Behra-Porsche

Nom: Behra-Porsche
Seu: França
Fundada el: 1959
Llicència: Francesa

Fundadors:
 Jean Behra
Propietaris: Jean Behra

El francès Jean Behra, tot i no haver aconseguit cap victòria puntuable, era un dels pilots destacats de la dècada dels 50. Amb talent, valent i amb caràcter, el 1958 va obtenir de Porsche un 718 RSK. Behra va encarregar a Valerio Colotti el disseny d’un Fórmula 2 a partir del Porsche, i Colotti va dissenyar el cotxe de manera que les peces del 718 RSK poguessin usar-se al nou cotxe. Així va néixer el Behra-Porsche.

El 1959, Behra havia fitxat per Ferrari, i participava en curses de Fórmula 2 amb el seu propi cotxe, que a vegades era més ràpid que els Ferrari de Fórmula 2. La primera aparició del Behra-Porsche a la Fórmula 1 va ser a Mònaco a mans de Maria Teresa de Filippis. Però el cotxe tenia un motor de 1500 cc mentre els rivals feien servir propulsors de 2500 cc, i la italiana no va poder classificar-se per a la cursa. Després del gran premi de França, però, Behra va ser despatxat de Ferrari després d’una discussió amb l’equip en la qual va pegar al mànager, Romolo Tavoni.
El francès va aparèixer a Alemanya disposat a competir amb el seu cotxe i també per a Porsche en la cursa de cotxes sport. La cursa es disputava a l’AVUS, i malauradament, Behra va patir un accident mortal amb el Porsche al sortir-se a la corba peraltada.

Segons José, el germà de Behra, la intenció d’en Jean era que en José disputés algunes curses amb el Behra-Porsche. Però després de la mort del pilot, Porsche va quedar-se el cotxe i el va vendre més tard a Lloyd Casner, propietari de l’equip Camoradi, que el va fer còrrer de manera privada el 1960 en dues curses. Tant Masten Gregory com Fred Gamble van acabar la cursa que van disputar cadascun, però sense sumar punts. Després de 1960 el cotxe ja no va tornar als grans premis.