Repàs estiuenc: Progressa adequadament o necessita millorar?

Com l’any passat, ara que som a meitat de temporada, farem un repàs dels equips i dels pilots. Sempre sota la meva opinió personal, aquestes són les notes que posaria a cadascun dels equips i pilots…
Primer, els equips:
-Red Bull-Renault: 9/10
Els de les begudes energètiques mantenen la mateixa nota que a l’estiu passat. Si bé és cert que lideren els dos campionats amb certa comoditat, segueixen tenint alguns problemes mecànics que van fer perdre la victòria a Vettel a Silverstone. També podrien haver gestionat millor la situació de Malàisia. Per altra banda, el seu segueix sent el cotxe més ràpid en general i a les segones meitats de temporada milloren substancialment.
-Ferrari: 6/10
L’Scuderia obté una nota baixa degut a les expectatives que genera. És un equip que pot crear cotxes dominadors però no ha tingut un cotxe guanyador des de… 2010, potser? Segueixen amb els problemes de correlació de dades del túnel de vent, les millores no milloren massa el cotxe i el seu pilot número 1 es desespera, fent que el president Montezemolo hagi de contenir-lo mentre pressiona als dissenyadors…
Ferrari necessita algunes victòries si vol seguir optant al títol de pilots.
-McLaren-Mercedes: 3/10
McLaren suspèn pel fet de que la temporada passada el seu cotxe va obtenir 7 victòries. Si que van tenir un punt baix a mitja temporada, però calia canviar tant radicalment el concepte del cotxe? L’equip ha adoptat la suspensió pull-rod a davant que Ferrari utilitza des de l’any passat, però mentre Alonso era líder l’any passat, McLaren només ha obtingut una cinquena posició (Button, Xina). És inacceptable per a McLaren. Necessita millorar, i molt.
L’acord amb Honda, el millor de McLaren aquest any…
-Lotus-Renault: 8/10
Lotus perd un punt respecte l’estiu passat. Si bé és cert que Räikkönen opta més clarament al títol que l’any passat, també és cert que els entrenaments segueixen sent el punt feble dels d’Enstone. Per alguna raó, no ens acabem de creure que l’equip pugui mantenir la lluita amb Red Bull, ja que l’únic avantatge que sembla tenir Lotus és la gestió dels pneumàtics.
-Mercedes: 9/10
Sigui pel test il·legal o no, el cert es que per fi, Mercedes ha complert amb les expectatives. És normalment el cotxe més ràpid a una volta, amb 7 pole positions. Les tres victòries han arribat totes després del famós test, però ara mateix semblen els rivals més propers de Vettel. De totes maneres, segueixen amb problemes de gestió de pneumàtics i certa falta de fiabilitat. Són l’equip que més ha millorat, però es queden en notable.
-Sauber-Ferrari: 4/10
Després d’un any excel·lent amb diversos podis, l’equip de Hinwil ha tornat a la terra de cop. El cotxe és un disseny bastant interessant, amb uns pontons mínims, però la falta de recursos és un obstacle pel desenvolupament. L’equip ha sumat alguns punts gràcies a Hülkenberg, i sembla ser que entrarà capital rus per a millorar les finances, però es probable que la resta de l’any aporti poques coses més.
-Force India-Mercedes: 7/10
Si haguéssim posat les notes fa un parell de curses, Force India tindria una nota més alta, doncs consistentment estaven a la Q3 i sumant bons punts. Però el canvi dels pneumàtics Pirelli sembla haver-los afectat a ells més que a ningú, i estan tenint més dificultats a l’hora de classificar-se. El seu repte pel que queda de temporada és mantenir la cinquena posició, si son capaços de resistir la reacció de McLaren.
-Williams-Renault: 4/10
Williams és igual que Sauber: suspèn, però té un punt més que McLaren perquè tenen bastant menys pressupost que els de Woking. De totes maneres, és una decepció que ni Maldonado, que semblava estar-se centrant, ni Bottas puguin demostrar el talent que disposen. Tot i així en Pastor va sumar un puntet a Hongria, i l’equip ha fitxat a Pat Symonds, hi ha esperança pel que resta d’any i el 2014.
-Toro Rosso-Ferrari: 7/10
Una temporada de menys a més pels de Faenza. L’equip va començar plantat a la Q2 i aconseguint algun puntet, però a mesura que ha avançat l’any tant Ricciardo com Vergne han accedit a la Q3 i aconseguit punts, amb el sisè de Vergne a Canadà com a millor resultat. Si no fan massa el burro, la setena posició, vists els problemes de Sauber i Williams, hauria de ser seva.
