Crònica de la Pole Position del Gran Premi de Brasil: Això s’acava!

Un dia, unes hores de fet, ens separen de conèixer el nou Campió del Món de Fórmula 1. Tan Alonso com Vettel, amb el permís de Michael Schumacher que es re-retirarà demà, lluitaran per ser l’únic pilot en actiu amb tres corones.
Com no podria ser d’una altre manera, els dissabtes han tornat a ser un mal dia per a Ferrari i un bon dia per a Red Bull i per a Mclaren. Hamilton ha tornat a ser l’home més ràpid i de ben segur que demà voldrà despedir-se de l’escuderia de Woking amb una victòria. El seguirà un inspirat Jenson Button qui pràcticament ha clavat el temps del seu company d’equip
Brasil és una seu de “Tifossi”, però s’anticipa complicat que demà puguin celebrar res

En quan a Red Bull i Ferrari, ha estat una mica “el món al revés”. Vettel, més lent que Webber i Alonso, més lent que Massa, en ambdós casos dues dècimes. Tot i que els pilots ho han negat, m’ensumo un setup diferent entre els dos cotxes. Davant d’unes previsions de pluja del 90%, potser Alonso i Vettel han preferit aixecar el cotxe, estovar suspensions i posar més carrega aerodinàmica. Demà ho veurem.

 Mirada de Killer… Somiarà amb alternadors aquesta nit…
A destacar el sisé lloc de Nico Hulkenberg, qui al 2010 va fer la Pole en aquest Gran Premi. Sobre el xoc del Pedro a mi m’ha semblat un incident de cursa. El Pedro no l’ha vist, però Grosjean ha estat una mica agoserat.
La cursa de demà promet. Amés, ja feia molts dies que no gaudíem d’una cursa de pluja i em bé de gust. La pluja està pràcticament garantida. Malauradament, aquest país que tenim em mantindrà retingut contra la meva voluntat en una mesa electoral, o sigui que els que podeu, gaudiu de la F1… amb directe!
Novetat d’última hora: Maldonado ha estat sancionat per una acumulació d’avisos. El reglament fixa a l’article 18.2 que una acumulació d’ “estirades d’orelles” culmina amb una sanció. A Malàisia va obstaculitzar a Kovalainen en classificació, al Regne Unit va col·lisionar amb Sergio Perez i avui no s’ha presentant puntualment al control de pesatge. Sanció molt sabera? potser sí, però el cas és que perdrà 10 posicions i Alonso en guanyà una (sortirà 7é).
Pos. Piloto Dorsal Equipo Chasis Motor Tiempo
1 Lewis Hamilton 4 McLaren MP4-27 Mercedes FO 108V 1’12″458
2 Jenson Button 3 McLaren MP4-27 Mercedes FO 108V 1’12″513
3 Mark Webber 2 Red Bull RB8 Renault RS27 V8 1’12″581
4 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB8 Renault RS27 V8 1’12″760
5 Felipe Massa 6 Ferrari F2012 Ferrari 056 1’12″987
6 Nico Hülkenberg 12 Force India VJM05 Mercedes FO 108V 1’13″206
7 Fernando Alonso 5 Ferrari F2012 Ferrari 056 1’13″253
8 Kimi Räikkönen 9 Lotus E20 Renault RS27 V8 1’13″298
9 Nico Rosberg 8 Mercedes W03 Mercedes FO 108V 1’13″489
10 Paul di Resta 11 Force India VJM05 Mercedes FO 108V 1’14″121
11 Bruno Senna 19 Williams FW34 Renault RS27 V8 1’14″219
12 Sergio Pérez 15 Sauber C31 Ferrari 056 1’14″234
13 Michael Schumacher 7 Mercedes W03 Mercedes FO 108V 1’14″334
14 Kamui Kobayashi 14 Sauber C30 Ferrari 056 1’14″380
15 Daniel Ricciardo 16 Toro Rosso STR7 Ferrari 056 1’14″574
16 Pastor Maldonado 18 Williams FW34 Renault RS27 V8 1’13″174 [*]
17 Jean-Eric Vergne 17 Toro Rosso STR7 Ferrari 056 1’14″619
18 Romain Grosjean 10 Lotus E20 Renault RS27 V8 1’16″967
19 Vitaly Petrov 21 Caterham CT01 Renault RS27 V8 1’17″073
20 Heikki Kovalainen 20 Caterham CT01 Renault RS27 V8 1’17″086
21 Timo Glock 24 Marussia MR01 Cosworth 1’17″508
22 Charles Pic 25 Marussia MR01 Cosworth 1’18″104
23 Narain Karthikeyan 23 HRT F112 Cosworth 1’19″576
24 Pedro de la Rosa 22 HRT F112 Cosworth 1’19″699
Salut i benzina!