Dijon-Prenois

Dijon-Prenois va ser 5 vegades seu del gran premi de França i una del del Suïssa.

Villeneuve i Arnoux donant-ho tot l’any 1979.
El Circuit de Dijon-Prenois va planejar-se el 1967 i es va començar a construir el 1969. L’ideòleg del circuit era François Chambelland, ex-jugador de rugbi i ex-lluitador professional, que amb la col·laboració dels pilots Jean-Pierre Beltoise i François Cévert i del periodista José Rosinski, i malgrat la falta de suport de les institucions, va obrir el circuit el 1972.
El primer GP es va disputar el 1974 i hi va haver un petit problema; el circuit era massa curt, els cotxes es trobaven sovint i les voltes no arribaven al minut. Per a la següent edició es va allargar el traçat, que continua així fins al dia d’avui.
El moment més memorable és segurament la cursa de 1979, amb la primera victòria d’un motor turbo (Renault) i la batalla espectacular pel segon lloc entre Gilles Villeneuve i René Arnoux. El 1984 però, la Fórmula 1 va deixar el circuit en favor d’un contracte a llarg termini amb Paul Ricard. Actualment només alguns campionats francesos corren al circuit.

Una volta al circuit: Circuit molt ràpid, s’arriba a la primera de dretes que es va obrint i enllaça amb unes ràpides dreta-esquerra-dreta que acaben a la Gauche de la Bretelle, on comença la part afegida el 1977 que ens porta a una lenta a dretes (Parabolique). Es torna al traçat original mitjançant una doble esquerra que ens duu a la llarga Courbe de Pouas, última corba a dretes.


Localitat: Prenois, Bourgogne-Franche-Comté, França
Creador: François Chambelland
Longitud (1974): 3289 m
Longitud (1977-1984): 3800 m 



Inauguració: 1972

Primer GP: 1974
Primer GP de F1: 1974
GPs totals: 7
GPs de F1: 6 (5 de França i 1 de Suïssa)

Configuració 1974
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’00.0, 197.300 kph, Jody Scheckter, Tyrrell 007-Ford, 1974
Volta més ràpida mai donada: 58.79, 201.401 kph, Niki Lauda, Ferrari 312B3, 1974 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 21’55.02, 192.720 kph, Ronnie Peterson, Lotus 72E-Ford, 1974

Configuració 1977-1984
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’05.257, 214.432 kph, Alain Prost, McLaren MP4/2-TAG Porsche, 1984
Volta més ràpida mai donada: 1’01.380, 222.873 kph, Alain Prost, Renault RE30B, 1982 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 31’11.951, 202.023 kph, Niki Lauda, McLaren MP4/2-TAG Porsche, 1984

Més pole positions: 1, Lauda, Andretti, Jabouille, Arnoux, Prost i Tambay
Més primeres files: 3, Arnoux
Més victòries: 1, Peterson, Andretti, Jabouille, Prost, Rosberg i Lauda
Més voltes ràpides: 3, Prost
Més podis: 3, Lauda
Més punts: 21, Lauda
Més curses liderades: 2, Prost i Lauda
Més voltes liderades: 99, Prost

Més pole positions: 4, Renault
Més primeres files: 6, Renault
Més victòries: 2, Lotus i Renault
Més voltes ràpides: 3, Renault
Més podis: 5, Renault
Més punts: 37, Renault
Més curses liderades: 4, Renault
Més voltes liderades: 181, Renault

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1974 60e GP de France LAU (Fer) PET (Lot) SCH (Tyr)
1977 63e GP de France AND (Lot) AND (Lot) AND (Lot)
1979 65e GP de France JAB (Ren) JAB (Ren) ARN (Ren)
1981 67e GP de France ARN (Ren) PRO (Ren) PRO (Ren)
1982 XVI GP der Schweiz PRO (Ren) ROS (Wil) PRO (Ren)
1984 70e GP de France / GP du
Centenaire de l’Automobile
TAM (Ren) LAU (McL) PRO (McL)