-Caterham-Renault: 5/10
Caterham aprova justet i manté la nota que tenia al 2012… i certament, no sembla que hagin progressat massa. El fet que Heikki Kovalainen no sigui pilot titular segurament afecta, però està clar que segueixen estan lluny d’aconseguir punts, i només aspiren a batre a Marussia, cosa que per ara, no estan fent.
-Marussia-Cosworth: 6/10
Marussia obté un punt més que Caterham perquè fan servir el motor Cosworth, que és més o menys 50 o 70 cavalls menys potent que el Renault dels de verd. Tot i això Jules Bianchi ha estat capaç de plantar cara, i ara mateix ocupen el preuat desè lloc a la classificació, cosa que els donaria més pressupost de cara als canvis de la temporada que ve.
I ara, els pilots….
-Sebastian Vettel: 10/10
Li poso un 10 a Vettel perquè pensant en sentit estrictament personal, d’ell, ha dominat, ha guanyat i ha passat per sobre del seu propi equip quan ha fet falta. Jo personalment no vaig estar d’acord amb les seves accions a Malàisia, però va obtenir els punts que volia, al més pur estil Schumacher 2000-04. Si ja era un home perillós, si a sobre li afegim aquesta faceta de killer, serà difícil parar-lo.
-Mark Webber: 7/10
Va estar molt bé a Malàisia i ha estat bé a Mònaco, Silverstone, llocs on generalment ha anat bé, però també te curses anònimes. No puc evitar pensar que entre els problemes mecànics que sovint li toquen als entrenaments i el fet de que ja ha anunciat que deixarà l’equip, doncs que ja no té el cap al 100 per 100 a la feina que ha de fer, sobretot veient que l’equip molt probablement respirarà amb la seva marxa.
-Fernando Alonso: 9/10
Poques coses a dir a les curses. Sempre dóna el màxim, i s’ha vist tocat per la mala sort, com el problema de l’aleró a Malàisia, el del DRS a Bahrain… Sembla però que en certa manera se li està acabant la paciència. No se si arribaria a considerar marxar de Ferrari, però si que és cert que no tolera que no li donin un cotxe per lluitar, i a vegades pot fer-lo pilotar pitjor.
-Felipe Massa: 5/10
A finals de l’any passat i principis d’aquest, semblava que el vell Felipe, el de 2008, havia tornat. Confiança, bons resultats… Però van arribar els accidents de Mònaco, i tot i anar sumant punts, se’l torna a veure sense empenta…  Val a dir que també ha patit mala sort, però el pilot brasiler haurà de repetir la segona meitat de 2012 si vol renovar un any més per Ferrari…
Dels rookies, 2 aproven i 3 suspenen…
-Jenson Button: 6/10
Poc es pot criticar a Button. Si més no, es pot considerar que no està derrotant amb contundència al seu company d’equip, que sol ser l’objectiu principal quan el cotxe no va massa bé. També podem dir que, com sempre, podria millorar la classificació, però per altra banda, el britànic sempre ha fet el màxim a les curses amb el material que té.
-Sergio Pérez: 6/10
Poc es pensava el Checo que encara no tindria cap podi a aquestes alçades de la seva carrera a McLaren. Se l’ha vist més combatiu que a Button, alguna vegada massa combatiu i ha perdut punts per això. Però s’està adaptant bé al nou equip i sabent que és un any de transició, Pérez ha de preparar-se i adaptar-se per a quan vinguin temps millors.
-Kimi Räikkönen: 9/10
L’home de gel perd un puntet degut a que no classifica massa bé. Si bé és cert que el Lotus no és molt efectiu a una volta, el seu company d’equip l’ha superat en alguna ocasió. Pel que fa a la resta, res a dir, Räikkönen continua fiable i fent funcionar estratègies de pneumàtics que només ell pot fer funcionar. Ara per ara, el rival més seriós de Vettel.
-Romain Grosjean: 7/10
Se’l veu una mica apagadot… No sé si es perquè l’han sancionat tantes vegades que va molt amb compte. Però Grosjean està fent un any madur, amb cada cop menys errors. Els resultats fins ara no han arribat massa, però si segueix treballant bé, podria ajudar a l’equip al mundial de constructors.
