Connew

Nom: Peter Connew Motor Racing Team
Seu: Chadwell Heath, Regne Unit
Fundada el: 1971
Llicència: Britànica
Fundadors: Peter Connew
Propietaris: Peter Connew

L’equip de Peter Connew és l’exemple de com podien ser les coses a la Fórmula 1 dels anys 70.
Connew era dissenyador, sense gaire interès per la Fórmula 1. Als 24 anys va entrar a treballar a l’equip de John Surtees, modificant un xassís McLaren i prenent part activa en el disseny del primer Surtees TS7, però després d’una forta discussió Connew va marxar.

Connew ja havia començat a dissenyar, de motu propi i sense que ningú ho sabés el seu propi cotxe, el 1971. Amb l’ajuda del seu cosí Barry Boor i un parell de persones més, es van dedicar a completar el cotxe. Aconseguint un motor avariat dels seus contactes de Surtees, el Connew PC1 es va muntar sencer per primer cop.

Diverses persones van considerar el cotxe un disseny raonable i ben pensat. Particularment el cap de competició de Ford, Stuart Turner, va ajudar-los amb contactes, aconseguint un motor DFV des de McLaren. Aconseguir els diners per competir ja era una altra cosa, fins que finalment François Migault, amb contactes a Shell França, va presentar-se per mirar de fer 5 curses.
Hem de tenir en compte que l’equip només disposava d’una sola caixa de canvis i un sol motor, al qual van imposar un límit de 9000 revolucions (per sota de les 10500 habituals) per mirar d’allargar la vida útil dels components.

Migault només va poder còrrer a Àustria; diversos problemes causats pel desconeixement del món van impedir la participació a altres curses. A França no es va poder còrrer perquè els triangles de suspensió s’havien doblegat per lligar de manera incorrecta el cotxe al xassís del camió on el transportaven; a Gran Bretanya la suspensió va fallar impedint-los participar, i a Alemanya els van denegar l’entrada al gran premi.

A l’Österreichring el cotxe va poder classificar-se 25è degut a l’accident d’Henri Pescarolo amb el Politoys de Frank Williams que llavors també era un jove sense massa diners. Migault va fer 22 voltes arribant a la 17a posició fins que la suspensió es va partir. Una anècdota final d’aquella cursa implica els tres membres de l’equip dormint al camió de transport al mig de França, amb el propi Connew dormint a l’habitacle del PC1.

L’equip va intentar participar a una cursa de Fórmula Libre a Brands Hatch, però el motor es va trencar. Sense diners per reparar-lo, l’equip va dir adéu a François Migault i va arribar David Purley. Amb els diners de l’empresa del seu pare, Purley va pagar la reparació del motor per participar en una altra cursa no puntuable a Brands. Però la insistència del pilot en instal·lar un mecanisme per aturar el motor en cas de que l’accelerador es quedés enganxat va “aturar” el cotxe quan el sistema va fallar.

Dos pilots més van intentar-ho en curses de F5000, però finalment després d’una nova fallada de suspensió un accident va danyar el xassís. Sense més diners, l’equip va tancar portes i tots van tornar a les seves feines, després d’una aventura espectacular que demostra com un grup petit de persones podia construir un Fórmula 1 a casa seva.