ATS

Nom: ATS Racing Team
Seu: Bicester, Regne Unit
Fundada el: 1970
Llicència: Alemanya

Fundadors:
 Günter Schmid
Propietaris: Günter Schmid

ATS (Auto Technisches Spezialzubehör) és una marca de llantes que Günter Schmid va crear als anys 70. Amb ull per al màrqueting, Schmid aviat va patrocinar curses i el 1977 va decidir donar el salt al mundial de Fórmula 1 amb el seu propi equip. Aquell any va comprar els xassís Penske. L’equip va participar principalment amb Jean-Pierre Jarier, que va aconseguir un punt. Val la pena també recordar la participació de Hans Heyer a Hockenheim; el pilot no va classificar-se però va sortir igualment a la cursa, essent desqualificat a posteriori.


El 1978 ATS ja va construir el seu primer cotxe, l’HS1 dissenyat per Robin Herd. Aquell any va ser una petita mostra del caràcter de Schmid, que no tenia molta mà esquerra a l’hora de manar. Va fer fora Jarier per desavinences i va fitxar Alberto Colombo, al qual també va fer fora després que no es classifiqués en dues ocasions. Fins a 7 pilots van passar per l’equip que va acabar l’any amb el D1 dissenyat per John Gentry.


L’any següent l’equip va còrrer només amb un cotxe per a Hans-Joachim Stuck, que va sumar els primers punts de l’equip com a constructor, si bé aquell any hi va haver el D2 dissenyat per Giacomo Calini (el de l’Apollon) i el D3 de Nigel Stroud. El 1980 no es va sumar cap punt tot i el D4 dissenyat per Gustav Brunner, però sí el 1981, amb un sisè lloc cortesia del pilot i ex-bateria d’ABBA Slim Borgudd.

Pel 1982 es va redissenyar l’HGS1 que havia aparegut l’any anterior i se’l va anomenar D5, dissenyat per Hervé Guilpin. Es van sumar 4 punts amb dos cinquens llocs per a Manfred Winkelhock i Eliseo Salazar, si bé el moment àlgid de l’equip potser va ser quan Salazar, doblat, va xocar amb el líder Nelson Piquet a Alemanya i el brasiler va colpejar el xilè amb una barreja de cops i puntades de peu.

Winkelhock seguiria els dos últims anys de l’equip. Tot i els cotxes de Gustav Brunner i els motors BMW turbo, no es va sumar cap punt. Gerhard Berger va debutar al mundial amb un segon cotxe a finals de 1984 i de fet va acabar sisè a Itàlia, però no va puntuar degut a que l’equip estava inscrit només amb un monoplaça, el de Winkelhock. L’alemany, de fet, va marxar fart de tot i BMW va decidir no subministrar més motors a ATS degut a la mala premsa que Schmid originava.

Sense BMW, Schmid va decidir tancar l’equip i marxar d’ATS. Només uns anys més tard, però, va comprar Rial, un altre fabricant de llantes, i faria el mateix que amb ATS, fer un equip de Fórmula 1. Però aquesta és una altra història…