La Pregunta: Gran Premi de Bèlgica

GP de Bèlgica: Quins moviments de pilots us agradaria veure per al 2017?
Guillem Solà: Ja estem a mitja temporada i com de costum comença el ball de seients per la temporada que ve. De moment, el primer damnificat, sense ni tan sols acabar la temporada, ha estat sens dubte Daniil Kvyat: destituït pel jove Verstappen a Red Bull. Ara bé, el que és cert és que, de moment, hi ha pocs pilots assegurats per a la següent temporada:
Button sona per anar a Williams i, de rebot Massa fora o a Renault; però el britànic també podria aterrar a Renault o Force India fins i tot. Tenint en compte però l’experiència i el bon estil de conducció del Jenson, crec que seria un error no renovar per l’equip de Woking ja que necessiten pilots experimentats que sàpiguen millorar aquest monoplaça que sembla que no acaba d’arrencar mai.
També ha sonat prop de Renault el Checo Pérez i fins i tot Felipe Nasr; per tant, l’escuderia francesa serà una incògnita total fins al final. El principiant Vandoorne podria substituir a Pérez a Force India, podria ser un bon fitxatge per aquest equip ja que Pérez no m’ha semblat mai que hagi rendit al màxim i potser necessita un canvi d’aires i seria alhora una bona opció per Renault. Qui també podria moure fitxa podria ser la nova escuderia Haas: posats a fer de conillet d’índies per a Ferrari, podrien contractar a Leclerc a canvi de Gutiérrez ja que tampoc ha fet un bon paper en general, comparant amb Romain Grosjean; que està assegurat a no ser que li facin un Kvyat. I parlant de Kvyat, si mirem els resultats, també queda palès que tampoc ha rendit amb el seu nou equip; firmant la majoria de vegades pitjors resultats que el seu company a Toro Rosso. Per tant, podria acomiadar-se de la Fórmula 1 juntament amb Massa; si es confirmés la marxa de Williams.
Just Serrainat: ​​Tot i que inicialment es parlava de que aquest any podria haver-hi molt de moviment de seients en els equips de fórmula 1, ja que molts pilots finalitzaven el seu contracte, sembla que finalment no serà així. Amb la renovació de Nico Rosberg a Mercedes, de Kimi Räikkönen a Ferrari i la confirmació de pilots com Hülkenberg, Alonso, Grosjean  i Sainz, els dubtes se centren més en els equips de la part mitjana i final de la graella.
Personalment en el cas de McLaren, m’agradaria que continués el tàndem Alonso-Button, ja que per l’equip anglès, un parell de pilots amb la seva experiència és la millor opció per anar millorant el monoplaça i portar-lo al nivell que la marca es mereix.
Williams és probablement l’equip on hi ha més incògnites, ja que es maneguen molts possibles noms de pilots i la marca necessita  millorar els seus resultats (tot i anar quart al mundial, però a un món del tercer) i amb un Massa que molts comencen a veure fora de la competició.
Renault és una de les altres escuderies que necessita millorar els seus resultats amb urgència (només porta sis punts en aquest mundial), tot i que no tot es culpa dels pilots i es parla de la possibilitat de la contractació d’Ocon i Wehrlein, tot i que Pérez i Nasr amb els seus patrocinadors també tenen molt de pes en un equip a qui no sobren els diners.
Force India, tot sembla que depèn de Sergio Pérez, que en cas que no renovi podria deixar el seient a Wehrlein (que crec que seria millor opció que Renault pel pilot, almenys en aquest moment).
En definitiva, els equips grans ja ho tenen tot lligat i els altres depenen dels moviments d’uns i altres per intentar fitxar els pilots amb més projecció o que creguin que s’adapten més a les seves necessitats, que al final és l’important. 
Jordi Domènech: Amb els tres principals equips lligats, l’atenció dels possibles fitxatges se centra principalment en tres equips: Williams, que fa bona feina tot i un pressupost més baix que els seus rivals, McLaren, que per fi sembla millorar de debò i Renault, que malgrat la temporada que estant fent no deixa de ser un equip de “fàbrica”.
