(Copyright: Ferrari Media) |
Nom: Kimi-Matias Räikkönen
Nascut a: Espoo, Finlándia
Nascut el: 17 d’octubre de 1979
Estatura: 1,75 m
Pes: 70 kg
Estat civil: casat, un fill i una filla
Número: 7
Web: kimiraikkonen.com
Twitter: no en té
Facebook: no en té
Instagram: @kimimatiasraikkonen
Temporades: 18
Títols: 1
Presències: 315
Grans premis: 312
Pole positions: 18
Victòries: 21
Voltes ràpides: 46
Primera fila: 44
Podis: 103
Punts: 1859
Voltes liderades: 1305
No qualificat: –
No pre-qualificat: –
2020: Continua a Alfa Romeo-Ferrari.
2019: Torna 18 anys després a Sauber, que passa a dir-se Alfa Romeo. Amb un quart com a millor resultat, suma 43 punts i és dotzè al campionat.
2018: Segueix a Ferrari. Guanya la seva primera cursa en cinc anys, fa una pole i una volta ràpida, 12 podis, i queda tercer al mundial.
2017: Continua a Ferrari. Marca la seva primera pole en 10 anys però acaba quart el mundial sense victòries, amb dues voltes ràpides i set podis.
2015: Segueix a Ferrari i viu una molt millor temporada, quedant quart al campionat amb tres podis i dues voltes ràpides.
2014: Torna a Ferrari però el cotxe no es molt competitiu. Acaba en la dotzena posició, el pitjor resultat des del seu debut.
2013: Segueix amb Lotus-Renault. Guanya la primera cursa de la temporada i suma vuit podis, però es perd les dues últimes curses per una operació a l’esquena. Queda finalment cinquè al campionat.
2012: Torna a la Fórmula 1 amb Lotus-Renault i fa un bon paper per acabar tercer, amb una victòria, dues voltes ràpides i set podis.
2011: Continua al mundial de ral·lis però amb el seu propi equip, Ice 1 Racing. Duu un Citroën DS3 i queda desè al campionat. Prova també un Peugeot del mundial de resistència i participa en dues proves de la NASCAR: una al campionat Nationwide i l’altre al Camping World Truck Series. A part, crea un equip de motocròs.
2010: Fa el mundial de ral·lis sencer a bord d’un Citroën C4 del Citroën Junior Team, copilotat per Kaj Lindström. Acaba desè al campionat, aconsegueix un scratch i el seu millor resultat és un cinquè lloc. Es ven la seva part a Räikkönen Robertson Racing.
2009: El Ferrari no és tant competitiu i només és sisè al mundial. Obté una victòria, però Ferrari el substitueix per Fernando Alonso. Debuta als ral·lis amb un Abarth Grande Punto.
2008: Segueix a Ferrari i inicialment lluita pel títol però una combinació d’avaries i errors el deixen tercer del campionat. Dues poles, dues victòries, 10 voltes ràpides i nou podis.
2007: Fitxa per Ferrari i es proclama campió del món a l’última cursa, derrotant per un punt a Lewis Hamilton i Fernando Alonso. Fa 3 poles, guanya 6 curses, marca 6 voltes ràpides i puja 12 vegades al podi.
2006: Segueix a McLaren-Mercedes però no pot guanyar cap cursa i queda cinquè al campionat.
2005: Amb McLaren-Mercedes lluita tota la temporada amb Fernando Alonso però acaba subcampió degut a la major fiabilitat del Renault. Guanya set curses, fa cinc poles, 10 voltes ràpides i 12 podis. Crea un equip amb el seu mànager que competeix a la Fórmula 3 britànica: Räikkönen Robertson Racing.
2004: Continua a McLaren-Mercedes. Malgrat un inici força dolent, acaba guanyant una cursa i quedant setè al mundial.
2003: Segueix a McLaren-Mercedes i lluita fins al final amb Michael Schumacher pel títol a base de regularitat. És subcampió del món amb dues poles, una victòria, tres voltes ràpides i deu podis.
