Nom: Benetton Formula Ltd
Seu: Witney i després Enstone, Regne Unit
Fundada el: 1986
Llicència: Britànica (1986-1995), italiana (1996-2001)
Fundadors: família Benetton
Propietaris: Benetton (1986-00), Tom Walkinshaw (1991-95), Renault (2000-01)
La coneguda marca de roba Benetton va començar a patrocinar equips de Fórmula 1 a principis dels 80. Primer Tyrrell, després Alfa Romeo i el 1985 Toleman, equip que acabarien comprant. La marca italiana va crear escola: mai algú sense aparent relació amb l’automobilisme havia comprat un equip purament per a servir d’aparell de màrqueting. Més tard altres com per exemple Red Bull han seguit l’exemple que Luciano Benetton va seguir amb força èxit.
Toleman tenia una estructura força bona i l’equip, amb l’inversió de Benetton, va estar regularment entre els 4 millors del campionat. Gerhard Berger va aconseguir la primera victòria de l’equip en l’any del debut, i Alessandro Nannini i Nelson Piquet sumarien quatre victòries més. El 1990 Benetton va col·locar a Flavio Briatore com a cap d’equip, tot i ser un home que provenia principalment del màrqueting.
Un super-equip es va anar formant. Rory Byrne i Pat Symonds ja hi era des de Toleman, i a ell es van afegir Ross Brawn, Tom Walkinshaw, Joan Villadelprat i Nigel Stepney. La peça final del puzle va ser Michael Schumacher, al qual Benetton va prendre a Jordan després d’una sola cursa a mitjan 1991. Després de guanyar una cursa tant el 1992 com el 1993, amb motor Ford, Schumacher va guanyar el campionat de 1994, tot i que no sense dificultats per les desqualificacions i les acusacions (algunes reals, altres no tant) de fer servir sistemes il·legals al monoplaça.
Benetton va canviar a motor Renault el 1995 i l’èxit va continuar, amb nou títol per a Schumacher i campionat de constructors per a l’equip. Però el llarg declivi va començar. Primer Schumacher el 1996 i després Brawn, Byrne i Stepney (entre d’altres) el 1997 van marxar a Ferrari on formarien part d’una època daurada per als italians. Benetton va rebre Jean Alesi i Gerhard Berger i l’austríac va aconseguir l’última victòria de l’equip el 1997.
Briatore va ser substituït per David Richards al capdavant de l’equip el 1997, però Richards al seu torn seria reemplaçat per Rocco Benetton, fill d’en Luciano, un any més tard. Aquests anys estarien marcats per la dupla Giancarlo Fisichella i Alexander Wurz al volant, amb Fisichella obtenint millors resultats que l’austríac. A principis de l’any 2000, Renault va decidir comprar l’equip, que es va mantenir com a Benetton fins al final de la temporada 2001. Flavio Briatore tornaria i lideraria l’equip cap als títols mundials de Fernando Alonso. Renault va vendre’s l’equip el 2011 que es va dir Lotus uns anys fins que el 2016 Renault va tornar a comprar l’estructura d’Enstone, on des de 1992 s’han aconseguit 4 títols de pilots i 3 de constructors…