Anderstorp

L’Anderstorp Raceway (abans Scandinavian Raceway) va tenir tots els grans premis de Suècia de Fórmula 1.
Sortida de 1975. Noti’s l’absència de carrer de boxes.
A principis dels 60, Sven Åsberg, Bertil Sanell i Åke Bengtsson, creadors de l’equip Mosarp, buscaven un lloc on poder practicar. Van pensar en un circuit de 1500 m, però van veure que era massa petit i que no podrien aconseguir massa patrocinadors, així que llavors van centrar-se en fer un circuit internacional que a més pogués servir com a aeròdrom. Amb l’ajuda de Jo Bonnier i el disseny d’Holger Eriksson, el 1968 va obrir l’Scandinavian Raceway.
Amb els èxits de Ronnie Peterson arriba la Fórmula 1 el 1973. Era un circuit curiós, amb els boxes mig circuit més enllà d’on era la línia de meta (actualment ja no és així) i amb la recta més llarga que utilitzada la pista d’aterratge.
De les 6 vegades que la Fórmula 1 va ser-hi present, 3 curses van ser memorables: la de 1976 per la victòria de Jody Scheckter amb el Tyrrell P34 de sis rodes. La de 1977 per ser la primera victòria de Ligier, i la de 1978 per ser la que Niki Lauda va guanyar amb el famós Brabham BT46B que duia un ventilador per enganxar el cotxe al terra.
El 1978 però van morir Peterson i Gunnar Nilsson, i l’interés per la Fórmula 1 va baixar. Avui en dia segueix en actiu, però la principal competició que s’hi fa és el campionat suec de turismes.

El traçat de 1973 i la chicane afegida entre 1974 i 1978.

Una volta al circuit: S’arriba a la primera corba rodona a dretes i després de la recta en segueix una pràcticament igual a esquerres. Segueix una recta llarga fins un gir a l’esquerra que porta a una dreta rodona de 180 graus. Al final hi ha l’entrada al pit-lane i una corba d’esquerres tancada, que duu a la recta de meta actual. Nova corba rodona a dretes i s’entra a la pista d’aterratge, la recta més llarga del circuit. Al final hi ha una chicane dreta-esquerra-dreta, una curta recta i una dreta de 90 graus, acabant la volta.

Localitat: Anderstorp, Jönköping, Suècia
Creador: Holger Eriksson
Longitud (1973): 4018 m
Longitud (1974-1978): 4031 m 

Inauguració: 1968
Primer GP: 1973
Primer GP de F1: 1973
GPs totals: 6
GPs de F1: 6

Configuració 1973
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’26.146, 167.910 kph, Denny Hulme, McLaren M23-Ford, 1973
Volta més ràpida mai donada: 1’23.810, 172.590 kph, Ronnie Peterson, Lotus 72E-Ford, 1973 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 56’46.049, 165.169 kph, Denny Hulme, McLaren M23-Ford, 1973

Configuració 1974-1978
Rècord de la volta ràpida en cursa: 1’24.836, 171.054 kph, Niki Lauda, Brabham BT46B-Alfa Romeo, 1978
Volta més ràpida mai donada: 1’22.058, 176.845 kph, Mario Andretti, Lotus 79-Ford, 1978 (pole)
Rècord de la cursa més ràpida: 1h 41’00.606, 167.608 kph, Niki Lauda, Brabham BT46B-Alfa Romeo, 1978

Més pole positions: 2, Andretti
Més primeres files: 3, Andretti
Més victòries: 2, Scheckter i Lauda
Més voltes ràpides: 2, Andretti i Lauda
Més podis: 3, Lauda
Més punts: 22, Lauda
Més curses liderades: 3, Andretti
Més voltes liderades: 151, Andretti

Més pole positions: 3, Lotus
Més primeres files: 5, Tyrrell
Més victòries: 2, Tyrrell
Més voltes ràpides: 2, Lotus
Més podis: 5, Tyrrell
Més punts: 39, Tyrrell
Més curses liderades: 4, Lotus
Més voltes liderades: 229, Lotus

Any Títol del GP Pole Victòria Volta ràpida
1973 IVth Hitachi GP of Sweden PET (Lot) HUL (McL) HUL (McL)
1974 (Vth) Texaco GP of Sweden DEP (Tyr) SCH (Tyr) DEP (Tyr)
1975 VIth Polar GP of Sweden BRA (Mar) LAU (Fer) LAU (Fer)
1976 7. Gislaved GP of Sweden SCH (Tyr) SCH (Tyr) AND (Lot)
1977 8. Gislaved GP of Sweden AND (Lot) LAF (Lig) AND (Lot)
1978 IXth GP of Sweden AND (Lot) LAU (Bra) LAU (Bra)