1988: Monoplaces

Total de marques participants: 18
Total de models participants: 22
Total de motors participants: 7
Total de pneumàtics participants: 1 (Goodyear)
Debutants: 3 (Dallara, EuroBrun, Rial) 
Última temporada: 0

El March 881 (aquí els dos davant de tothom) va ser el primer Fórmula 1 que va dissenyar Adrian Newey.

Marca Model Motor Pneumàtics
Lotus 100T Honda RA168E 1500 cc V6T Goodyear
Tyrrell 017
Ford DFZ 3500 cc V8
Goodyear
Williams FW12 Judd CV 3500 cc V8 Goodyear
Zakspeed 881 1500/4 1500 cc L4T Goodyear
McLaren MP4/4 Honda RA168E 1500 cc V6T Goodyear
AGS JH22
JH23
Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
March 881 Judd CV 3500 cc V8 Goodyear
Arrows A10B Megatron M12/13 1500 cc L4T Goodyear
Benetton B188 Ford DFR 3500 cc V8 Goodyear
Osella FA1I
FA1L
890T 1500 cc V8T Goodyear
Rial ARC1 Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
Minardi M188 Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
Ligier JS31 Judd CV 3500 cc V8 Goodyear
Ferrari F1/87/88C 033E 1500 cc V6T Goodyear
Lola LC88 Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
Coloni FC188
FC188B
Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
EuroBrun ER188 Ford DFZ 3500 cc V8 Goodyear
Dallara 3087
188
Ford DFV 3000 cc V8
Ford DFZ 3500 cc V8
Goodyear
Dallara no va acabar el 188 a temps i BMS Scuderia Italia va decidir anar a Brasil amb el 3087, que era un cotxe de Fórmula 3000, complet amb el motor Ford DFV amb 500 cc menys que la resta de motors atmosfèrics. Alex Caffi va quedar a 18 segons i no es va ni pre-qualificar.