Crònica del GP d’Austràlia: Mercedes vola, Ferrari punxa.

La sortida. S’apaguen els semàfors i Bottas surt disparat per la zona bruta i al primer revolt ja era primer. Leclerc també surt molt bé i avança a Verstappen, però de seguida perd la posició en favor de l’holandès quan intenta passar al seu company d’equip.Més enrere, Ricciardo fa una sortida espectacular però trepitja la gespa en el lloc on hi ha un aspersor per la gespa, salta i trepitja un desaigüe que li arrenca l’aleró davanter. Ha d’entrar a box a la primera volta per canviar-lo; aprofitant la parada posa els pneumàtics més durs i fa un stint fins al final. Mentrestant Kubica toca a Gasly per darrera i també perd l’aleró i es veu forçat a entrar a canviar-lo.

La sortida
(Copyright: Mercedes AMG Petronas Motorsport)


Les claus del GP. A la volta 9 falla el primer motor: és el de Sainz que crema. Per sort, s’atura al costat de l’entrada de box i el safety car no ha de sortir.  A partir de la volta 14 comencen les parades amb Hulkenberg. A la següent volta para Vettel i de seguida entra Hamilton per protegir-se d’un possible undercut del pilot alemany. Tant Bottas com Verstappen i Leclerc paren molt més tard.

Podríem dir que a Bottas li ha sortit un aliat inesperat. El pilot finès ja s’havia escapat del seu company d’escuderia, però la prematura parada de Hamilton han ajudat a què Valtteri es proclamés campió de la cursa, ja que aquí s’han esvaït les oportunitats de possibles ordres d’equip de Mercedes perquè guanyés Hamilton.

La famosa volta ràpida. Aquesta temporada hi ha un punt extra per qui faci la volta ràpida en cursa. Aquest punt es dóna si el pilot es troba entre els 10 primers classificats en cursa i no té cap penalització. Bottas s’ha passat la cursa fent voltes ràpides però, cap al final del gran premi, Max li pren la volta en el seu intent d’avançar a Hamilton. A Mercedes han decidit no arriscar i parar a Valtteri, tot i tenir una parada gratis degut a la distància que li portava al seu company Lewis que anava segon. Llavors, el pilot finès, que estava decidit a tenir 26 punts, ha decidit carregar bateries i recuperar la volta ràpida, emportant-se el puntet extra.

El podi
(Copyright: Red Bull Racing Honda)

La conclusió. Si aquest gran premi és el reflex del que serà la temporada, no ha canviat pràcticament res respecte el final de la temporada passada. Mercedes ha estat molt per sobre, Ferrari sembla que no troba la fórmula per tirar endavant i Red Bull està aquí, tot i el canvi de motorista. A la zona mitja continuen els mateixos sense gaires sorpreses. Per darrera de tot Williams, que sembla que no hi ha manera que els funcionin els cotxes: ja van tenir problemes als tests d’hivern i avui han quedat al fons de tot.

Homenatge a Charlie Whiting
(Copyright: Red Bull Racing Honda)

Adéu a Charlie. El director de cursa Charlie Whiting ens va deixar el dijous d’aquesta setmana a l’edat de 66 anys. Abans del gran premi s’ha fet un minut de silenci en memòria seva. Trobarem a faltar els missatges de ràdio que deien “Diga-li a Charlie el que ha passat!”

-Williams. Sinó milloren no arribaran als punts.
-Daniel Ricciardo. L’error de la sortida l’ha pagat car.
-Carlos Sainz. Trencadissa a la primera cursa.

-Ferrari. No saben què els passa però el cotxe no corre.

-Haas. Un als punts i un abandonant.

-Valtteri Bottas. Victòria treballada i punt extra per la volta ràpida.

-Max Verstappen S’aprofita i fa podi.
-Mercedes. Aconsegueix doblet.
           

Pos. Pts. Pilot Dor. Equip Xassís Temps Gra. Vol.
1 26 Valteri Bottas 77 Mercedes W10 EQ Power+ 1h 25’27.325 2 58
2 18 Lewis Hamilton 44 Mercedes W10 EQ Power+ +20.886 1 58
3 15 Max Verstappen 33 Red Bull.Racing Honda RB15 +22.520 4 58
4 12 Sebastian Vettel 5 Ferrari SF90 +57.109 3 58
5 10 Charles Leclerc 16 Ferrari SF90 +58.230 5 58
6 8 Kevin Magnussen 20 Haas-Ferrari VF-19 +87.156 7 58
7 6 Nico Hulkenberg 27 Renault R.S.19 +1 volta 11 57
8 4 Kimi Râikkônen 7 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +1 volta 9 57
9 2 Lance Stroll 18 Racing Point BWT Mercedes   RP19 +1 volta 16 57
10 1 Daniil Kvyat 26 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 15 57
11 Pierrre Gasly 10 Red Bull.Racing Honda RB15 +1 volta 17 57
12 Lando Norris 4 McLaren Renault MCL34 +1 volta 8 57
13 Sergiio Pérez 11 Racing Point BWT Mercedes RP19 +1 volta 10 57
14 Alexander Albon 23 Scuderia Toro Rosso Honda STR14 +1 volta 13 57
15 Antonio Giovinazzi 99 Alfa Romeo Racing Ferrari C38 +1 volta 14 57
16 Geroge Russell 63 Williams-Mercedes FW42  +2 voltes 19 56
17 Robert Kubica 88 Williams-Mercedes FW42 +3 voltes 20 55
AB Romain Grosjean 8 Haas-Ferrari VF-19 Suspensió 6 29
AB Daniel Ricciardo 3 Renault R.S.19 Danys 1a volta 12 28
AB Carlos Sainz 55 McLaren Renault MCL34 Incendi 18 9

3 comentaris a “Crònica del GP d’Austràlia: Mercedes vola, Ferrari punxa.

  1. No entenc la parsimònia de Ferrari a l'hora de intentar guanyar el punt de la volta ràpida. Leclerc tenia una parada gratuïta amb molt de marge, fins i tot un error en boxes era salvable i no van fer res al respecte. Un punt regalat a Mercedes que pot ser necessari a final de temporada.

  2. O això o tenien claríssim que no serien més ràpid que el Mercedes. Leclerc va fer la seva volta ràpida amb durs 1.4 s més lenta que la de Bottas amb mitjans, però sí, ho podrien haver provat amb ell.
    Sigui com sigui, fent-lo quedar darrere de Vettel o fent-lo entrar per provar la volta ràpida, a Ferrari se l'acusarà de frenar Leclerc…

  3. Marc Gené a l’inici de cursa va comentar que aquest any Ferrari volia evitar els GP de 0 punts que va tenir l’any passat i crec que se va notar en uns quants moments de la cursa: Sortida, quan es va trobar Vettel amb Leclerc, amb el fàcil avançament de Verstappen a Vettel i en les ultimes voltes protegint a Vettel.

Comments are closed.