Crònica de la Pole Position del Gran Premi de Mònaco: Final d’espant.

Mònaco és un Gran Premi mític, especial, gairebé el podríem considerar com una cursa màgica. De fet, molta gent el considera la cursa més important entre totes les disciplines de l’automobilisme existents. Es tracta del traçat que tothom coneix de pam a pam en part gràcies a la Playstation. No obstant això, si una cosa tenim clara els “gamers” és que la cursa de Mònaco, als comandaments de la nostra videoconsola, gairebé mai s’acaba, ja que sempre ens involucrem en un o altre accident.

Mònaco és una cursa perillosa, però ho és en gran part per una frenada. La sortida del túnel, on avui el Sergio ha tingut el seu greu accident, és un còctel mortal de complicacions: enlluernament per la sortida del túnel, canvi de resant brusc, alta velocitat, asfalt en males condicions, frenada brusca i una mala escapatòria. Gràcies a Déu la FIA ha decidit prohibir-hi el DRS… Només aquest cap de setmana s’hi han registrat tres accidents: Petrov ha aconseguit controlar el cotxe en l’últim instant, Rosberg s’ha escapat del “mur” per uns centímetres… , però el Sergio no ha tingut la mateixa sort i ara està, tot i que fora de perill, en un hospital.

Tres accidents idèntics i encara no som a diumenge….

El vehicle que mai hauríem de veure rodar en un circuit…

Penso que l’organització del Gran Premi s’hauria de replantejar que fa amb aquest viratge ja que les escapatòries són evidentment insuficients. Avui podríem haver tingut una noticia tràgica, una notícia espantosa. De totes maneres penso que córrer els últims 2 minuts ha estat un error greu, ja que l’organització no penso que hagi tingut temps suficient per reconstruir les proteccions i al cap i a la fi els últims 2 minuts no han aportat absolutament res.

Si tornem al tema esportiu, Sebastian Vettel (aquí conegut com l’home de les Poles) no ha tornat a deixar opció als seus rivals. Sorprèn especialment el mig segon que li ha tret al seu company d’equip, una distància enorme per un circuit tan petit (haurien set unes 7 dècimes a un altre lloc). Realment Vettel és un pilot absolutament brillant a les sessions de classificació. A hores d’ara no hi ha ningú que rodi ràpid com ell als dissabtes, i si amés li dones un Red Bull…

Mclaren semblava que podria a la Q1 i la Q2. En la Q3 el Jenson ha quedat a 4 dècimes de Vettel, però per davant de Webber. El Hamilton ha tingut bastanta mala sort, ja que la seva volta ràpida s’ha vist clarament perjudicada per Felipe Massa. Tampoc vull crucificar al brasiler, s’ha apartat de seguida que ha tingut la oportunitat, però aleshores ja era massa tard. Em quedo amb el dubte de saber què hauria aconseguit Hamilton, possiblement l’hauríem vist a un parell de dècimes de Vettel. De totes maneres, quedar-te al box a estalviar pneumàtics enlloc de sortir a fer voltes té aquest risc.



Novè no és posició per a Lewis Hamilton. Demà ho té tan negre com la granota que ha utilitzat avui.

Ferrari tocava les campanes en les sessions d’entrenaments, però la classificació els ha posat al seu lloc. Alonso sortirà quart, en part gràcies a la no-volta de Lewis Hamilton. La cursa pot ser interessant, amb el Michael darrere seu. Potser tindrem algun que altre Deja vú. Pot aspirar al podi, però dependrà en gran part de la sortida que pugui fer i de les parades. Massa ha estat 4 dècimes més lent que Alonso. Alguna sorpresa?

