BAR

Nom: British American Racing (1999), Lucky Strike BAR Honda (2000-2005)
Seu: Brackley, Regne Unit
Fundada el: 1998
Llicència: Britànica

Fundadors:
 British American Tobacco, Craig Pollock, Rick Gorne i Adrian Reynard
Propietaris: British American Tobacco, Craig Pollock (1999-04), Prodrive (2002-04), Honda (2004-05)

British American Tobacco havia tingut patrocinis en diversos esports de motor principalment amb Lucky Strike i 555, però a principis de 1998 l’empresa va fer un pas endavant, anunciant que serien propietaris d’un equip de Fórmula 1. A tal efecte van comprar l’equip Tyrrell, però van decidir construir una fàbrica nova i actuar com un equip totalment nou. BAT, Reynard i Craig Pollock van ser-ne els principals instigadors, i el fet que Pollock fos el mànager de Jacques Villeneuve va contribuir a que el canadenc s’unís al projecte com a pilot.

Els ingredients semblaven a lloc. Motor Supertec, l’experiència de Reynard construint cotxes, bons pilots en Villeneuve i Ricardo Zonta, molt pressupost… Però la temporada de debut, la de 1999, es va saldar amb zero punts. El cotxe era raonablement ràpid i hauria d’haver puntuat en diverses ocasions, però la fiabilitat va ser lamentable i el ridícul espantós per a un equip que havia fet algunes proclames exagerades.

Tot i això, van convèncer Honda d’unir-se al projecte com a motoristes. El 2000 ja van sumar-se els primers punts i un any més tard van arribar dos podis per part de Villeneuve, però entre bambolines hi havia lluites de poder que van explotar entre 2002 i 2003. Reynard, criticada per la poca competitivitat, va deixar de fer els cotxes de l’equip (i acabaria fent fallida) i Craig Pollock va ser reemplaçat a la direcció de l’equip. Prodrive (els de Subaru del mundial de ral·lis) va entrar a l’equip amb David Richards com a cap visible, i els canvis van acabar a finals de 2003 al despatxar Villeneuve, que havia estat superat aquell any per Jenson Button.

El 2004 va ser la millor temporada de l’equip. Aprofitant la pèrdua de competitivitat de Williams i McLaren, BAR va ser segon al mundial amb Button sumant 10 podis però cap victòria, darrere els imbatibles Ferrari. Honda va anar implicant-se més en l’equip amb vistes a quedar-se l’equip el 2006, quan BAT hagués de marxar de la Fórmula 1 per la prohibició del patrocini del tabac.

L’any 2005 va ser l’última temporada de BAR, que es va veure marcada per una menor competitivitat i per ser desqualificats a San Marino i prohibits de participar en dos grans premis per tenir un dipòsit ocult de benzina. Tot i que Takuma Sato només va sumar un punt, Button va obtenir dos podis.
Es pot dir que la base de l’equip ha seguit funcionant. Com a Honda, Button va guanyar una cursa, més tard com a Brawn i com a Mercedes han guanyat títols mundials, tot des de la mateixa fàbrica de Brackley construïda el 1998 pels diners del tabac…