12 de novembre de 2019

La Pregunta: GP del Brasil



GP del Brasil: Què us semblen els monoplaces del 2021?


Just Serrainat: ​De moment, només hem pogut veure alguns prototips que s'estan provant amb la reglamentació de la FIA, però d'entrada
tot i el canvi visual que es pot apreciar m'agraden, tot i que fins que els podem veure en pista, segur que hi haurà molts canvis.
Un altre tema serà veure si tots aquests canvis realment aconseguiran equilibrar la competició i la nova normativa amb la restricció de despeses, premiarà el treball dels enginyers per sobre de la inversió econòmica.
Personalment no he estat mai partidari de la interminable successió de petits alerons i apèndix que aquests últims anys s'han anat afegint als monoplaces, que han fet de l'aerodinàmica una part massa important dels cotxes i hem sembla bé tornar una mica als orígens, tornant a donar importància al fons pla.
Pel que es comenta, aquesta nova configuració aerodinàmica, també reduirà l'efecte d'aire brut sobre el monoplaça perseguidor, que fins ara provocava una gran pèrdua d'adherència i que ara es reduiria a un 10%, propiciant avançaments menys complexes.
Ara només haurem de veure si aquestes noves normes d'estandardització i reducció de costos, fomenten com busquen els organitzadors, una major igualtat entre els equips i la possibilitat d'entrada de noves escuderies, un conjunt que podria portar a una millora de l'espectacle i la recuperació d'espectadors a la competició.
En definitiva, per mi tot el que sigui fomentar la igualtat per donar emoció a la competició, és un camí correcte, però haurem de veure si realment ho aconsegueixen, per que veig molt difícil que es pugui controlar el pressupost dels equips, que sempre buscaran maneres de gastar més, aprofitant els buits de la normativa.

Núria Casas-Salat: ​Tenim poques dades de com serà el cotxe del 2021, per les imatges publicades sembla un cotxe totalment futurista i més simplificat al que hi ha actualment, que és ple de apèndix aerodinàmics i punyetes. Les rodes de perfil baix i de llanta de 18", sobten una mica, es veu molta roda. Ara veurem fins a on arriba el reglament per fer modificacions al xassís. Els motors V6 híbrids, sembla que no canvien massa. A mi em recorda una mica a un Indycar.
També diuen que estan dissenyats perquè l’aire brut del cotxe de davant passi per damunt del cotxe perseguidor, el que ha d’afavorir que aquest es pugui acostar més al de davant i veure més avançaments en pista.
Quan el vaig veure per primera vegada, vaig pensar “què és això?”, però tot i  el seu disseny tan xocant, he d’admetre que m’agrada. A veure què tal funciona a pista, si així hi ha més igualtat entre tots els equips, i fa que les curses siguin més emocionants, que actualment son massa avorrides, haurà valgut la pena.

Joan Enric Fugueras: Davant l'ensopiment de les curses actuals, i el domini de Mercedes de tantes temporades, jo espero que els cotxes del 2021 ens portin de tornada una miqueta d'igualtat i de lluita en pista.
Malgrat tot, tampoc vull tirar coets, doncs ja tenim una edat i ja hem vist com, malgrat canvis de reglaments passats, la Fórmula 1 torna a caure ben aviat en el domini d'una escudería per damunt de les altres.
Tots aquests canvis en el reglament son moltes vegades, malgrat semblar revolucionaris, un pedaç que no soluciona res fins que s'ataqui de debó el problema de la F1 moderna: l'aerodinàmica, l'estratégia i la tiranía dels pneumàtics.
Les llandes de 18" poden ajudar una miqueta, al obligar a redissenyar tot el tren motriu del cotxe i la suspensió, doncs els perfils de pneumàtic molt més baixos ja no faràn aquella tasca de suspensió que si feien els perfils alts de les llandes de 13, però tampoc seràn la solució a tot.
Els problemes son més grossos i cal ser valent, i una solució sería acabar amb els missatges de ràdio, i deixar al pilot sol; apart de limitar de forma radical l'aerodinàmica.
Ens ve al damunt una temporada 2020 de caire continuista, òn els equips no s'esmerçaràn gaire davant el canvi reglamentari l'any vinent i òn, si no passa  res extrany, Lewis Hamilton guanyarà el seu seté mundial; esperem que al 2021 els nous cotxes facin variar el panorama però, sobretot, que torni la lluita en pista, perque és l'esència de les curses i, sense ella, no són curses, només son cotxes que van depressa un darrera l'altre, i això és lamentable.

Jordi Domènech: Fa unes setmanes vam veure els primers esbossos dels cotxes que produiran les normatives tècniques per al 2021.
Amb el benentès de que caldrà veure algun cotxe real abans d'emetre un judici ferm (que no veurem fins al febrer degut a les limitacions de tests), i tenint en compte que el que hem vist és virtual i generat per ordinador, no està malament.
Per mi, cal separar el tema visual del tècnic - si les normes del 2021 ens donen curses espectaculars i molta més competitivitat entre tots els equips, ningú es fixarà en si son macos o no.
Si ens centrem en l'aspecte visual, m'hagués agradat que l'halo hagués quedat més integrat el el disseny, no m'agraden les tapes a les llandes (ni les llandes de 18", de fet), ni tampoc els aleronets sobre la roda del davant. També segueixo pensant que no quadra que el terra del cotxe sigui molt més ample que el xassís en si. Diguéssim que veig encara més atractiu un IndyCar.
Després hi ha el tema filosòfic. Si les normes dissenyen tant el tipus de cotxe que hi haurà, no seran tots pràcticament iguals? Fins a on arriba ja la llibertat dels dissenyadors? Enyoro els dies en que el reglament podia ser llegit per una persona durant un cap de setmana i es podia fer una idea del concepte que volia per al seu cotxe.
Avui en dia, desenes d'enginyers deuen estar mirant i remirant durant setmanes cada raconet -i després consultant-ho amb els seus caps i potser amb els advocats de l'equip- per poder trobar aquella cosa que els doni un avantatge mínim...

Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

Pilot Equip Dur (C1) Mitjà (C2) Tou (C3)
44 Lewis Hamilton
Mercedes 1 4 8
77 Valtteri Bottas
Mercedes 2 3 8
5 Sebastian Vettel
Ferrari 1 2 10
16 Charles Leclerc
Ferrari 1 2 10
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda 1 2 10
23 Alexander Albon
Red Bull-Honda 1 2 10
3 Daniel Ricciardo
Renault 2 1 10
27 Nico Hülkenberg
Renault 1 2 10
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari 1 2 10
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari 1 2 10
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault 2 3 8
4 Lando Norris
McLaren-Renault 2 3 8
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes 1 2 10
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes 1 2 10
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari 2 2 9
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari 1 3 9
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda 2 2 9
10 Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda 1 3 9
63 George Russell
Williams-Mercedes 1 3 9
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes 2 2 9


Horaris del GP del Brasil

Divendres
Lliures 1: 15.00 (Movistar)
Lliures 2: 19:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 16.00 (Movistar)
Qualificació: 19.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 18.10 (Movistar)


Breus d'última hora:

-Red Bull ha confirmat que Alexander Albon continuarà compartint equip amb Max Verstappen la temporada vinent. Per altra banda, Toro Rosso mantindrà els seus actuals pilots.

-Amb la renovació de Giovinazzi, només quedarà saber qui acompanyarà George Russell a Williams.

-Una vegada més, no es preveu pluja el dia de la cursa.


No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi