La Pregunta: Gran Premi d’Hongria

GP d’Hongria: Creieu que hi ha favoritismes a l’hora de sancionar pilots?
Just Serrainat: ​Per més que s’intenti negar, jo crec que més que pròpiament un favoritisme per uns determinats pilots, el que hi ha és una doble vara de mesurar al moment de valorar una sanció.
Moltes vegades sembla que al moment d’aplicar una sanció als pilots de la part alta de la graella, hi ha una certa tendència a ser més laxes, segurament per no afectar tant a l’espectacle i mantenir l’emoció del campionat, cosa que per altra part sempre s’ha vist en el campionat.
Aquest cap de setmana en tenim un exemple molt clar, en la maniobra fallida d’entrada a boxes per part de Lewis  Hamilton, que només ha acabat en el que ells anomenen una “reprimenda”, però d’ell mateix n’hem vist moltes altres, com de pilots com Schumacher en el seu temps.
M’agradaria saber que hauria passat si en comptes de Hamilton, hagués estat un altre pilot de la part mitjana o de darrere de la graella i estic quasi segur que la maniobra hauria acabat en una sanció almenys de temps per part dels comissaris.
En definitiva no sabria si anomenar-ho favoritisme, però sí que com he comentat, s’aprecia una diferència en valorar els incidents dels pilots més importants que lluiten pel campionat, envers els altres pilots, amb qui sembla que els comissaris no són mai tan permissius i apliquen amb més duresa el reglament.

Núria Casas-Salat: ​Sí que n’hi ha. Anem a fer una mica de memòria històrica per veure-ho.
Amb l’acció de Hamilton en l’última cursa, aquest ha infringit l’apèndix L, capítol 4, article 4 (d) del reglament de la FIA, això vol dir que ha entrat al carril de boxes i ha tornat a pista sense entrar-hi. Tenim un precedent no gaire antic, el de Kimi Räikkönen al GP d’Europa al 2016, on el pilot finès va trepitjar la línia blanca i li van caure 5 segons de penalització per aquest fet. La diferència entre les dues infraccions és que una només va ser la línia (Kimi) i l’altre (Lewis) va ser la gespa inclosa.  En canvi a Hamilton només li va caure una reprimenda, dient que “com que hi havia el Safety Car no era una acció perillosa”.
GP de Canadà 2016. A la sortida Hamilton fa fora de pista a la primera corba a Rosberg donant-li un impacte a la roda. Aquest fet s’interpreta com a incident de cursa. Nico fa el mateix a l’última volta del GP d’Àustria 2016 i el penalitzen amb 10 segons.
GP de Mèxic 2016. A la sortida d’aquest, Hamilton es va saltar la xicana i va guanyar temps respecte als seus rivals i no el van sancionar. En canvi a Max Verstappen que estava lluitant amb Sebastian Vettel, es va saltar la mateixa xicana i el van sancionar amb 5 segons de penalització.
Frenar en una corba tancada darrera els Safety Car (Bakú 2017) i que el cotxe de darrera impacti contra ell, i la sanció per Vettel, per la seva acció posterior, que no dic que no se la mereixi, però la frenada de Lewis va ser una acció totalment intencionada.
I així en podríem trobar moltes altres. Ens trobem que el pilot anglès té immunitat respecte als demés pilots de la graella. Sempre tenen una excusa per no sancionar-lo. En definitiva, sí que hi ha favoritismes a la Fórmula 1, depenent de qui fa la infracció se’l sanciona o no. Si la FIA vol que guanyi el mundial Lewis Hamilton, que ho diguin i deixem de veure les curses., però estafes d’aquest tipus són inadmissibles en un esport com aquest.

