Alta

Nom: Alta Car and Engineering Company
Seu: Surbiton, Regne Unit
Fundada el: 1929
Llicència: Britànica

Fundadors:
 Geoffrey Taylor
Propietaris: Geoffrey Taylor

La companyia Alta va ser fundada el 1929 per l’enginyer Geoffrey Taylor. Inicialment va funcionar com a marca de turismes de carrer, i no va ser fins al 1934 que Taylor va dissenyar un monoplaça per a les curses. Els Alta eren populars pel seu baix preu en comparació amb els ERA, però no eren prou fiables per a les proves de gran premi. A les curses de voiturettes, George Abecassis va tenir un èxit moderat, i Taylor ja estava dissenyant un cotxe amb motor de vuit cilindres, però la Segona Guerra Mundial ho va aturar tot.

Un cop acabat el conflicte, a poc a poc l’empresa va tornar a la normalitat. De fet, Alta va ser la primera en construir un nou cotxe de Gran Premi al Regne Unit, i el van anomenat així, GP. Abecassis va competir en algunes curses però quan va arribar el mundial de Fórmula 1 varen ser Geoffrey Crossley i Joe Kelly els que el van portar a la primera cursa a Silverstone. Els dos pilots van acabar la cursa però a 37 i 23 voltes del guanyador Farina i per tant no es van classificar. Crossley va participar també a Bèlgica on va obtenir un novè lloc.

El 1951 només va aparèixer l’Alta a Silverstone. De nou Kelly va ser-ne el pilot i de nou va acabar a 15 voltes de Froilán González; és a dir, no classificat. Taylor no pensava crear un nou cotxe de Gran Premi i va construir-ne un per a la Fórmula 2, que evidentment va anomenar F2. Amb el canvi normatiu i l’adopció per part del mundial de Fórmula 1 de les normes de la Fórmula 2, l’F2 va aparèixer en dues ocasions entrat per Peter Whitehead. A França, el propi Peter va patir l’únic abandonament d’Alta amb problemes a l’embragatge, i a Gran Bretanya el seu germanastre Graham va acabar dotzè en el que seria la última aparició d’Alta com a constructor.

Però Alta va continuar al mundial com a motorista. Ja el 1951 HWM havia usat el motor de l’Alta GP per al seu propi cotxe, i ho continuaria fent amb els de Fórmula 2 i també els de 2500 cc entre 1954 i 1955. Els motors Alta també apareixerien en xassís Cooper, Connaught i Emeryson entre 1953 i 1959, any en que la preponderància dels motors Climax i el futur canvi normatiu de 1961 acaben de retirar Alta de la competició.
La història de la marca es va acabar quan el fundador Taylor va morir el 1966.