La Pregunta: Gran Premi dels Estats Units

GP dels Estats Units: Funcionarà la unió Renault i Hülkenberg?
Guillem Solà: Tal com vaig dir a la pregunta sobre la possible marxa de Carlos Sainz Jr. del seu equip actual, crec que Hülkenberg està en ple dret de canviar d’equip. Porta ja uns anys a Force India i sembla que a Renault li han ofert un contracte de llarga durada. Li pot servir per anar guanyant experiència i no quedar-se amb només un equip; li pot servir per enriquir-se com a pilot.
A Force India tampoc li han posat pals a les rodes, per tant, també podria interpretar-se que aquesta escuderia no confia plenament amb ell o potser no li veuen el potencial que potser amaga. Per part de Renault, sembla un bon moviment: aquesta temporada no estan fent un paper gaire digne pel nom que tenen i potser també busquen cares noves per fer una reforma d’equip, a l’estil d’Arrivabene a Ferrari. Això potser els “refresca” la seva imatge i podran intentar recuperar el prestigi que tenien anys enrere amb un pilot que, si bé no despunta com un Verstappen, ha fet bones actuacions, sobretot a les sessions d’entrenaments oficials
Just Serrainat: Ja fa uns dies parlàvem de l’interès de l’escuderia Renault per Carlos Sainz Jr. i aquesta setmana passada, l’equip francès ha confirmat el fitxatge del pilot alemany Nico Hülkenberg, que ocuparia el seient de l’espanyol davant la negativa de Red Bull de la seva sortida de Toro Rosso.
Hülkenberg ha estat a Force India aquestes cinc últimes temporades (amb un pas per Sauber entremig) i on ha estat el millor pilot de l’escuderia en el seu pas per l’equip indi, tot i que amb el potencial del monoplaça tampoc se li podia demanar grans resultats.
Tant la marca francesa, com el pilot alemany, semblen molt il·lusionats amb poder millorar molt el monoplaça, amb els canvis de reglament de la temporada vinent, tot i que veient la progressió de Renault aquests últims anys, jo tampoc espero cap gran sorpresa.
Si ho mirem des del punt de vista d’aquesta temporada, el pas de Nico a Renault, seria un pas enrere a nivell de competitivitat al mundial, ja que mentre Force India està situat a la quarta posició de la classificació per equips (lluitant amb  Williams), Renault està a la novena posició, només amb vuit punts.
Però bé, haurem d’esperar a veure l’any vinent com van les coses i d’entrada sembla que el pilot alemany està molt il·lusionat pel seu nou seient i veurem si Renault (com a equip oficial de marca), és capaç d’aconseguir donar-li a Hülkenberg un monoplaça prou competitiu almenys per lluitar a la part mitjana de la graella com està fent aquesta temporada.

Jordi Domènech: Jo sempre he sigut fan de Nico Hülkenberg. Va guanyar amb molta solvència els títols de l’europeu de Fórmula 3, el d’A1GP i el de GP2, aquests dos últims com a debutant i de fet, el seu palmarès a les categories inferiors és comparable al d’homes com Lewis Hamilton. Va arribar a la Fórmula 1 i va marcar aquella pole position a Brasil amb un Williams força dolent i en les temporades següents sempre aconseguia un resultat notable per sobre de les possibilitats del cotxe, com el quart a Corea el 2013 aguantant els atacs de Fernando Alonso.
Però últimament al costat de Sergio Pérez s’ha vist una mica ocultat pel mexicà, que ha sumat podis mentre Hülkenberg encara no ha passat ni una vegada del quart lloc.
Crec que Renault és una certa fugida cap endavant del pilot alemany. A Force India semblava un pèl per darrere de Pérez i l’aposta pel fabricant francès pot sortir molt bé o molt malament. Ho veig una mica com la parella Alonso-Trulli que Renault tenia el 2003: Trulli va ser-hi des del principi de la marca de manera oficial, però va acabar sent despatxat just abans de que Renault es convertís en candidat al títol, mentre que Alonso va fer-se seu l’equip i com a conseqüència va recollir els fruits dels esforços comuns.
L’objectiu de Hülkenberg serà, doncs, convèncer a Renault que ell és Alonso, és a dir, l’home que els durà a les victòries i que posarà aquell extra al volant. Té un aliat en Frédéric Vasseur, que va ser el seu cap de jovenet, però tot dependrà de la competitivitat del cotxe 2017, que per força ha de ser millor que el d’aquest any.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 3 4 6
6. Nico Rosberg
Mercedes 2 5 6
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 5 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 5 7
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 2 4 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 3 3 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 4 3 6
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 4 3 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 2 8
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 3 3 7
20. Kevin Magnussen
Renault 4 3 6
30. Jolyon Palmer
Renault 5 2 6
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 3 3 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 3 3 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 5 7
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 5 7
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 3 4 6
22. Jenson Button
McLaren-Honda 3 4 6
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 3 5 5
31. Esteban Ocon
Manor-Mercedes 3 5 5
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 5 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 2 4 7
Horaris del GP dels Estats Units
Divendres
Lliures 1: 17.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 21:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 17.00 (Movistar F1)
Qualificació: 20.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 21.00 (Movistar F1)
Resum: 00.35 (Esport3)
Breus d’última hora:
-Manor donarà a Jordan King l’oportunitat de participar als entrenaments del divendres en el lloc de Pascal Wehrlein.
-Sembla que hi poden haver canvis a McLaren. No està clar que Ron Dennis segueixi com a president del grup quan se li acabi el contracte a finals d’aquest any.
-Ross Brawn ha publicat un llibre amb Adam Parr (“Total Competition”) i en ell confessa que va marxar de Mercedes perquè “no es fiava” de Toto Wolff i Niki Lauda.

I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!