La pregunta: Gran Premi d’Hongria

GP d’Hongria: Com veieu Ferrari? Creieu que calen canvis a Maranello?
Guillem Solà: Jo crec que si hi ha molts canvis en poc temps és mal senyal. Fa relativament poc que Maurizio Arrivabene va aterrar a la Scuderia i ja se senten rumors que el situen fora ja que sembla que l’equip no ha complert els objectius esperats amb la seva incorporació.
Ara bé, fent la similitud amb el futbol, ha quedat palès més d’una vegada que pots tenir un bon entrenador sobre el paper però que no sàpiga treure el màxim rendiment dels seus jugadors. A Ferrari podria passar el mateix; van fitxar Arrivabene per tal de renovar la cara principal, però ell va canviar la plantilla de mecànics i enginyers gairebé en la totalitat per mostrar, al seu torn, una imatge fresca. De seguida van venir els elogis cap a la Scuderia: ha canviat la manera de treballar, el personal està més content i, per tant, és més productiu… Això potser ha durat fins ara. Sembla que tornen a estar estancats i potser necessiten un canvi. No crec que calgui, però, un canvi concret; sinó només el fet de canviar. A vegades el fet de canviar renova les piles a la gent fins que tornin a quedar estancats en el cas que no assoleixin els objectius. Llavors crec que això és com un cercle que no s’acaba mai, i torna a començar fins que no calgui aquest canvi per tenir motivació. Per exemple, si no hi hagués el monopoli de Mercedes a les primeres files, segurament hi hauria més motivació (encara que això ho dic des de fora i potser el problema no són pas les ganes). Crec que si es veiessin capacitats de superar altres equips i estar al capdavant podrien seguir amb els mateixos homes al capdavant, però la frustració de voler i no poder fa encara més mal i sembla que els superi.
Just Serrainat: S’ha d’entendre que Ferrari té molta pressió per ser l’equip que és i que tothom espera bons resultats de l’escuderia del Cavallino Rampante amb la seva història i els diners que inverteix en la Fórmula 1.
Però també crec que a un equip se li ha de donar temps per consolidar-se, ja que hi ha molta gent de diferents departaments treballant i l’equip italià peca una mica d’impaciència i necessitat de bons resultats aquestes últimes temporades.
Tot i que aquesta temporada ha millorat i s’ha acostat una mica més a Mercedes, des de Maranello els deuen estar collant fort i no crec que ajudin molt les notícies de possibles canvis i substitucions.
En aquest aspecte, crec que McLaren ha adoptat una filosofia de projecte a més llarg termini (que ja veurem si finalment ho aconsegueix), que Ferrari hauria d’aplicar una mica, ja que un equip més compactat, a la llarga pot obtenir millors resultats, que anar canviant gent que  s’ha de tornar a adaptar a l’estructura o en cas dels caps d’equip que poden decidir canviar-la.
De tota manera, amb els canvis de l’any vinent, també haurem de veure com s’adapten els equips i si Ferrari, és capaç d’implementar les noves modificacions i poder lluitar pel campionat.
Jordi Domènech: Jo personalment crec que Ferrari no va tant malament. És evident que la temporada passada l’equip va ser clarament el segon millor, però es que ningú més es va presentar a la batalla. Amb Red Bull amb un millor cotxe i motor les coses ja no son tant fàcils, i aconseguir fer funcionar els pneumàtics Pirelli continua sent un exercici meitat enginyeria, meitat sort.
Potser el problema de Ferrari és la pressió de la premsa, si bé Maurizio Arribavene no ha ajudat en certs moments al fer algunes proclames massa optimistes. Però potser es que avui en dia tant la premsa italiana (que tota la vida ha estat influent a Maranello i que només semblava controlar el propi Enzo Ferrari) com la premsa espanyola (desitjosa de que Ferrari no vagi millor que McLaren, com si el fet de que Alonso no fos campió amb Ferrari fos un deute històric) amplifiquen els problemes de Ferrari. Williams va pitjor que l’any passat, McLaren encara és lluny de lluitar pels podis, però tothom s’oblida de que Mercedes segueix fent una feina pràcticament impecable, només havent perdut la cursa de Montmeló on es van auto-eliminar.
Opino que la temporada no és dolenta, però valdria la pena intentar centrar el màxim d’esforços en els canvis normatius de 2017 per mirar de prendre l’iniciativa i tornar a ser equip dominant. Això si, jo no canviaria res. Cal recordar que el dream team Todt-Brawn-Byrne-Schumacher va trigar cinc temporades a aixecar el títol mundial.
Per tant, jo els recomanaria estabilitat. Corren rumors sobre Ross Brawn tornant, però no veig per què un home que ja ho ha guanyat tot voldria tornar a posar-se a primera línia i viatjant per tot el món escrutat intensament per la premsa. També es parla de la marxa de James Allison, que va patir la mort de la seva esposa a principi de temporada i que evidentment podria voler tornar a Anglaterra permanentment per estar més a prop dels seus fills; però jo no faria més canvis que els forçats per les circumstàncies. Ara bé, tindrà Sergio Marchionne la paciència necessària?
Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.

Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana
Quins pneumàtics fa servir cadascú?
Pilot Equip Mitjà Tou Supertou
44. Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
6. Nico Rosberg
Mercedes 1 4 8
5. Sebastian Vettel
Ferrari 1 3 9
7. Kimi Räikkönen
Ferrari 1 3 9
19. Felipe Massa
Williams-Mercedes 1 5 7
77. Valtteri Bottas
Williams-Mercedes 1 5 7
3. Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
33. Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer 1 5 7
11. Sergio Pérez
Force India-Mercedes 2 4 7
27. Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes 2 4 7
20. Kevin Magnussen
Renault 1 5 7
30. Jolyon Palmer
Renault 1 5 7
26. Daniil Kvyat
Toro Rosso-Ferrari 1 5 7
55. Carlos Sainz Jr
Toro Rosso-Ferrari 1 5 7
9. Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari 1 4 8
12. Felipe Nasr
Sauber-Ferrari 1 4 8
14. Fernando Alonso
McLaren-Honda 1 5 7
22. Jenson Button
McLaren-Honda 1 5 7
94. Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes 1 5 7
88. Rio Haryanto
Manor-Mercedes 1 5 7
8. Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 4 8
21. Esteban Gutiérrez
Haas-Ferrari 2 3 8
Horaris del GP d’Hongria
Divendres
Lliures 1: 10.00 (Movistar F1)
Lliures 2: 14:00 (Movistar F1)
Dissabte
Lliures 3: 11.00 (Movistar F1)
Qualificació: 14.00 (Movistar F1)
Diumenge
Cursa: 14.00 (Movistar F1)
Resum: 19.45 (TV3)
Breus d’última hora:
-Sauber Holding AG, la companyia propietària de l’equip Sauber, ha estat comprada per Longbow Finance SA, empresa d’inversions suïssa.
Segons Peter Sauber, que es jubilarà i cedirà la presidència de Sauber Holding AG a Pascal Picci (president de Longbow), l’operació assegurarà el futur de l’equip. Monisha Kaltenborn seguirà sent la cap d’equip.
-El circuit d’Imola ha firmat un contracte amb la FOM per tenir gran premi de Fórmula 1 la temporada que ve, però l’Automòbil Club d’Itàlia diu que només està disposat a donar suport a Monza.
-Els rumors de pilots segueixen actius, amb els seients de Williams i Haas encara per decidir-se.
-Esteban Ocon participarà de nou el divendres al matí per a Renault.
I per últim, no us oblideu de la SuperPorra!