Detroit Renaissance Center

Detroit va tenir gran premi de Fórmula 1 durant 7 temporades.

Senna, en una de les corbes del traçat.

El circuit urbà de Detroit va néixer com una manera de millorar la imatge internacional de la ciutat. El traçat passava curiosament per la seu mundial de General Motors, marca que mai va participar a la Fórmula 1. Era bastant sinuós i lent, i l’asfalt també acabava desfent-se al final de la cursa. No era el traçat preferit pels pilots, i de fet pel 1989 estava planejat canviar cap al circuit de Belle Isle, una illa molt propera, però no va ser així i la F1 no va tornar més a Michigan.

El circuit en sí va viure tres curses més de la CART, fins que el 1992 també van fer el canvi a Belle Isle, circuit on encara actualment hi corre l’IndyCar.
De totes maneres, el lloc de Detroit està assegurat a la història: el 1983 va veure l’última victòria del motor Ford DFV, que portava 16 anys guanyant curses.


Una volta al circuit: La primera corba era una esquerra llarga amb dos vèrtexs. Seguien dos angles a dretes de 90º. En la primera versió hi havia una esquerra llarga que acabava tancant-se en un angle recte, però després s’hi va afegir una paella a esquerres en mig. Seguia una lleugera S fins a dos angles de 90º, el primer a esquerres i el segon a dretes. Nova recta i dos angles de 90º, de nou esquerra-dreta. Recta i dues corbes tancades a esquerres que portaven a un nou angle recte a dretes. Paella a esquerres i entrada al túnel. Prop del Renaissance Center hi havien dues chicanes esquerra-dreta que donaven entrada a la recta de meta.
Localitat: Detroit, Michigan, Estats Units
Creadors: ajuntament de Detroit
Longitud (1982): 4012 m
Longitud (1983-1988): 4023 m

Inauguració: 1982
Primer GP: 1982
Primer GP de F1: 1982
GPs totals: 7
GPs de F1: 7

Configuració 1982
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’50.438, 130.784 kph, Alain Prost, Renault RE30B, 1982
Volta més ràpida mai donada: 1’48.537, 133.074 kph, Alain Prost, Renault RE30B, 1982 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 58’41.043, 125.753 kph, John Watson, McLaren MP4/1B-Ford, 1982

Configuració 1983-1988
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’40.464, 144.172 kph, Ayrton Senna, Lotus 99T-Honda, 1987
Volta més ràpida mai donada: 1’38.301, 147.345 kph, Ayrton Senna, Lotus 98T-Renault, 1986 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 50’16.358, 137.915 kph, Ayrton Senna, Lotus 99T-Honda, 1987

Més pole positions: 3, Senna
Més primeres files: 4, Senna
Més victòries: 3, Senna
Més voltes ràpides: 2, Senna i Prost
Més podis: 3, Prost i Senna
Més punts: 27, Senna
Més curses liderades: 4, Senna
Més voltes liderades: 132, Senna

Més pole positions: 2, Lotus
Més primeres files: 3, Williams i Lotus
Més victòries: 2, Lotus i McLaren
Més voltes ràpides: 2, Renault, Lotus i McLaren
Més podis: 6, McLaren
Més punts: 39, McLaren
Més curses liderades: 4, Williams
Més voltes liderades: 121, Williams

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1982 Detroit GP PRO (Ren) WAT (McL) PRO (Ren)
1983 Detroit GP II ARN (Fer) ALB (Tyr) WAT (McL)
1984 Detroit GP III PIQ (Bra) PIQ (Bra) WAR (Ren)
1985 Detroit GP IV SEN (Lot) ROS (Wil) SEN (Lot)
1986 Detroit GP V SEN (Lot) SEN (Lot) PIQ (Wil)
1987 Detroit GP VI MAN (Wil) SEN (Lot) SEN (Lot)
1988 Enichem Detroit GP (VII) SEN (McL) SEN (McL) PRO (McL)