![]() |
Sortida del GP de 2008. Notin-se els pneumàtics amb ratlles verdes, iniciativa ecològica de Bridgestone. (Copyright: Scuderia Ferrari) |
Així, per quan es va fer el primer gran premi puntuable el 1976, la llarga recta acabava en una paella. Aquella cursa va ser important perquè va decidir el campionat d’aquell any entre Niki Lauda, que va decidir abandonar veient les condicions dantesques, i James Hunt, que va guanyar el títol. Però el 1977 un accident entre Ronnie Peterson i Gilles Villeneuve, que va acabar amb el canadenc volant per sobre les tanques i aixafant dues persones que estaven en una zona prohibida, va fer que el gran premi deixés Fuji per anar a Suzuka 10 anys després.
El 2000 Toyota va comprar el circuit a Mitsubishi, i entre 2003 i 2005 es va renovar seguint el disseny de Hermann Tilke. El gran premi va tornar durant dues temporades a Fuji, i de fet s’hauria d’haver alternat amb Suzuka durant unes temporades, però el 2010, entre les pèrdues que generava la cursa i l’haver abandonat la Fórmula 1 Toyota va decidir no seguir fent el GP. Per la seva banda, els principals campionats japonesos segueixen competint al Fuji Speedway.

Una volta al circuit: La recta de 1,4 km és una de les més llargues del món, i acaba en una paella molt tancada que originalment era més rodona. Segueix una recta i una esquerra força tancada que porta a una rodona de dretes que acaba en una paella d’esquerres. Des d’aquí originalment el circuit dibuixava una corba molt ràpida que tornava directament a la recta de meta, anomenada 300R, però les modificacions de Tilke van afegir un angle a dretes. Després torçava a esquerres cap a una corba que es tancava a dretes, una que es tancada a esquerres i la corba final que també es tancava a dretes.
Localitat: Oyama, Shizuoka, Japó
Creador: Mitsubishi Estate Corporation
Longitud (1976-1977): 4359 m
Longitud (2007-2008): 4563 m
Inauguració: 1965
Primer GP: 1966
Primer GP de F1: 1976
GPs totals: 13
GPs de F1: 4
Inauguració: 1965
Configuració 1976-1977
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’14.30, 211.200 kph, Jody Scheckter, Wolf WR1-Ford, 1977
Volta més ràpida mai donada: 1’12.23, 217.255 kph, Mario Andretti, Lotus 78-Ford, 1977 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 31’51.68, 207.840 kph, James Hunt, McLaren M26-Ford, 1977
Més pole positions: 2, Andretti i Hamilton
Més primeres files: 2, Andretti, Hunt i Hamilton
Més victòries: 1, Andretti, Hunt, Hamilton i Alonso
Més voltes ràpides: 1, Laffite, Scheckter, Hamilton i Massa
Més podis: 2, Hunt, Depailler i Räikkönen
Més punts: 13, Hunt
Més curses liderades: 2, Hunt
Més voltes liderades: 134, Hunt
Més pole positions: 2, Lotus i McLaren
Més primeres files: 5, McLaren
Més victòries: 2, McLaren
Més voltes ràpides: 1, Ligier, Wolf, McLaren i Ferrari
Més podis: 3, McLaren i Ferrari
Més punts: 27, Renault
Més curses liderades: 3, McLaren
Més voltes liderades: 189, McLaren
Any | Títol del GP | Pole | Victòria | Volta ràpida |
1976 | 11th Japanese GP | AND (Lot) | AND (Lot) | LAF (Lig) |
1977 | XIIth Japanese GP | AND (Lot) | HUN (McL) | SCH (Wol) |
2007 | (33rd) Fuji Television Japanese GP | HAM (McL) | HAM (McL) | HAM (McL) |
2008 | (34th) Fuji Television Japanese GP | HAM (McL) | ALO (Ren) | MAS (Fer) |