-Nico Rosberg: 9/10
Fa unes curses, Rosberg semblava dominar a Mercedes, però el seu company s’ha posat les piles, i li està costant un pèl últimament, sobretot en entrenaments. A les curses no se’l pot criticar; quan ha acabat, això si. Oportunista a Silverstone, però domini total a Mònaco, espero veure alguna pole i alguna victòria més per part de l’alemany.
-Lewis Hamilton: 9/10
Per a Hamilton, la història és al revés de la del seu company. Les tres poles consecutives de Rosberg, i el seu pitjor tracte dels pneumàtics el van deixar una mica descol·locat, però Hamilton és un pilot gran, i de seguida ha trobat la manera d’agafar, en certa manera, el timó de Mercedes. Hauria guanyat a Silverstone si no és per la punxada, i finalment va dominar a Hongria tot i la calor. Veurem si acaba lluitant pel títol…
-Nico Hülkenberg: 7/10
Com Button, poc podem dir d’en Nico vist el material a la seva disposició. Entre rumors de que no cobrava i de que podria anar a Ferrari el 2014, Hülkenberg ha fet el que ha de fer: dominar de manera clara el seu company debutant, i sumar punts quan l’ocasió es presenta.
-Esteban Gutiérrez: 4,9/10
No crec que Gutiérrez mereixi aprovar, doncs ha estat lluny de Hülkenberg, ha provocat algun accident, etc… però tampoc el suspenc de molt, ja que debuta aquest any i el cotxe no és massa bo. Així doncs, el Gutimóvil s’haurà d’esforçar un pèl més per justificar la seva plaça a la graella.
-Paul di Resta: 7/10
Generalment s’ha emprenyat amb l’equip quan s’ha quedat a la Q1, però ha fet bones recuperacions a les curses. Ha de ser més superior al seu company d’equip si vol optar a un cotxe millor.
-Adrian Sutil: 8/10
Quan Force India va tornar a fitxar-lo, admeto que em vaig preguntar el perquè. Pensava que li costaria més tornar a agafar el ritme de competició, però no, Sutil ha fet bones classificacions i bones curses, si bé, la majoria de vegades l’estratègia de di Resta funciona millor que la seva.
-Pastor Maldonado: 7/10
-Valtteri Bottas: 7/10
Classifico els dos pilots de Williams junts, doncs crec que no hi ha massa entre ells. A destacar el tercer lloc en quali de Bottas a Canadà, i la perseverància de Maldonado, sempre a prop dels punts fins que finalment n’ha obtingut un a Hongria. Els dos mereixen continuar a l’equip.
-Daniel Ricciardo: 8/10
Bones prestacions de l’australià, a qui no m’estranyaria veure assegut al Red Bull la temporada que ve. Tot i que el seu company té el millor resultat de l’any, que Ricciardo s’hagi classificat més d’un cop davant dels dos Ferrari demostra que té talent.
-Jean-Eric Vergne: 6/10
És bastant irregular. Tant combina una cursa com la de Canadà, on va classificar-se setè i va acabar sisè, com pot no passar de la Q1 i fer una cursa lluitant amb els Caterham. Costa saber quin és el potencial real de Vergne, i Red Bull tampoc sembla tenir-ho molt clar.
-Charles Pic: 7/10
Un treball sòlid del francès. No ha tingut ocasió de destacar massa, però generalment domina al seu company d’equip i extreu el màxim del Caterham. No se li pot demanar més.
-Giedo Van der Garde: 4/10
El pilot holandès suspèn perquè li està costant estar a l’alçada de Pic i fins i tot de Bianchi. A poc a poc va trobant el seu lloc, però els rumors sobre la seva substitució són presents.
-Jules Bianchi: 8/10
Gran treball del francès. Potser l’únic error que ha tingut va ser posar el volant al Marussia a Nürburgring i que anés baixada avall! Ara seriosament, ha dominat a Max Chilton com ha volgut i amb les eines que té, fins ara ha superat les expectatives.
-Max Chilton: 4/10
D’acord, és un rookie, però també ho son Bianchi i Bottas i han donat millor impressió. A Chilton li falten quilòmetres i, com van der Garde, es va posant a lloc, però de moment, res espectacular a part d’empotrar a Maldonado contra la paret de Mònaco…

2 comentaris a “Repàs estiuenc: Progressa adequadament o necessita millorar?

  1. Bé, com dic al principi és la meva opinió i la justifico dient que Rosberg semblava més entonat al principi i Hamilton ho està més ara. Per quina raó hauria de posar un resultat diferent?

Comments are closed.