31 d’octubre de 2019

Pregunta del Gran Premi dels Estats Units


GP dels Estats Units: A qui posareu als seients que queden buits al 2020?



Just Serrainat: Com cada any comencen les travesses de seients per la pròxima temporada de la competició i sembla que a hores d'ara queden molt pocs seients per confirmar.
Amb la sortida de Hülkenberg de Renault que l'equip ja ha cobert amb Esteban Ocon amb un contracte de dos anys i els seients dels principals equips de la competició confirmats, una de les places més atractives que encara queden disponibles, és la de Red Bull.
Els altres seients que de moment quedarien disponibles, serien el de Giovinazzi a Alfa Romeo, un a Williams i les dues de Alpha Tauri (antiga Toro Rosso), que no deixen de ser interessants per a qualsevol pilot que vulgui estar a la competició reina.
Tot i que es parlava de la possibilitat que Nico Hülkenberg, tornés a pilotar per Williams, segons unes declaracions del pilot, aquesta possibilitat està tancada per problemes de pressupost i per que ell mateix considera que no és el moment i ara haurem de veure si rep ofertes d'algun dels altres equips.
Per la plaça de Red Bull, Helmut Marko assenyala a les seves últimes declaracions que Albon, Kvyat i Gasly (tots amb contracte de Red Bull), són els possibles candidats que l'equip està estudiant pel seient del seu monoplaça.
Amb el que hem comentat, seria probable que els dos pilots que no aconseguissin el seient de Red Bull, poguessin acabar a Alpha Tauri (però amb Marko mai se sap)  i si  Hülkenberg no contempla la possibilitat de Williams, només li quedaria Alfa Romeo. Pel seient de Williams haurem de veure si s'opta per un dels descartats o algun altre pilot que pugui pujar de les categories inferiors i que tingui prou pressupost per accedir a la plaça.



Joan Enric Fugueras: Ara mateix hi han disponibles els dos seients d'Alpha Tauri (el que fins al 31 de Desembre es Toro Rosso), i un a Alfa, Williams, i Red Bull.
No diria ara noms per ocupar tots aquests seients, però si m'he de decantar per les persones que els han d'ocupar, només ho definiria amb dues paraules: Pilots Joves.
Els dos volants d'Alpha Tauri, ja que l’escuderia segueix vinculada a Red Bull com a marca de moda de l'empresa austríaca, en una espècie de reedició 3.0 de Benetton F1, probablement vagin a parar a mans de pilots criats dins el sí de la gent de Faenza; si és que actuen amb lògica; I un nom que tinc bastant clar es el de Patricio O'Ward.
El seient de Red Bull si que podria ser que fos per algun pilot amb pedigrí; però avui ens preguntem qui ens agradaria que fos aquest pilot. Com que se'm deixa la llibertat per dir el que m’agradaria i se'm deslliura de fer pronòstics amb el risc de que fallin, he de dir que em sembla intolerable que Hulkenberg es quedi fora de la F1 a data d'avui, així que m'agradaria que el volant fos seu.
Respecte a Williams i Alfa, val a dir que aquests dos equips necessiten diners (sobretot Williams), i crec que veurem com aquests volants van a parar a algun pilot que ve amb un bon maletí sota el braç.
L'ideal seria que arribessin a aquests equips modestos (més Williams que no pas Alfa), pilots joves que han fet una bona temporada a la F2, ja que la F2 existeix per això, per ser la "cantera" de la F1, però moltes vegades això no es confirma, i el que mana es el maletí que aporta el pilot, de vegades en forma de patrocinador (les menys) i de vegades en forma de la fortuna personal d’algun familiar, que hi aboca bitllets sota el logo d'alguna empresa del seu entorn.
En qualsevol cas, ja veurem com evoluciona tot plegat, ja que el futur dels pilots en un món tant dur com es la F1 sol tenir girs inesperats, que no sempre et deixen satisfet esportivament parlant: però es que un drac enorme com  la F1, que viu en una cova alimentant-se per feixos enormes de bitllets de 500 euros, necessita ser alimentat, i aixafa somnis i esperances.