Qui ho sembla tenir més clar però a l’hora més difícil és McLaren. Amb Alonso sota contracte, l’equip anglès ha d’escollir. Jenson Button és campió del món, es experimentat, té bona relació amb Honda i garanteix resultats. Per altra banda, Stoffel Vandoorne és potser el pilot més prometedor dels joves actuals. Campió de la Fórmula Renault 2.0, subcampió de la 3.5, i dominador l’any passat de la GP2, el belga podria impacientar-se si no té seient al 2017 i potser algun altre equip el fitxa; pot McLaren perdre el seu “nou Hamilton”, tenint en compte que els seus pilots actuals tenen els dos més de 35 anys?
Si Button no segueix a McLaren Williams voldria fitxar-lo, però el sou del britànic podria ser un impediment. A l’equip patrocinat per Martini sembla segur que Valtteri Bottas seguirà, però semblen un pèl cansats amb Felipe Massa i voldrien un pilot que ajudi a donar-los el següent pas. Econòmicament, Sergio Pérez i Felipe Nasr (que ja va ser provador de l’equip) poden ser interessants per a l’equip de Sir Frank.
Pel que fa a Renault, la marca del rombe podria canviar els dos pilots. No semblen del tot convençuts amb les actuacions de Kevin Magnussen i Jolyon Palmer (si bé entre els dos no sumen ni 50 grans premis), i homes com Pérez, Button o Massa podrien aterrar a Enstone. Carlos Sainz també ha sonat, però no sembla que Red Bull vulgui desprendre’s del madrileny. L’equip també voldria un pilot francès, i Esteban Ocon podria ser l’home. Però Ocon està sota contracte amb Mercedes.
El que passi en aquests tres equips definirà la resta. Force India podria veure’s obligat a buscar substitut per a Pérez si el mexicà marxa, i Mercedes podria optar per col·locar o Pascal Wehrlein o Ocon en un cotxe millor que el Manor que piloten actualment. Parlant de Manor, l’equip probablement seguirà buscant al millor postor, potser quedant-se una de les promeses de Mercedes a canvi d’un preu reduït als motors.
Haas es quedarà amb Romain Grosjean però no sembla clar que Esteban Gutiérrez segueixi. El mexicà va dir que tenia clar el seu futur però no va dir a on, i Ferrari podria instal·lar el seu jove pilot Charles Leclerc si guanya el títol de GP3. Sauber també podria ser un destí per a Leclerc, però els llocs de l’equip suís també dependran de l’economia.
Toro Rosso menja a part i el dubte serà si continua Daniil Kvyat o si bé Red Bull puja a Pierre Gasly, que lluita pel títol de la GP2. Més enrere hi ha el brasiler Sérgio Sette Câmara.
Personalment, m’agradaria veure Pérez i Button en equips diferents, per veure com els hi va.
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 3 6 4
6. Nico Rosberg
Mercedes 4 5 4
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 5 7
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 5 7
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 3 3 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 3 3 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 4 3 6
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 4 3 6
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 3 4 6
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 3 4 6
20. Kevin Magnussen
Renault 3 3 7
30. Jolyon Palmer
Renault 3 3 7
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 2 4 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 5 7
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 5 7
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 3 4 6
22. Jenson Button
McLaren-Honda 3 4 6
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 4 4 5
31. Esteban Ocon
Manor-Mercedes 4 4 5
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 2 4 7
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 1 5 7
Horaris del GP de Bèlgica
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-Xevi Pujolar ha fitxat per Sauber com a cap d’enginyeria. El gironí va deixar Toro Rosso quan Max Verstappen va pujar a Red Bull.
-Esteban Ocon ha substituit Rio Haryanto a l’equip Manor.
-Han començat les proves de pneumàtics 2017 a càrrec de Ferrari i Red Bull.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!