Temporada 2009: Introducció

Ha sigut un llarg camí des del final de la Temporada 2008, plena d’emoció fins l’útlim moment, han sigut més de 4 mesos plens de notícies, rumors, retirades, entrenaments, desenvolupaments i ves a saber quantes coses més, és bastant utòpic intentar fer-ne un resum a poc més de 12 hores de l’arrancada de la nova temporada. Ho intentarem.

Com ja sabem la nova temporada 2009 ha introduit canvis molt importants, importantíssims en el Reglement de la Fórmula 1, diuen els experts, que els canvis son comparables a aquells que als anys setanta varen prohibir l'”efecte sòl” i els motors turbo, és a dir, són de l’ordre dels canvis més importants en la historia de la Fórmul 1, básicament son tres:
  1. Canvis Aerodinámics en l’aleró davanter, del darrere, en el difusor i prohibició d’apéndixos aerodinámics.
  2. Introducció del sistema KERS de recuperació d’Energia Cinética.
  3. Reincorporació dels pneumátics llisos en detriment dels ratllats.
Addicionalment no només hi ha hagut canvis a nivell técnic sinó que també se n’han produit a nivell esportiu: s’han prohibit els entrenaments privats durant la temporada, s’han limitat els pressupostos, el nombre de motors s’ha limitat a 8 per tota la temporada i gairebé s’introdueix un nou sistema de puntuació que hagués coronat a Felipe Massa i que la opinió generalitzada és que atempta contra l’esperit de la competició: campió per nombre de victòries.

En el que segueix de setmana abans del gran premi d’Austràlia publicarem un artícle dedicat a cada un dels canvis que hem mencionat.

2 comentaris a “Temporada 2009: Introducció

Comments are closed.