Magny-Cours

El Circuit de Nevers Magny-Cours va tenir les 18 últimes edicions del gran premi de França.
L’edició de 2006 va ser la del centenari dels grans premis.
(Copyright: Scuderia Ferrari)
Magny-Cours va iniciar la seva existència el 1959 a instàncies de l’alcalde de la població del mateix nom, Jean Bernigaud, que era propietari dels terrenys on avui hi ha el traçat. Inicialment va fer una pista de karts i dos anys més tard va construir una pista de 2 quilòmetres anomenada Circuit Jean Behra, en honor del pilot francès mort a l’AVUS el 1959. En aquells anys va ser seu de l’escola Winfield, on molts pilots francesos s’iniciaven en monoplaces després del kàrting
El 1971 es va ampliar el circuit, que ja tenia una forma semblant a l’actual però a finals dels 70 i principis dels 80 cau en desús. El Conseil départamental de la Nièvre, comminat pel president de la República François Mitterrand, compra el circuit el 1986, l’amplia i el remodela, i li pren el gran premi de Fórmula 1 a Paul Ricard el 1991.
El gran premi va ser a Magny-Cours fins que es va deixar de disputar el 2008. El traçat era molt pla i el pàdoc es queixava de que es trobava al mig de França, lluny de cap gran ciutat, però el cert es que hi va haver curses notables, com l’estratègia de 4 aturades de Schumacher el 2004 o la botifarra de Coulthard a Schumi el 2000.
El circuit segueix tenint el nivell per tenir grans premis de Fórmula 1, però el que falta a França sembla ser algú disposat a posar-hi els diners que demana la FOM…

En vermell la chicane usada el 1991 i en blau el traçat entre 1992 i 2002.

Una volta al circuit: La volta s’iniciava torçant a esquerres cap a una rodona a dretes ràpida, que portava a la recta més llarga i principal punt d’avançament. S’arribava a l’angle a dretes d’Adelaide i seguia una nova recta amb una S ràpida dreta-esquerra que portava a una rodona més lenta a esquerres. Nova recta i nova S dreta-esquerra que acabava en un angle rodó abans de 2002 i que ara és un angle molt més tancat. Abans seguia una recta fins una última chicane però actualment la recta torça a esquerres fins una tancada a dretes i una S dreta-esquerra que porta a la línia de meta.

Localitat: Magny-Cours, Bourgogne-Franche-Comté, França
Creador: Jean Bernigaud
Longitud (1991): 4271 m
Longitud (1992-2002): 4250 m
Longitud (2003-2008): 4411 m



Inauguració: 1959

Primer GP: 1991
Primer GP de F1: 1991
GPs totals: 18
GPs de F1: 18

Configuració 1991
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’19.168, 194.215 kph, Nigel Mansell, Williams FW14-Renault, 1991
Volta més ràpida mai donada: 1’14.559, 206.221 kph, Riccardo Patrese, Williams FW14-Renault, 1991 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 38’00.056, 188.271 kph, Nigel Mansell, Williams FW14-Renault, 1991

Configuració 1992-2002
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’15.045, 203.925 kph, David Coulthard, McLaren MP4-17-Mercedes, 2002
Volta més ràpida mai donada: 1’11.985, 212.594 kph, Juan Pablo Montoya, Williams FW24-BMW, 2002 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 32’09.837, 199.135 kph, Michael Schumacher, Ferrari F2002, 2002

Configuració 2003-2008
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’15.377, 210.669 kph, Michael Schumacher, Ferrari F2004, 2004
Volta més ràpida mai donada: 1’13.377, 216.411 kph, Juan Pablo Montoya, Williams FW26-BMW, 2004 (Q1)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 30’18.133, 205.035 kph, Michael Schumacher, Ferrari F2004, 2004

Més pole positions: 4, M. Schumacher
Més primeres files: 9, M. Schumacher
Més victòries: 8, M. Schumacher
Més voltes ràpides: 5, Coulthard i M. Schumacher
Més podis: 11, M. Schumacher
Més punts: 98, M. Schumacher
Més curses liderades: 10, M. Schumacher
Més voltes liderades: 455, M. Schumacher

Més pole positions: 8, Williams
Més primeres files: 14, Williams
Més victòries: 8, Ferrari
Més voltes ràpides: 6, McLaren
Més podis: 20, Ferrari
Més punts: 158, Ferrari
Més curses liderades: 11, Ferrari
Més voltes liderades: 524, Ferrari

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1991 (77e) Rhône-Poulenc GP de France PAT (Wil) MAN (Wil) MAN (Wil)
1992 (78e) Rhône-Poulenc GP de France MAN (Wil) MAN (Wil) MAN (Wil)
1993 (79e) Rhône-Poulenc GP de France HIL(Wil) PRO (Wil) MSC (Ben)
1994 80e GP de France HIL (Wil) MSC (Ben) HIL (Wil)
1995 (81e) GP de France HIL (Wil) MSC (Ben) MSC (Fer)
1996 (82e) GP de France MSC (Fer) HIL (Wil) VIL (Wil)
1997 (83e) GP de France MSC (Fer) MSC (Fer) MSC (Fer)
1998 (84e) GP Mobil 1 de France HAK (McL) MSC (Fer) COU (McL)
1999 (85e) Mobil 1 GP de France BAR (Ste) FRE (Jor) COU (McL)
2000 (86e) Mobil 1 GP de France MSC (Fer) COU (McL) COU (McL)
2001 (87e) Mobil 1 GP de France RSC (Wil) MSC (Fer) COU (McL)
2002 88e Mobil 1 GP de France MOY (Wil) MSC (Fer) COU (McL)
2003 89e Mobil 1 GP de France RSC (Wil) RSC (Wil) MOY (Wil)
2004 90e Mobil 1 GP de France ALO (Ren) MSC (Fer) MSC (Fer)
2005 (91e) GP de France ALO (Ren) ALO (Ren) RAI (McL)
2006 (92e) GP de France MSC (Fer) MSC (Fer) MSC (Fer)
2007 (93e) GP de France MAS (Fer) RAI (Fer) MAS (Fer)
2008 (94e) GP de France RAI (Fer) MAS (Fer) RAI (Fer)