1956: Monoplaces

Total de marques participants: 16 (7 a Indianapolis)
Total de models participants: 26 (13 a Indianapolis)
Total de motors participants: 10 (2 a Indianapolis)
Total de pneumàtics participants: 5 (Pirelli, Dunlop, Englebert, Avon i Firestone)
Debutants: 2 (Bugatti, Emeryson)
Última temporada: 6 (Bugatti, Gordini, Stevens)

El 1956 seria l’última temporada de Gordini, que havien estat presents des de l’inici del mundial.
Gordini acabaria sent comprada per Renault, fusionada amb Alpine i convertida en l’actual Renault Sport.

Marca Model Motor Pneumàtics
Cooper T23
Bristol BS1 2000 cc L6
Dunlop
Ferrari 500
555
D50
500 2000 cc L4
555 2500 cc L4
DS50 2500 cc V8
Englebert
Pirelli
Connaught B Alta GP 2500 cc L4 Avon
Pirelli
Maserati A6GCM
250F
A6 2000 cc L6
250F1 2500 cc L6
Pirelli
Gordini T16
T32
23 2500 cc L6
25 2500 cc L8
Englebert
Bugatti T251  2500 cc L8 Englebert
BRM P25 P25 2500 cc L4 Dunlop
Vanwall VW2 254 2500 cc L4 Pirelli
Emeryson 56 Alta GP 2500 cc L4 Dunlop
Kurtis Kraft
4000
500A
500B
500C
500D
500E
Novi 3000 cc L8 C
Offenhauser 4500 cc L4
Offenhauser 4500 cc L4
Offenhauser 4500 cc L4
Offenhauser 4500 cc L4
Offenhauser 4500 cc L4
Offenhauser 4500 cc L4
Firestone
Stevens Stevens Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
Watson Watson Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
Lesovsky Lesovsky Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
Kuzma Kuzma Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
Epperly Epperly Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
Phillips Phillips Offenhauser 4500 cc L4 Firestone
El Bugatti T251 era un disseny atrevit amb el motor transversal a la part del darrere, però no era prou
ràpid i només va aparèixer en un GP. Honda faria servir també el motor transversal als anys 60.