2002: Fitxa per McLaren-Mercedes i obté la seva primera volta ràpida i els primers podis. És sisè al mundial.
2001: Debuta a la Fórmula 1 amb Sauber-Petronas i amb una superllicència provisional per la seva poca experiència. Acaba en la desena posició amb 9 punts.
2000: Participa al campionat britànic de Fórmula Renault 2.0 amb Manor Motorsport i es proclama campió per davant de Ryan Dalziel. Disputa també dues curses del campionat europeu i guanya les dues. Prova per primer cop un Fórmula 1 amb Sauber-Petronas.
1999: Debuta en monoplaces amb l’equip Haywood Racing a la Fórmula Ford britànica. Aconsegueix un podi però ha de plegar després de quatre curses per problemes tècnics. A final d’any guanya la Fórmula Renault Winter Series amb Manor Motorsport guanyant les quatre curses del certamen.
1989-1998: Amb un germà gran, Rami, que també ha sigut pilot, debuta als karts als 10 anys, i guanya diversos campionats a nivell nacional, escandinau i europeu.
Any | Campionat | Equip | Pos | Punts | GP | PP | V | VR | Podis |
1999 | FF UK FR UK W |
Haywood Racing Manor Motorsport |
– Campió |
– 40 |
4 4 |
– 4 |
– 4 |
– – |
1 4 |
2000 | FR2.0 EU FR2.0 UK |
Manor Motorsport | 7è Campió |
62 316 |
2 10 |
2 6 |
2 7 |
1 7 |
2 10 |
2001 | F1 | Sauber-Petronas | 10è | 9 | 17 | – | – | – | – |
2002 | F1 | McLaren-Mercedes | 6è | 24 | 17 | – | – | 1 | 4 |
2003 | F1 | McLaren-Mercedes |
2n
|
91 | 16 | 2 | 1 | 3 | 10 |
2004 | F1 | McLaren-Mercedes | 7è | 45 | 18 | 1 | 1 | 2 | 4 |
2005 | F1 | McLaren-Mercedes | 2n | 112 | 19 | 5 | 7 | 10 | 12 |
2006 | F1 | McLaren-Mercedes | 5è | 65 | 18 | 3 | – | 3 | 6 |
2007 | F1 | Ferrari | Campió | 110 | 17 | 3 | 6 | 6 | 12 |
2008 | F1 | Ferrari | 3r | 75 | 18 | 2 | 2 | 10 | 9 |
2009 | F1 | Ferrari | 6è | 48 | 17 | – | 1 | – | 5 |
2010 | WRC | Citroën Jr Team | 10è | 25 | 11 | – | – | 1 | – |
2011 | WRC NNS NCWTS |
Ice 1 Racing NEMCO Motorsports Kyle Busch M’sports |
10è N/A N/A |
34 N/A N/A |
10 1 1 |
– – – |
– – – |
– – – |
– – – |
2012 | F1 | Lotus-Renault | 3r | 207 | 20 | – | 1 | 2 | 7 |
2013 | F1 | Lotus-Renault | 5è | 183 | 17 | – | 1 | 2 | 8 |
2014 | F1 | Ferrari | 12è | 55 | 19 | – | – | 1 | – |
2015 | F1 | Ferrari | 4t | 150 | 19 | – | – | 2 | 3 |
2016 | F1 | Ferrari | 6è | 186 | 21 | – | – | 1 | 4 |
2017 | F1 | Ferrari | 4t | 205 | 19 | 1 | – | 2 | 7 |
2018 | F1 | Ferrari | 3r | 251 | 21 | 1 | 1 | 1 | 12 |
2019 | F1 | Alfa Romeo-Ferrari | 12è | 43 | 21 | – | – | – | – |
2020 | F1 | Alfa Romeo-Ferrari | – | – | – | – | – | – | – |