La Pregunta: Gran Premi del Japó

GP del Japó: Què us van semblar les ordres d’equip de Mercedes a Rússia?
Just Serrainat: ​Aquest és un tema recurrent i que sempre crea opinions enfrontades, però com sempre no hem d’oblidar que les escuderies no deixen de ser empreses, que per desgràcia dels aficionats, crec que sempre miren per la seva rendibilitat davant moltes vegades de l’espectacle.
Probablement per a molts aficionats i experts, la maniobra d’aquesta última cursa amb les ordres d’equip a Bottas de deixar avançar a Hamilton, tal com s’estava desenvolupant la cursa i amb l’avantatge a la taula general del pilot anglès, no és incomprensible pel que comentava abans, però potser no del tot necessari.
És fàcil veure la decepció de Bottas, amb els missatges del pilot als enginyers i la seva cara final al podi, a més de la conversa a fi de cursa de Toto Wolff amb el pilot finès.
En definitiva, per mi és la història de sempre en els equips de la competició, on el que interessen són els resultats a final de temporada, que són els que reporten diners a l’escuderia i que ens agradi o no, per a ells és lo important, passant moltes vegades per sobre de l’espectacle pels aficionats i crec que no tenint en compte moltes vegades la feina dels seus pilots.

Núria Casas-Salat: ​Patètiques. És una manera de dir-ho suaument.
Tanta por té Mercedes de Ferrari? Amb 40 punts d’avantatge que tenia Hamilton abans de començar el gran premi, anant segon a la primera part de la cursa, havent demostrat que el Mercedes era més ràpid que el Ferrari, tot i que duia a Vettel darrera, que no tenia cap possibilitat d’avançar, i que amb aquest resultat haurien augmentat els punts a 43, realment feia falta donar-li la victòria depreciant així la bona feina que estava fent Bottas en aquest gran premi?
En canvi Valtteri va demostrar ser més ràpid, aconseguint la pole, defensant la primera posició a les primeres voltes i Hamilton no tenia opció d’avançar-lo sinó era amb un overcut. Cosa que Ferrari es va encarregar de que no fes, ja que Vettel va li fer un undercut i Lewis es va veure amb l’obligació d’entrar abans del que ell voldria, i tot i així va quedar per darrera l’alemany, i va fer el que ell no volia, avançar-lo en pista.  Aquesta maniobra li va provocar un blister a l’anglès (que no es veia), i aquesta va ser l’excusa que van fer servir per llençar a la paperera la gran cursa que estava fent el finès.
Si, ara Lewis va 50 punts per sobre de Sebastian, queden 5 curses, i està demostrat que el Mercedes no falla, no té problemes de fiabilitat. Molt difícil que l’alemany pugui reduir tal quantitat de punts.  Es mereixen els titulars de Formula1.com “REPORT: Hamilton takes victory in Russia as Bottas moves aside” o el de Autosport “Hamilton wins after Bottas moves aside”.  Ja es sabut que Valtteri ha signat un contracte d’escuder, i només tens dues opcions, o fas el que diu l’equip, o vas al carrer. Escàndols com aquests no haurien de ser permesos a la Fórmula 1, i si es fan com a mínim que siguin sancionables. Lamentablement les ordres d’equip han existit i continuaran existint, tot i que això empobreixi aquest esport, i tinguis la sensació que pagues perquè et prenguin el pèl.
Només em queda dir com trobo a faltar a Nico Rosberg, ell no es va deixar trepitjar d’aquesta manera.

Joan Enric Fugueras: Les ordres d’equip mai em semblen bé; en mans de cap equip ni de cap pilot.
Crec que hi han poques formes menys clares de (perdó per l’expressió) prostituir l’essència de la competició; però es evident que els diners invertits (i gastats) a la Fórmula 1 son un riu enorme que raja ple, i que els resultats s’han d’assegurar per aconseguir un retorn que, de vegades no es produeix.
Es innegable i inevitable que un equip afavoreixi al pilot mes ben situat, això sempre ha passat i passarà. La repercussió d’un campionat es enorme i no es pot deixar en mans del ‘libre albedrío’ o posar-lo en risc amb lluites entre companys. Prohibir-ho es impossible i legislar en contra, també, doncs sempre hi han formes de burlar la normativa en aquest aspecte (recordeu el ‘Multi 21’ a can Red Bull fa anys)…
Naturalment que no em va agradar, però ho hem d’acceptar. De fet…ja fa anys que ho hem acceptat.

Alex March: Honestament no em van agradar. Sempre he estat un defensor de les ordres d’equip però només en aquells casos en que dos pilots d’equips rivals estan separats per petites distàncies al capdavant del mundial.
A més a més, sóc partidari d’intentar camuflar-les dins de la cursa ja sigui en l’aturada al box o facilitant l’avançament de manera elegant.
No obstant, la manera en que Bottas va deixar passar a Hamilton durant la cursa del diumenge va fregar el ridícul, a l’estil del que va fer Ferrari en aquell Gran Premi d’Àustria del 2002.
Primerament, perquè no eren necessàries ja que Hamilton portava un avantatge de 40 punts sobre Vettel abans de la cursa de Sotxi. Després, perquè Bottas va quedar com un titella que només corre pel que l’equip li ordena i no pels seus interessos personals. També, perquè les converses de ràdio de l’equip a Bottas justificant l’acció per un suposat “blister” a un dels pneumàtics de Hamilton, em van sonar a excuses barates.
Ara bé, la traca final va arribar amb el missatge de ràdio de Toto Wolff a Bottas explicant-li que en parlarien després de la cursa del que havia passat i que havia estat un dia difícil per l’equip. És curiós que un dia difícil per un equip sigui aquell en que has fet un doblet. A mi em va semblar que Toto Wolff li volia posar el morrió al seu pilot finlandès i evitar casos de rebel·lia com els que tenia Mark Webber amb els responsables de Red Bull.
La veritat és que es troba a faltar a Nico Rosberg al volant del Mercedes o a un pilot més competitiu i/o rebel que no pas Bottas. Crec que el mundial seria molt més apassionant amb més actors lluitant pel títol.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 2 4 7
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 4 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 2 10
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 2 10
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 4 8
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 3 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 3 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 2 2 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 1 4 8
55. Carlos Sainz Jr
Renault 2 3 8
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 3 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 3 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 4 5 4
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 4 5 4
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 4 8
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 2 3 8
Horaris del GP del Japó
Divendres
Lliures 1: 03.00 (Movistar)
Lliures 2: 05:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 05.00 (Movistar)
Qualificació: 08.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 07.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-Charlie Whiting ha viatjat a Zandvoort i a Hanoi per examinar possibles futurs grans premis dels Països Baixos i de Vietnam respectivament.

-S’està plantejant per una banda canvis a la Q2 per evitar que els equips amb penalitzacions no corrin a la sessió i per altra banda l’adició d’una Q4 la temporada que ve.

-Ferrari modificarà lleugerament la seva decoració a partir d’aquest GP a instàncies de Philip Morris.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi