9 de maig de 2018

La Pregunta: GP d'Espanya



GP d'Espanya: Es sobredimensiona tot el que fa Alonso i es minimitza el que fan altres pilots?


Just Serrainat: ​D'entrada hem de tenir en compte la idiosincràsia d'aquest país, on tothom s'apunta a les victòries obtingudes en qualsevol camp sigui esportiu o no i busca una excusa o la culpa d'un tercer a les derrotes.
No es pot ignorar el gran creixement de l'interès general per la Fórmula 1 quan Fernando Alonso va començar a guanyar curses i els seus primers campionats, que anteriorment tenint pilots espanyols a la graella aquest fenomen no havia succeït. Ajudat a més aquest procés per aquells anys que les curses eren en obert.
La meva opinió és que sí que se sobredimensiona el fenomen Alonso, però no només pel públic en general, ja que crec que són els mitjans de comunicació qui més fomenten aquesta expectació i bombardegen a l'espectador amb consignes i la informació que aquests volen sentir.
Tampoc crec que es minimitzi el que fan els altres pilots, simplement no se'n parla o en poques ocasions, ja que tenim pilots com Molina, Juncadella, Servià i molts altres, en competicions considerades pels mitjans inferiors (i al meu parer molt més interessants) on si no és en programes molt especialitzats, no se'n comenta res.
En definitiva crec que sí se sobredimensiona, però el problema no és que es minimitzin els resultats d'altres pilots, sinó que els mitjans en fan una informació molt residual, cosa que també passa amb el motociclisme, on tot se centra en Moto GP i en molts altres esports, d'on només en tenim referències si hi ha un resultat molt destacable.

Núria Casas-Salat: ​El fet que Alonso hagi guanyat 2 títols mundials a la categoria reina de l'automobilisme fa molt, i ha creat afició a un esport que la gent amb prou feines coneixia. És un pilot molt bo, això no es pot negar, i sap treure rendiment del seu monoplaça tot i quan aquest va malament, cosa que ha quedat demostrada en diverses ocasions durant aquest últims anys que no ha tingut un cotxe guanyador.
Això té la seva part bona i la seva part dolenta. La bona és que Alonso ha contribuït a què a les notícies d'esports hi hagi una estoneta més per parlar de motor, cosa que abans no es feia. La dolenta és que els mitjans de parla castellana només expliquen el que fa Alonso, ja sigui bo o dolent, i passen molt per sobre, si en algun moment en parlen, d'altres pilots del món del motor com Sainz, Molina, Merhi, etc. que també competeixen però que la seva actuació passa més desapercebuda.
La meva pregunta és, quan Alonso es retiri de la Fórmula 1, es deixaran de retransmetre les curses d'aquesta categoria? Recordem el Gran Premi d'Indianapolis del 2005 que només els espectadors de Catalunya la varen poder veure sencera per TV3 mentre que els espectadors de la resta d'Espanya no, ja que no es va retransmetre la cursa perquè Alonso no corria.

Joan Enric Fugueras: Sens dubte; però sobretot dins d'un públic generalista amb poca cultura racing.
Son gent que van descobrir la F1 quan va arribar Alonso (tots en coneixem casos propers), i que marxarà quan ell ho faci; es el típic públic que només coneix la F1 i a la que li has d'explicar mil vegades que es la IndyCar o el FIA WEC... com quan Alonso va participar en una de les curses mes importants del mon, les 500 milles d'Indianapolis, i els hi havies d'explicar que, ni alló era la NASCAR, ni els cotxes eren Formules 1... Per no parlar de la seva absoluta desconeixença dels ovals que, per a ells, son una cosa facilíssima on només es tracta de girar el volant a l'esquerra.
No passa el mateix entre l'afició mes experta (entre la que, valga'm Déu, aquest humil redactor no gosaria incloure's tant fàcilment), a la qual sí que hi ha un sector mes crític que, si bé no nega que l'asturià es un gran pilot, si que sap posar en un context mes real els seus encerts i errades, i no es situa en una defensa numantina d'"Alonso es el mejor, y punto".
A l'ombra d'Alonso, no ho oblidem, va créixer un contemporani seu, l'Antonio García, que va dirigir la seva carrera cap els turismes i la resistència, aconseguint grans èxits, però que es un absolut desconegut entre el públic generalista del que parlàvem a l'inici d'aquesta columna d'opinió. Es un exemple clar de com els seus èxits han estat minimitzats, responent a la pregunta.
Espanya, negada en èxits en Fórmula 1 fins l'arribada d'Alonso, l'ha entronitzat, i els que vénen darrera ho tenen complicat. Potser en un breu període de temps veiem a Sainz Jr començar a guanyar, però l'afició que va arribar amb Alonso, alguna amb un cert caire "hooligan", mai el situarà al mateix nivell.

Alex March: Agradarà més o menys, però ningú pot negar el talent que té Fernando Alonso. M'atreviria a dir que és un dels 10 millors pilots de la història de la Fórmula 1 malgrat no tenir un palmarès tant exuberant com alguns dels seus actuals rivals.
Ara bé, penso que tot el que fa Alonso és sobredimensiona tant per bo com per dolent.
Segurament es deu a que és un pioner de l'automobilisme espanyol i a la manca d'afició que hi havia en aquest esport fa uns anys. Tot això, sumat a una campanya periodística obsessiva amb la seva figura ha fet que s'exaltin els seus èxits i fracassos fins a òrbites insospitades.
Aquesta focalització en la seva persona provoca que les actuacions d'altres pilots passin més desapercebudes. A aquests aficionats nouvinguts els és igual saber que ha fet Carlos Sainz, Dani Sordo, Oriol Servià o Dani Juncadella. Ells només volen saber que ha fet Fernando Alonso i punt, ja que és el propi Alonso qui els ha creat l'interès per l'esport.
Ara que ens estem acostant al moment de la retirada del pilot asturià de la Fórmula 1, serà curiós veure que passa. Tornarà la Fórmula 1 a ser un esport minoritari a Espanya? Jo personalment crec que si. Creixerà l'afició pel WEC, la Indy o pels nous reptes d'Alonso? Crec que també.


Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 3 5 5
77. Valtteri Bottas
Mercedes 3 5 5
5. Sebastian Vettel
Ferrari 2 4 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 4 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 3 4 6
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 3 4 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 4 3 6
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 4 3 6
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 3 1 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 2 1 10
27. Nico Hülkenberg
Renault 3 2 8
55. Carlos Sainz Jr
Renault 3 2 8
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 3 3 7
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 3 3 7
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 3 3 7
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 4 7
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 3 4 6
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 3 4 6
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 4 7
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 3 3 7


Horaris del GP d'Espanya

Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Williams va demanar la revisió d'algunes decisions dels comissaris al GP d'Azerbaidjan, però la FIA va desestimar tots els arguments de l'equip britànic.

-Aquests últims dies s'ha presentat el possible traçat que podria tenir un gran premi a Miami, on ja s'hi han fet curses urbanes d'IMSA, IndyCar i Fórmula E. Si tot s'aprovés, la cursa podria debutar la temporada que ve.

-Per a la temporada 2019 s'han aprovat algunes mesures per facilitar els avançaments, entre elles fer més gran l'aleró del darrere i el DRS, simplificar l'aleró davanter i prohibir les boixes bufadores.

-Hi haurà test dimarts i dimecres després del GP, amb alguns joves pilots prenent-hi part.


No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi