BRP

Nom: British Racing Partnership
Seu: Tring, Regne Unit
Fundada el: 1957
Llicència: Britànica

Fundadors:
 Alfred Moss i Ken Gregory
Propietaris: Alfred Moss i Ken Gregory

La British Racing Partnership va ser principalment un equip privat que van crear Alfred Moss i Ken Gregory, pare i mecànic de Stirling Moss, respectivament. La seva història amb altres xassís és explicada a la secció d’equips privats; aquí ens centrarem en els dos anys que van ser constructors.

BRP havia usat Coopers, BRMs i Lotus. Però els de Surbiton van deixar-los de subministrar cotxes a finals de 1961. Es van comprar Lotus per al 1962, però la casa de Colin Chapman va anunciar que no vendria el seu Lotus 25 a cap client el 1963, només oferint el 24 i més antics. BRP va decidir llavors construir el seu propi monoplaça a part de fer còrrer un Lotus 24. El dissenyador va ser Tony Robinson, i el bòlid va obtenir dues quartes posicions en mans d’Innes Ireland.

El 1964 es va construir un segon cotxe per a Trevor Taylor. Entre ell i Ireland van sumar cinc punts amb el cotxe amb motor BRM, però aquell any es va constituir l’associació de constructors de Fórmula 1 (F1CA). BRP va enviar les seves dades per formar-ne part, però de forma inaudita, la F1CA va refusar-los l’entrada, sota el pretext de que no construien prous peces dels seus cotxes. Com que en aquells temps una de les principals fonts d’ingressos eren els diners per participar i BRP no hi tindria accès al no formar part de la F1CA, l’equip va decidir deixar la Fórmula 1. Els BRP van aparèixer el 1965 a l’IndyCar, però tampoc van tenir èxit i el 1966 l’equip va tancar.