Alex March: Al seient més codiciat que no és altre que el de Red Bull, jo mantindria a Alexander Albon. Crec que el tailandés está fent una bona feina com a company d'equip de Verstappen tot i ser aquesta la temporada del seu debut.
Si bé és cert que encara no ha superat a Verstappen en quaificació (exceptuant penalitzacions); si que ha sumat 19 punts més que l'holandès en aquestes curses que porten de companys. A més a més, crec que està mostrant un nivell lleugerament superior al de Pierre Gasly. Tant de bo que ben aviat el veiem trepitjant el podi.
Pel que fa a Toro Rosso (Alpha Tauri l'any vinent), un seient el reservaria per a Gasly. Crec que el francés es mereix una nova oportunitat a l'equip de Faenza ja que pràcticament està mostrant el mateix nivell a Red Bull que a Toro Rosso, està sumant més punts que Kvyat i s'està mostrant més madur que el seu esbogerrat company rus.
Compartint equip amb Gasly, m'hagués agradat veure a Nyck de Vries per exemple, o rescatar a alguna bella glòria del programa de Red Bull com ara Vergne o Buemi, ja que penso que són pilots amb un talent més que suficient com per estar a la Fórmula 1. Deixant de banda a aquests pilots que tenen contracte amb equips de la Fórmula E; penso que Toro Rosso continuarà apostant per a Kvyat, tot i ser el mateix pilot que va ser expulsat del programa de Red Bull fa un parell d'anys.
A Can Williams, m'hagués agradat seguir veient a Robert Kubica, però entenc perfectament la decisió del polac d'abandonar l'equip. Lluitar per les darreres places, no tenir recanvis i sobretot que et prometin un volant especial a inici d'any i no te'l donguin fins l'últim terç de mundial és indignant. Per tant, com que a Williams necessiten diners, imagino que apostaran per Sirotkin, Markelov o Latifi. Entre aquests m'agadaria veure a Markelov ja que era força espectacular veure les seves remuntades en la seva etapa a la Fórmula 2.
Finalment a Alfa Romeo m'agradaria veure com acompanyant de Raikkonen a Nico Hulkenberg. Penso que el talentós alemany mereix seguir a la Fórmula 1 per continuar lluitant pel seu primer podi; i l'única opció raonable que li queda és la d'Alfa. Em sap greu per Giovinazzi ja que tenia les expectatives molt altes amb ell, però fins el moment m'ha decebut. Crec que l'errada que va cometre a Spa a l'última volta quan rodava en zona de punts és imperdonable. Veurem com acaba el ball de pilots.



Jordi Domènech: A no ser que hi hagi alguna sorpresa, ara per ara queda confirmar un seient a Red Bull, un a Alfa Romeo, els dos de Toro Rosso/Alpha Tauri, i un a Williams.
Malgrat que Nico Hülkenberg amb la seva experiència està al mercat, em temo que poques coses canviaran. Si comencem per Red Bull i el seu segon equip. aquest any a l'equip Junior han provat a la Super Formula a Dan Ticktum, Patricio O'Ward i Jüri Vips. D'aquests tres pilots, Ticktum i O'Ward ja no formen part de Red Bull, i Vips encara sembla una mica verd per pujar ja a la Fórmula 1, així que la meva aposta seria les coses tal com estan ara, amb Albon a Red Bull i Gasly i Kvyat a Alpha Tauri.
Dit això, queden només els seients a Alfa Romeo i Williams. Mentre que a Williams Robert Kubica ja ha confirmat que no continuarà, a Alfa Romeo el normal seria que Antonio Giovinazzi continués. Però l'equip sembla estar en un moment d'incertesa. El tema Alfa va ser un disseny del finat Sergio Marchionne, i potser la influència de Fiat/Alfa/Ferrari no serà tan forta, cosa que podria costar-li el seient a Giovinazzi. Per altra banda, si Ferrari segueix influenciant, a la seva Drivers Academy hi ha homes com Mick Schumacher, Robert Shwartzman o Callum Ilott esperant el seu torn.
Per últim, a Williams sembla ser que l'ocupant del seient el decidirà el pressupost. Nicholas Latifi seria el candidat obvi ja que és el tercer pilot i se suposa que duria una bona quantitat, però realment no es pot descartar qualsevol pilot amb patrocinador i superllicència...


Què en penseu vosaltres de la pregunta? Deixeu-nos un comentari o participeu al nostre Facebook.


Les dades imprescindibles per aquest cap de setmana

Quins pneumàtics fa servir cadascú?

PilotEquipDur (C2)Mitjà (C3)Tou (C4)
44 Lewis Hamilton
Mercedes238
77 Valtteri Bottas
Mercedes148
5 Sebastian Vettel
Ferrari238
16 Charles Leclerc
Ferrari139
33 Max Verstappen
Red Bull-Honda148
10 Alexander Albon
Red Bull-Honda148
3 Daniel Ricciardo
Renault1210
27 Nico Hülkenberg
Renault2110
20 Kevin Magnussen
Haas-Ferrari229
8 Romain Grosjean
Haas-Ferrari139
55 Carlos Sainz
McLaren-Renault238
4 Lando Norris
McLaren-Renault238
11 Sergio Pérez
Racing Point-Mercedes229
18 Lance Stroll
Racing Point-Mercedes229
7 Kimi Räikkönen
Alfa Romeo-Ferrari139
99 Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo-Ferrari229
26 Daniil Kvyat
Toro Rosso-Honda139
23 Pierre Gasly
Toro Rosso-Honda229
63 George Russell
Williams-Mercedes229
88 Robert Kubica
Williams-Mercedes139


Horaris del GP dels Estats Units

Divendres
Lliures 1: 17.00 (Movistar)
Lliures 2: 21:00 (Movistar)

Dissabte
Lliures 3: 19.00 (Movistar)
Qualificació: 22.00 (Movistar)

Diumenge
Cursa: 20.10 (Movistar)



Breus d'última hora:

-En aquesta cursa Hamilton es pot proclamar campió del món.

-Sainz celefrarà la seva cursa número 100 a Austin.

-Ja s'ha presentat el reglament de la Fórmula 1 pel 2021.



No us oblideu de fer la Superporra!! 
Teniu temps fins a les 3 de la matinada de divendres a dissabte!

feu clic a la imatge per anar-hi