AFM

Nom: Alexander von Falkenhausen Motorenbau (o München)
Seu: München, Alemanya
Fundada el: 1948
Llicència: Alemanya

Fundador:
 Alexander von Falkenhausen
Propietaris: Alexander von Falkenhausen

Alexander von Falkenhausen era part d’una família noble i militar, però en comptes de fer carrera castrense de ben jove va interessar-se pels automòbils i els motors. El 1934 va entrar a BMW, on hi passaria la resta de la seva vida fins a la jubilació. Pilot de motos i dissenyador, amb els anys el baró von Falkenhausen arribaria a ser el màxim responsable esportiu de la marca de Munic,
Però abans de tot això, just després de la Segona Guerra Mundial, el 1946 va establir la seva pròpia marca. Inicialment la va anomenar Al-Fa, però òbviament va canviar el nom a AFM, i fins al 1954 va construir monoplaces i cotxes sport amb motors BMW modificats. Va tenir força èxit amb el model de Fórmula 2, que és el que participa a curses puntuables pel mundial de Fórmula 1 els anys 1952 i 1953, quan degut a la falta de cotxes de 3500 cc es disputa el campionat sota les normes F2, però també en part pel canvi normatiu de 1954, AFM tanca i von Falkenhausen torna a BMW.

Els AFM participen en quatre curses del mundial. La primera aparició és a Suïssa el 1952, i és l’única com a equip oficial. Hans Stuck classifica catorzè amb un motor Kuchen, però abandona. Quatre cotxes més apareixen a Alemanya aquella temporada de manera privada (tots amb motor BMW), i Helmut Niedermayr aconsegueix el millor resultat de la marca amb un novè lloc.
Els cotxes tornen a aparèixer a Alemanya el 1953, amb dues unitats amb motor BMW i una amb l’anglès Bristol. Cap d’ells acaba, i la última aparició d’AFM és a Monza, on Stuck pilota el seu AFM-Bristol acabant a 13 voltes del guanyador.