Joan Enric Fugueras: Es inevitable que a l’esport d’elit o professional, a l’hora d’aplicar sancions, la magnitud amb la que brilla l’estrella a sancionar faci que els jutges, àrbitres o comissaris apliquin amb mes o menys benevolència, el reglament; i el nostre esport no es diferent.
No soc massa de futbol, però les meves simpaties en aquest aspecte son per un modest equip català de Segona Divisió B, i durant molts anys vam tastar com funcionen aquestes coses.
Vull donar el benefici del dubte a qui es dedica a aplicar els reglaments i pensar que no ho fa amb mala intenció (bé, potser de vegades si…) però es innegable que quan has d’aplicar una sanció la ma et tremola mes quan el protagonista es una gran estrella que no pas un nouvingut a la disciplina esportiva en qüestió.
No hauria de ser així, és evident; el reglament es el reglament, però la condició humana te aquestes coses i també es cert que a l’esport professional, com a la mili o a la feina, als veterans se’ls hi toleren coses que als novells no els hi deixen passar.
Així que, en termes generals, jo opino que si, que les sancions no son iguals per a tothom.

Alex March: Jo crec que petits favoritismes si que hi ha i els comissaris miren amb diferent criteri segons qui comet l’infracció. No obstant, crec que això ha passat sempre i sempre passarà.
A Schumacher per exemple sempre costava més sancionar-lo que no pas a Montoya, tal i com va passar a la sortida del Gran Premi de Malàisia del 2002. Segurament era perquè els títols del alemany i la passió dels tifosi pesaven massa.
Això darrerament també passa amb Lewis Hamilton i sobretot amb Max Verstappen que sempre està a l’ull del huracà.
Penso que l’anglès hauria d’haver rebut una penalització de temps, ja que la seva maniobra va ser si més no perillosa. Si es penalitza als pilots que trepitgen la ratlla blanca de la sortida del pit lane, també s’hauria de penalitzar els que ho fan a l’entrada.
Sembla ser doncs que la clau per evitar ser sancionat és fer-se un nom a l’esport, guanyar-se el respecte dels rivals, tenir bona premsa o ser idolatrat pels aficionats.
Com que als pilots debutants els manca tot això, per aquest motiu sempre són més penalitzats que no pas els veterans.
I si no que li preguntin a Sergey Sirotkin a Azerbadjan, on un sandvitx entre Hülkenberg i Alonso va fer que el rus abandonés i a més a més fos sancionat amb la pèrdua de posicions per la graella de Montmeló. Una sanció totalment injusta sota el meu parer.
Esperem que els comissaris siguin més coherents en la presa de decisions d’aquí a final de temporada i puguem gaudir d’aquest apassionant campionat.

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.



Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Mitjà Tou Ultratou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Mercedes 2 4 7
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 2 3 8
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 2 4 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 3 8
31. Esteban Ocon
Force India-Mercedes 2 3 8
18. Lance Stroll
Williams-Mercedes 1 3 9
35. Sergey Sirotkin
Williams-Mercedes 2 2 9
27. Nico Hülkenberg
Renault 2 1 10
55. Carlos Sainz Jr
Renault 1 2 10
10. Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 2 3 8
28. Brendon Hartley
Toro Rosso-Honda 1 4 8
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
20. Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 2 3 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Renault 2 3 8
2. Stoffel Vandoorne
McLaren-Renault 2 3 8
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 2 2 9
16. Charles Leclerc
Sauber-Ferrari 1 3 9
Horaris del GP d’Àustria
Divendres
Lliures 1: 11.00 (Movistar)
Lliures 2: 15:00 (Movistar)
Dissabte
Lliures 3: 12.00 (Movistar)
Qualificació: 15.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 15.10 (Movistar)
Breus d’última hora:

-De nou Pirelli se salta el compost supertou, amb el mitjà, tou i ultra disponibles per a aquesta cursa.

-La F1 examinarà el circuit d’Assen amb vistes a poder-hi realitzar el GP dels Països Baixos en un futur proper. Mentrestant, la cursa planejada a Miami s’ha aplaçat fins l’any 2020.

-Després del GP hi haurà test a Hongria el dimarts 31 i el dimecres 1. Dels pilots no habituals confirmats fins ara hi ha Jake Dennis per a Red Bull, Artem Markelov amb Renault, Nicholas Latifi i Nikita Mazepin per a Force India i Oliver Rowland i Robert Kubica a Williams.

No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi