Crònica Gp de la Xina: Red Bull et dona aaaales!

Primera (i suprema) victòria del Red Bull Racing Team. Segona victoria de Sebastien Vettel, la segona també sota la pluja. Després de 62 Grans Premis i tan sols 3 podis, aconsegueixen un doblet i aquesta vegada, a diferència de la també suprema victòria de Toro Rosso a Monza 2008, no és sort, és la tendèndia ascendent d’un projecte a llarg termini encapçalat per Christian Hortner i sobretot per Adrian Newey. Tenen un dels millors pilots (peno amb un total de 3 o 4), tenen un dels millors directors tècnics, tenen la millor aerodinàmica sense difusor, no tenen KERS. I quan tinguin KERS? I quan tinguin difusor?


La cursa ha començat darrere del Safety Car, tal i com estava previst, la pluja, aquest cop de forma semi-moderada ha fet acte de presència durant tota la cursa, d’aquesta manera enderrocant tota l’emoció i l’estratègia de Fernando, els monoplaces han completat un total de 8 voltes darrere del Safety Car. Per una banda el nerviosisme dels aficionats anava in crescendo, i fins i tot es podien sentir els xiulets dels aficionats, no m’extranya: les condicions de la pista no han millorat en 8 voltes, ni molt menys. Com deia Fernando per la ràdio “l’aigua marxarà quan comencem a córrer”, en la meva opinió una altra greu errada de Direcció de Carrera. Evidentment els pilots de principi de graella volien tirar endavant, aprofitar la seva posició privilegiada i poc afectada per l’estela d’esprai per tirar endavant i guanyar molts segons, asseguradíssims. Però no ha estat així, i el que podría haver arribat a ser la primera victòria de Fernando, si hagués aconseguit superar Vettel en una sortida normal i tirar milles. S’ha convertit en un desastre; a la volta 9 ocupava l’última posició.


Sebastien Vettel, que no ha comés ni una errada sota la pluja (a excepció de quan Buemi l’ha estat a punt d’embestir) ha aconseguit 11 segons d’adventatge a Mark Webber i ha completat el seu primer pit stop només vienent-se superat pels Brawn GP, molt conservadors ambdós durant tot el GP (i com per no ser-ho amb la de punts que ja tenen). Mentrestant veiem com Sebastien Buemi, Felipe Massa i Lewis Hamilton es cansaven d’avançar monoplaces, completant el trio unes voltes realment excel·lents. Lewis i Räikkönen (sempre en detriment del segon) ens han posat l’ai al cor nombroses vegades, mentres Nakajima, Piquet, Räikkönen i companyia feien de les seves sota la pluja. Un irreconeixible Robert Kubica (compartint últimes posicions amb els Force India), acabava estampant (a l’estil Ralf Schumacher-Barrichello a Austràlia’04) el seu monoplaça amb Jarno Trulli, que ja rodava amb problemes i veia com queia places corva rere corva.

Pel que fa a la resta de la cursa, hem vist com els estrategues de Red bull se les empescaven per superar el duo Brawn GP, que repeteixo han complert una cursa molt correcte i conservadora, especialment Rubens que si ve no ha brillat, tampoc ha comés cap errada, per una lleguera de Jenson Button. Hem vist un parell de McLarens amb progressos importants i una actuació elèctrica de Lewis Hamilton sota la pluja, amb múltiples i espectaculars avançaments (uns quants a Kimi) però també amb moltes sortides i virolles. Les quals han provocat que un impossible, un excel·lent un memorable Adrian Sutil en cinquena posició s’acabés estampant (tot recordant el GP de Mònaco 2008…). Sebastien Buemi ha completat una cursa excel·lent classificant-se finalment 8è. El mateix gairebé es pot dir de Timo Glock.

Ara, tot això molt bonic, ara toca l’altra cara de la moneda, BMW Sauber i per sobre de tot, o més ben dit, per sota de tot, Ferrari. Senzillament no entenc el que passa amb BMW i menys amb Kubica, per ser l’equip que “més havien desenvolupat el monoplaça 2009”, amb proves el 2008 amb un cotxe híbrid, pioners amb le KERS i tot plegat, l’actuació d’avui de Kubica ha estat patètica, Heidfeld, en la seva línia. Però parlem ara del més greu de tot plega, la Signora.

Hem de remontar-nos a la temporada 1981 per trobar un inici de temporada tan desastrós per Ferrari, amb el monoplaça 126CK, conduit per Gilles Villeneuve i Didier Pironi (la temporada següent aconseguirien la victòria), i ull molt viu, si de nou Ferrari fa un blanc a Bahrein, ens trobarem amb LA PITJOR TEMPORADA DE LA HISTORIA DE FERRARI EN LA F1. Què ha passat? Doncs resulta que quan Felipe Massa havia protagonitzat una molt bona remuntada (de les que els ferraristes comencem a desacostumar-nos) i estava situat 3r, a punt per entrar al box, tot plegat (i a faltar de saber quin és el problema en concret) el monoplaça s’ha aturat. Sin más. Pampellugues de colors al volant, i cotxe aturat. Kimi Räikkönen? Ja sigui per falta de grip del cotxe, ja sigui per falta de collons, o per falta de motivació o pel que sigui, ha sigut incapaç de defensar la seva posició i de mantenir la dignitat, ha vist com tothom li passava la mà per la cara, unes quantes voltes més i fins i tot Fisichella li hagués arrencat les enganxines. Stefano, t’has guanyat la reputació d’home obert, tranquil, serè, simpàtic, accessible. Però sincerament em sembla que el que et fa diferent d’e’n Jean Todt no és només el caràcter. Donem-els-hi una darrera oportunitat.

Tots esperàvem escoltar l’himne Austríac per primera vegada però no, God safe the Queen. I pràcticament sense respirar, d’aquí 5 dies, més!

Flavio Briatore, per fer una sèrie de declaracions sense sentit durant tot el cap de setmana i per suposat Ferrari tot segueix fallant a Maranello.

McLaren: Per fí han pogut acabar sense penalitzacions ni amb un sol pilot a partir de la segona volta, però s’ho han de fer mirar si estan satisfets amb aquest resultat.
Lewis Hamilton: Gran remuntada, grans sortides de pista.

Red Bull y Sebastien Vettel: Han agafat per fi, el vol.



2 comentaris a “Crònica Gp de la Xina: Red Bull et dona aaaales!

  1. Et corregeixo: El monoplaça Ferrari de 1981 era el 126CK. En principi el 126 es deia C a seques, però com Ferrari va provar una versió amb compressors KKK (126CK) i una altra amb compressió volumètrica Comprex (126CX, no va córrer cap cursa), heus aquí la diferència. El 126C2 va ser el de 1982 en que Villeneuve es va matar.

    M’agrada l’article, tot i que et veig dur amb en Domenicali. És evident que la Ferrari no passa pel seu millor moment, però també penso que tot està sortint del revés. Haurem de veure al Circuit…

  2. Es cert que a la Wikipedia la cosa no és correcte tampoc… però no ens en podem fiar gaire. Que estigui escrit per la gent no vol dir que la gent tingui la raó!
    A més sempre he estat bastant pesat amb la numeració dels F1, i fins i tot els números de xassís…

    Si que vaig al Circuit, no vaig poder-hi ser a les World Series però si seré tant al GP de F1 com al de motos. En qualitat de soci a final de recta, això si…

Comments are closed.