
Més podis: 8, Vettel
Més punts: 195, Vettel
Més curses liderades: 7, Hamilton
Més voltes liderades: 252, Vettel

Més pole positions: 5, Ferrari
Més primeres files: 9, Red Bull
Més victòries: 4, Mercedes
Més voltes ràpides: 3, Red Bull
Més podis: 13, Red Bull
Més punts: 282, Red Bull
Més curses liderades: 6, Ferrari
Més voltes liderades: 232, Mercedes

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
2008 (9th) Singtel Singapore GP MAS (Fer) ALO (Ren) RAI (Fer)
2009 (10th) Singtel Singapore GP HAM (McL) HAM (McL) ALO (Ren)
2010 (11th) Singtel Singapore GP ALO (Fer) ALO (Fer) ALO (Fer)
2011 (12th) Singtel Singapore GP VET (RBR) VET (RBR) BUT (McL)
2012 (13th) Singtel Singapore GP HAM (McL) VET (RBR) HUL (FI)
2013 (14th) Singtel Singapore GP VET (RBR) VET (RBR) VET (RBR)
2014 (15th) Singapore Airlines Sing. GP HAM (Merc) HAM (Merc) HAM (Merc)
2015 (16th) Singapore Airlines Sing. GP VET (Fer) VET (Fer) RIC (RBR)
2016 (17th) Singapore Airlines Sing. GP ROS (Merc) ROS (Merc) RIC (RBR)
2017 (18th) Singapore Airlines Sing. GP VET (Fer) HAM (Merc) HAM (Merc)
2018 (19th) Singapore Airlines Sing. GP HAM (Merc) HAM (Merc) MAG (Haas)
2010 (20th) Singapore Airlines Sing. GP LEC (Fer) VET (Fer) MAG (Haas)