Destacar també la vuitena posició de Maldonado (els Williams van bé aquí), i el desencert total en l’actuació de Jaume Alguersuari. El català ha declarat a TV3 que Kobayashi li ha espatllat la volta ràpida i en plan rabieta de nen petit ha decidit que, si a ell li han esgarrat la volta el millor que podia fer era col·lisionar expressament amb el japonès. La idea segons el Jaume és que s’adonés que ell estava al darrere. No només ha tingut els sants cullons de fer-ho sinó que amés ho ha declarat davant les càmeres. També a la premsa internacional:


L’actuació del Jaume em sembla totalment fora de lloc. Amés, esportivament parlant li ha negat la possibilitat de fer una altre volta i ha destruït un morro de fibra de carboni que estic segur que no baixa de 10.000€. Els pilots joves són molt temperamentals i no saben parlar a la premsa. Recordem amb els merders que es fotien Alonso o Hamilton quan eren més joves. El Jaume és un Gran Pilot i el recolzem al màxim des de Fórmula1EnCatalà, però noi, controle’t els nervis. Ets pilot de Fórmula 1 i l’exemple a seguir de molta gent, en especial nens. Els Japonesos han fotut el crit al cel, només els faltava això… En fi, només espero que tot plegat sigui un mal entès fruit d’unes declaracions en calent.

Demà “El Clàssic

Salut, benzina i els màxims desitjos de recuperació pel Sergio!
Pos. Piloto Dorsal Equipo Chasis Motor Tiempo
1 Sebastian Vettel 1 Red Bull RB7 Renault 1’13″556
2 Jenson Button 4 McLaren MP4-26 Mercedes 1’13″997
3 Mark Webber 2 Red Bull RB7 Renault 1’14″019
4 Fernando Alonso 5 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’14″483
5 Michael Schumacher 7 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’14″682
6 Felipe Massa 6 Ferrari 150º Italia Ferrari 1’14″877
7 Nico Rosberg 8 Mercedes GP MGP W02 Mercedes 1’15″766
8 Pastor Maldonado 12 Williams FW33 Cosworth 1’16″528
9 Lewis Hamilton 3 McLaren MP4-26 Mercedes 1’15″280 [***]
10 Sergio Pérez 17 Sauber C30 Ferrari 1’15″482 [*]
11 Vitaly Petrov 10 Lotus Renault R31 Renault 1’15″815
12 Rubens Barrichello 11 Williams FW33 Cosworth 1’15″826
13 Kamui Kobayashi 16 Sauber C30 Ferrari 1’15″973
14 Paul di Resta 15 Force India VJM04 Mercedes 1’16″118
15 Adrian Sutil 14 Force India VJM04 Mercedes 1’16″121
16 Nick Heidfeld 9 Lotus Renault R31 Renault 1’16″214
17 Sébastien Buemi 18 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’16″300
18 Heikki Kovalainen 20 Lotus T128 Renault 1’17″343
19 Jarno Trulli 21 Lotus T128 Renault 1’17″381
20 Jaime Alguersuari 19 Toro Rosso STR6 Ferrari 1’17″820
21 Timo Glock 24 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’17″914
22 Jerome d’Ambrosio 25 Virgin Racing VR-02 Cosworth 1’18″736
23 Narain Karthikeyan 22 Hispania F111 Cosworth Sin t’em”o.000 [**]
24 Vitantonio Liuzzi 23 Hispania F111 Cosworth Sin t’em”o.000 [**]

Un comentari a “Crònica de la Pole Position del Gran Premi de Mònaco: Final d’espant.

  1. Mare meva, això dels accidents iguals és molt perillós, i el d'en Tonio el dijous va ser també allà. I Això d'en Jaume, en Kamui estava parat perquè tenia 2 cotxes més a davant parats, la culpa va ser del que estava al devant del pelotón, i crec que era un Mercedes amb casc vermell… Es una injusticia que es carreguin la teva qualificació xk alguns creuen que la rascasse es un "APARCAMENT"(gràcies a el Káiser), i a en Jaume li va poder la mala llet, xk en Kamui no li havia fet res.

Comments are closed.