Entrevista al nou articulista de Fórmula1EnCatalà: Manel Gas Martín

Molt bones Manel, des de quan et ve això de la “febre de la Fórmula 1”?

Aquesta “febre” em ve de petit. El meu primer ídol va ser Damon Hill, més que res perquè va ser el primer pilot que vaig veure guanyar un Campionat del Món, l’any 96. Més tard ja em vaig fer fan de Ferrari, perquè el meu pare també ho és, i de Michael Schumacher.
Què t’atreu especialment de l’esport?
M’atreu sobretot les emocions que es poden arribar a sentir i a viure, tan en la F1 com en tots els esports. En el cas de la F1, és un gran espectacle que fa les delícies de tots els aficionats al motor.

Ets seguidor d’algun equip en particular?
Sóc ferrarista i també segueixo l’equip on corre Sebastian Vettel (ara Red Bull), és un pilot extraordinari i molt humil, actualment és el meu pilot preferit. Si no triga gaire a fer el salt a un equip punter i li va bé, crec que pot arribar a igualar (o fins i tot superar) els 7 títols del Kaiser.
Espero i desitjo veure algun dia ‘Vitello’ vestit de vermell.

Per què t’has unit com a articulista de Fórmula1EnCatalà.com?
He decidit unir-me perquè m’agrada molt donar l’opinió sobre temes d’esports en general, i la F1 no és pas una excepció, al contrari, després del futbol i el bàsquet, la F1 i el motor en general és el meu esport preferit.

Què en penses de la temporada d’aquest any?
Aquesta temporada està marcada per la “bofetada” que els ha donat Brawn GP, Toyota i Williams als Ferrari, McLaren, BMW, Renault, etc. amb el tema del difusor doble (han estat buscant excuses sobre si són il·legals però no saben admetre que els han passat la mà per la cara i ells s’han “encantat” una mica bastant) i la del KERS com (opinió meva) el gran fracàs. 80 cavalls “extra” per 6 segons no dóna cap mena de resultat, potser a la sortida.
Les sorpreses han estat els Red Bull i els Brawn GP. Hi havia gent que pensava que Vettel s’equivocava deixant Toro Rosso per anar a Red Bull (jo n’era un), però Adrian Newey ha construït un cotxe que, sense KERS ni difusor-doble (fins a Mònaco) sempre ha estat davant. Esperem que ara que l’han inclòs no vagin malament perquè era l’únic en condicions de plantar cara als Brawn GP, una escuderia que a poc menys d’un mes per començar el Mundial ni existia, i ara té els seus dos pilots com a líders i també la marca és líder destacada.

Un pronòstic per a campió del món 2009.
Si no hi ha millores importants per part d’altres equips i els Brawn fallen, jo crec que aquest Mundial anirà a mans de Jenson Button.

2 comentaris a “Entrevista al nou articulista de Fórmula1EnCatalà: Manel Gas Martín

  1. Sort noi! Tot i que després d'animar a Damon Hill vas passar al "lado oscuro" 😉

Comments are closed.